PDA

View Full Version : Death Metal band gezocht voor Grunter



RAHK
25 december 2008, 15:44
Hoi om even te beginnen mijn naam is Robin Arie Hendrik van der Koppel, en ik zoek een band die melodic death metal speelt.
Mijn grunt en scream is vergerlijkbaar met die van In Flames en Sonic Syndicate, vandaar dat ik ook die richting in wil gaan.
Ik zoek een band die vaak reperteerd en al ervaringingen heeft met gigs en optredens, wat ik NIET zoek is een band die de Cannibal Corpse richting op wil gaan, aangezien mijn grunt techniek precies het tegenovergestelde doet, als ik Cannibal Corps zou doen zou ik geen stem meer over hebben zodra ik 20 wordt.
Over mijn vocals valt te spreken, alhoewel ik wel liever een band heb met een extra vocalist.
Ja het zijn guinypigscreams (met volume!) dat betekent van buiten naar binnen en niet andersom, dit is dus de reden dat ik meer de Zweedse kant van metal in ga ipv de andere.
Als jullie interessen hebben a.u.b. stuur dan een mailtje naar mijn live account RAHK@live.nl

Greetz,

Robin

arcane
25 december 2008, 16:23
No offence, maar als je stem kapot gaat door grunten doe je echt iets fout. Ook een CC grunt kun je met de juiste techniek jaren vooruit ;)

Succes met je zoektocht verder!

PS misschien wel handig om te vermelden waar je woont ;)

RAHK
25 december 2008, 18:19
No offence, maar als je stem kapot gaat door grunten doe je echt iets fout. Ook een CC grunt kun je met de juiste techniek jaren vooruit ;)

Succes met je zoektocht verder!

PS misschien wel handig om te vermelden waar je woont ;)

Het probleem is dan ik de zonet genoemde ''CC Grunt :p'' nog NIET onder controlen heb, dat is dus ook de reden waarom ik hem ook niet doe.

PS,

Ik woon in Best 7.5KM ten zuiden van Eindhoven ;).

Noctiis
26 december 2008, 10:08
Tip: The zen of screaming van Melissa Cross bestellen.

arcane
26 december 2008, 10:45
hehe, ja dat wilde ik hem ook voorstellen, wist alleen de titel niet meer.

Thundermane
28 december 2008, 11:46
Tip: The zen of screaming van Melissa Cross bestellen.

Ik zelf heb mijn twijfels of je er ook een betere grunter van word.
Je krijgt wel info enz, maar leer je dan ook echt gezonder te grunten? :p

Arvoitus
28 december 2008, 18:09
Ik zelf heb mijn twijfels of je er ook een betere grunter van word.
Je krijgt wel info enz, maar leer je dan ook echt gezonder te grunten? :p
Zen of screaming is voor screaming. Maar je leert er wel de essentiele technieken voor een juiste ademhaling en gebruik van je diafragma.

Veel bekende artiesten (van lamb of god, arch enemy, Killswitch Engage) hebben bij haar al les genomen.

Liquid_Metal
28 december 2008, 18:14
No offence, maar als je stem kapot gaat door grunten doe je echt iets fout. Ook een CC grunt kun je met de juiste techniek jaren vooruit ;)

Succes met je zoektocht verder!

PS misschien wel handig om te vermelden waar je woont ;)

Ook mét de goede techniek gaat je stem naar de kloten. Je rekt het proces alleen wat op :).
Maar ja, door praten slijten je stembanden ook. Alleen niet zo snel als door (goed) grunten. Ik probeer zelf het grunten te beperken (en onze gitarist wil het wel doen :O)