PDA

View Full Version : NGD! Jackson SL2H



-laurens-
25 december 2008, 13:08
Een van mijn eerste posts hier, maar toch moet ik dit even showen. Deze week heb ik een gloednieuwe Jacskon SL2H vanuit de USA laten overkomen. De pickups bestaan uit EMG 81/85. Een heerlijk shred beest (nu moet ik alleen nog kunnen spelen :)).



http://i272.photobucket.com/albums/jj192/laurens666/PICT0592.jpg

http://i272.photobucket.com/albums/jj192/laurens666/PICT0598.jpg

YannickH
25 december 2008, 13:14
wow nice gear man!jij weet wel hoe je iemand jaloers moet maken:p
mooie kerry king top:rockon:

arcane
25 december 2008, 13:16
Ik mag toch aannemen dat je wel aardig kunt spelen als je zo'n setup hebt aangeschaft? Is toch niet echt een beginnerssetje ;)

Tho
25 december 2008, 13:17
Oh hell yeah!! Welcome to the Soloist club! :rockon:

Steven Otto
25 december 2008, 13:51
Mooie gitaar! alleen nog ff de pick-ups omwisselen met elkaar en je bent klaar. :satisfie:

robert-gitarist
25 december 2008, 14:02
Volgens mij geen Slayer fan of wel...? ;) :D

Toffe set!

hendrix_appendix
25 december 2008, 14:09
Ghehe dat zou wel toevallig zijn met zó'n Hanneman sig. erbij.;)

Mooie set/gitaar hoor! Dat zal gaan beuken, hoor goede verhalen over die KK signature.

Manuvdv
25 december 2008, 14:47
Ik hou niet van zo egaal zwart, maar de gitaartjes zelf zijn wel heerlijk :D proficiat!

En een ESP M-II Camo daarnaast?

-laurens-
25 december 2008, 14:50
Bedankt voor alle reacties. Ik ben inderdaad een slayer fanboy, hehe

Die tweede gitaar is geen Hanneman sig, maar een ESP MII in urban camo uitvoering. Komt wel dicht bij in de buurt...

En ja, die top is geweldig. Het is eigenlijk een hot rodded JCM 800 met een goeie noisegate erop.

Dark_Tranquillity
25 december 2008, 15:24
Gefeliciteerd man! We kunnen hier zowaar een SL2H(T) owners club oprichten!

macwilliams
25 december 2008, 15:47
Geweldige set heb je daar die is de beste marshall ooit gebouwd. In combi met je gitaren zal dat best knetteren. Slayer rules.

LP_CL
25 december 2008, 17:05
SL2H is de shit! congrats:blast:

Dio
25 december 2008, 20:24
SL2H is de shit! congrats:blast:

Ik wil er ook een, jaloers nu :(

Wiellem
25 december 2008, 20:29
Ik wil er ook een, jaloers nu :(

Same here :(

Coolguy
25 december 2008, 20:44
Op master 5 verwoeste die KK top bijna de hele winkel waar ik hem testte.
Brutale top en nu ook een van mijn droomgitaren erbij. :/ (ik zou wel liever een hebben met SDs)

FrankC
25 december 2008, 23:18
Gefeliciteerd mooi ding man! Hoe ben je er eigenlijk aangekomen? :cheerup:


Een van mijn eerste posts hier, maar toch moet ik dit even showen. Deze week heb ik een gloednieuwe Jacskon SL2H vanuit de USA laten overkomen. De pickups bestaan uit EMG 81/85. Een heerlijk shred beest (nu moet ik alleen nog kunnen spelen :)).



http://i272.photobucket.com/albums/jj192/laurens666/PICT0592.jpg

http://i272.photobucket.com/albums/jj192/laurens666/PICT0598.jpg

-laurens-
25 december 2008, 23:36
Gefeliciteerd mooi ding man! Hoe ben je er eigenlijk aangekomen? :cheerup:

Via een winkel in New York (www.guitarasylum.com). Ze doen veel Jackson, ook hele mooie custom shop modellen. Deze gitaar is in oktober gemaakt, kun je nagaan hoe nieuw. UPS verzorgde het transport. Kost wat, maar het kwam allemaal in top conditie aan.

FrankC
25 december 2008, 23:46
Hoi Laurens,
Mooie site! Bedankt voor de tip. Was het met de kosten voor UPS nog een beetje lucratief?


Via een winkel in New York (www.guitarasylum.com (http://www.guitarasylum.com)). Ze doen veel Jackson, ook hele mooie custom shop modellen. Deze gitaar is in oktober gemaakt, kun je nagaan hoe nieuw. UPS verzorgde het transport. Kost wat, maar het kwam allemaal in top conditie aan.

Manuvdv
26 december 2008, 00:22
Zo'n Jackson USA SL2H kost als import verzending, taksen etc inclusief dus niet meer dan een nieuwe ESP Horizon hier in Europa?

$ 1800, is kleine € 1300 euro. Tel daar 300-400 bij voor verzending, taks etc en je komt aan de nieuwprijs van een horizon? Dacht dat zo'n Soloist veel duurder was...

Waar zit de fout? :sneaky:

-laurens-
26 december 2008, 11:38
Ok, ik zal jullie wat meer over de kosten informeren. UPS was US$ 285. Lijkt veel, maar het was wel binnen 5 dagen bij mij bezorgd. Bij invoer ben je nog 19% BTW, plus iets van 3,7% invoerrechten verschuldigd (de invoerrechten wordt berekend over de prijs plus vervoerskosten). Dat regelt UPS voor je en dat moet je afrekenen aan de deur. Rekenen maar jongens...

Manuvdv
26 december 2008, 11:54
Iets duurder dus, maar ik had me aan een dikke € 2000 verwacht voor de gitaar alleen. Valt dus nog best mee, al blijft het wel een pak geld.

Dio
26 december 2008, 12:09
Iets duurder dus, maar ik had me aan een dikke € 2000 verwacht voor de gitaar alleen. Valt dus nog best mee, al blijft het wel een pak geld.

Ja maar het blijft wel interessant. Een USA Jackson hier vinden is al moeilijk, laat staan in de kleur die je dan wil. Ik ga het eens int oog houden.

@laurens je hebt dus die laatste optie, UPS worldwide expedited genomen neem ik aan?

LP_CL
26 december 2008, 13:04
imo is het nog steeds het best om hier tweedehands te kijken voor een USA Jackson. Ik heb mijn SL2H in absolute nieuwstaat (in de winkel vind je hem niet in een betere staat) gekocht voor 1500€. Das een goeie 700€ onder de nieuwprijs. En als je niet vies bent van hier en daar een krasje, kan je er tweedehands vinden van 1200-1300€ (900-1000€ onder de nieuwprijs). Maar inderdaad, ZO veel vind je ze niet tweedehands, dus je moet soms wel eens wat geduld hebben.

Manuvdv
26 december 2008, 13:53
imo is het nog steeds het best om hier tweedehands te kijken voor een USA Jackson. Ik heb mijn SL2H in absolute nieuwstaat (in de winkel vind je hem niet in een betere staat) gekocht voor 1500€. Das een goeie 700€ onder de nieuwprijs. En als je niet vies bent van hier en daar een krasje, kan je er tweedehands vinden van 1200-1300€ (900-1000€ onder de nieuwprijs). Maar inderdaad, ZO veel vind je ze niet tweedehands, dus je moet soms wel eens wat geduld hebben.
Zoiets dus?

http://www.2dehands.be/jackson-sl2h-soloist-elektrische-gitaar-38661164.html?muz_instr=27&qq=jackson&start=21

Wel een verschrikkelijke finish (imo), en lees die beschrijving... LOL. Zit een reukje aan maar kom.

LP_CL
26 december 2008, 14:13
Inderdaad, zoiets, maar in dit geval zou ik toch eerst eens langsgaan om te testen want er zit inderdaad een reukje aan.
Dan heb ik meer vertrouwen in dit:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=99200

Dio
26 december 2008, 15:04
imo is het nog steeds het best om hier tweedehands te kijken voor een USA Jackson. Ik heb mijn SL2H in absolute nieuwstaat (in de winkel vind je hem niet in een betere staat) gekocht voor 1500€. Das een goeie 700€ onder de nieuwprijs. En als je niet vies bent van hier en daar een krasje, kan je er tweedehands vinden van 1200-1300€ (900-1000€ onder de nieuwprijs). Maar inderdaad, ZO veel vind je ze niet tweedehands, dus je moet soms wel eens wat geduld hebben.

Mja da's idd het probleem. Ik wil volgend jaar een KE2, hopelijk kom ik er een deftige tegen 2ehands... anders zal het importeren worden vrees ik.

FrankC
26 december 2008, 15:16
Wat voor luchtje? De beschrijving is volgens mij letterlijk vertaald uit het engels en komt nogal klef over. Het enige wat ik kan opmerken is dat de staat nieuw wordt aangeduid. En dat staat niet in verhouding tot de prijs. Maar dit kan je navragen bij de aanbieder. Waarom gelijk zo argwanend? Een gitaar met zo`n finish zet je niet op die manier te koop als hij gestolen is.


Inderdaad, zoiets, maar in dit geval zou ik toch eerst eens langsgaan om te testen want er zit inderdaad een reukje aan.[


quote=LP_CL;1904554]Inderdaad, zoiets, maar in dit geval zou ik toch eerst eens langsgaan om te testen want er zit inderdaad een reukje aan.[/quote]

LP_CL
26 december 2008, 15:24
In heel veel gevallen van die 'vertaalde' zoekertjes, wordt je keihard opgelicht. De persoon in kwestie heeft zelfs niet eens de gitaar die hij verkoopt. Je betaalt, en ziet of hoort nooit meer iets van de verkoper, die plots onopspoorbaar blijkt. Geen respons op emails, telefoons, en het adres blijkt niet te kloppen.
Vandaar dat ik zei: eerst langsgaan en testen om zeker te zijn dat het niet om een scam gaat. Wat ik ook al raar vind is dat deze gitaar al meer dan een jaar rondzwerft op de tweedehandsmarkt aan die scherpe prijs. Hoogst merkwaardig.

FrankC
26 december 2008, 15:36
Wat ik ook al raar vind is dat deze gitaar al meer dan een jaar rondzwerft op de tweedehandsmarkt aan die scherpe prijs. Hoogst merkwaardig.[/quote]

Ah, oke dat is inderdaad vreemd. Wat ook nog zou kunnen is dat de hals gebroken is geweest. Maar nu je dit verteld zou ik het ook niet vertrouwen.
Tsja, meestal zijn het de Engelse advertenties die niet kloppen maar goed. Doorspoelen maar.......

Dark_Tranquillity
26 december 2008, 16:48
Ik ben in mijn zoektocht een jaar geleden die Nebula (een prachtige finish imo) ook tegengekomen. Nooit op mijn mailtjes gereageerd, erg jammer. Fake dus. Gelukkig stond er toen ook één in NL te koop, wat nu dus de mijne is :D (Overigens nog steeds compleet als nieuw, ze krijgt een betere verzorging als m'n auto!)

-laurens-
26 december 2008, 22:04
Sorry hoor, maar nieuw en gebruikt zijn voor mij heel verschillende dingen. IK betaal liever wat meer bij een winkel i.v.m. garantie. Bij transacties met een particulier ligt dit toch iets anders. En ja, er zijn op dit moment niet veel tweedehands van mijn model.

Overigens kun je in België nog relatief goedkoop zaken doen bij Piens. Echter, deze hebben lang niet alles op voorraad en daar zou ik toch ook langs gaan. Daarover hoorde ik een verhaal dat iemand voor jan met de korte achternaam langs was geweest terwijl ze hadden gezegd dat de gitaar er zou zijn.

@ Dark: Blijven Poetsen die Nebula! :)

@Dio: ja, UPS expedited.

Manuvdv
27 december 2008, 00:26
Goede zaken doen bij Piens? Die kerel haalt het geld uit je zakken waar je bijstaat, er is geen duurdere winkel...

Dio
27 december 2008, 11:27
Goede zaken doen bij Piens? Die kerel haalt het geld uit je zakken waar je bijstaat, er is geen duurdere winkel...

Om maar te zwijgen over klantvriendelijkheid, die stickertjes, de spammailtjes en zijn algehele reputatie... We'll stick to Holland thank you :hippie:

-laurens-
27 december 2008, 13:51
Goede zaken doen bij Piens? Die kerel haalt het geld uit je zakken waar je bijstaat, er is geen duurdere winkel...

Of het bij Piens uiteindelijk echt goed is weet ik niet vandaar mijn opmerking over de voorraad er achteraan. Een tijd geleden kon ik bij Piens een hele goede deal doen voor een ESP. Er was sprake van een aanzienlijk prijsverschil, vandaar dat ik zei "relatief goedkoop". Uiteindelijk heb ik het niet gedaan door de te gladde wijze van verkopen en het onder druk zetten (je moest dan binnen 24 uur reageren op een aanbod, dat soort tactieken). Vond ik toch een beetje verdacht. In sommige webwinkels lokken je ze met lage prijzen op gitaren die niet op voorraad zijn.

LP_CL
27 december 2008, 14:06
Sorry hoor, maar nieuw en gebruikt zijn voor mij heel verschillende dingen. IK betaal liever wat meer bij een winkel i.v.m. garantie. Bij transacties met een particulier ligt dit toch iets anders. En ja, er zijn op dit moment niet veel tweedehands van mijn model.

Overigens kun je in België nog relatief goedkoop zaken doen bij Piens. Echter, deze hebben lang niet alles op voorraad en daar zou ik toch ook langs gaan. Daarover hoorde ik een verhaal dat iemand voor jan met de korte achternaam langs was geweest terwijl ze hadden gezegd dat de gitaar er zou zijn.

@ Dark: Blijven Poetsen die Nebula! :)

@Dio: ja, UPS expedited.
Ik betaal liever tot 1000 euro minder dan garantie te hebben op een gitaar. Jackson USA is sowieso een heel goed gemaakt instrument, waar garantie in 99,9% van de gevallen overbodig blijkt. En als je al eens een herstelling moet laten doen, zal het hoogst waarschijnlijk die 1000€ niet overschrijden. Daarbij vind je in belgië geen dealers waar je een Jackson USA kan kopen onder de 2700€. Bij piens kan je ze vinden vanaf 2800 en bij keymusic beginnen ze vanaf 2699€. Fuck garantie, ik ga voor tweedehands.

-laurens-
27 december 2008, 14:16
Ik betaal liever tot 1000 euro minder dan garantie te hebben op een gitaar. Jackson USA is sowieso een heel goed gemaakt instrument, waar garantie in 99,9% van de gevallen overbodig blijkt. En als je al eens een herstelling moet laten doen, zal het hoogst waarschijnlijk die 1000€ niet overschrijden. Daarbij vind je in belgië geen dealers waar je een Jackson USA kan kopen onder de 2700€. Bij piens kan je ze vinden vanaf 2800 en bij keymusic beginnen ze vanaf 2699€. Fuck garantie, ik ga voor tweedehands.

Wat raar, je landgenoten bij Piens bieden ze wel lager aan via deze site: http://www.boxymusic.com/product/Jackson/SL-2-H-Black/025897

BTW, in Nederland kan je ook nog zoeken. In het zuiden van Nederland zijn een paar goede winkels die zeker onder € 2700 USA modellen aanbieden.

LP_CL
27 december 2008, 14:32
Wat raar, je landgenoten bij Piens bieden ze wel lager aan via deze site: http://www.boxymusic.com/product/Jackson/SL-2-H-Black/025897

BTW, in Nederland kan je ook nog zoeken. In het zuiden van Nederland zijn een paar goede winkels die zeker onder € 2700 USA modellen aanbieden.

Op die site staan geen prijzen, en een maand geleden was de goedkoopste USA Jackson in de showroom een dinky van 2800€

-laurens-
27 december 2008, 15:45
Op die site staan geen prijzen, en een maand geleden was de goedkoopste USA Jackson in de showroom een dinky van 2800€

Die staan er wel, je moet een land selecteren.

LP_CL
27 december 2008, 15:47
Sorry, die staan er niet, ik kom gewoon op de site van piens terecht, en daar moet je mailen met een prijsaanvraag.
Geloof me nu maar, ik was er vorige maand nog.
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/site.jpg

Dark_Tranquillity
27 december 2008, 18:35
Ik heb het erover dat die Nebula uit de advertentie op 2dehands fake is. Die heb ik dus niet, ik ben trotse eigenaar van een Yellow Bengal SL2H. Nieuwprijzen zijn hier in europa echt waanzinnig, 3000 euro voor een instrument gaat me echt te ver. 2dehands is prima, omdat zoals LP_CL al zei, je de garantie simpelweg niet nodig hebt.

-laurens-
27 december 2008, 21:44
Hey, mooi van die SL2H Bengal! En ja, de prijzen nieuw zijn hier hoog, met name als je die vergelijkt met de prijzen in de USA. Maar die Bengal uitvoering zou nieuw iets tussen de € 2400 - 2500 moeten doen.

Voor LP-CL, ik weet niet hoe ik een print screen moet doen, dus hier krijg je alleen de tekst van die site:

Holland English
Search
Search our database :
Brand:
-- Select a brand --
Model Name:
-- Select a model --
Your Cart
Your cart is empty.
Go to checkout
Jackson SL-2 H Black
Price Details
Total price including shipping and tax.
2151.18 EURO
This price includes a complementary hardcase for guitar!
Features
 Unique features: Mother of Pearl Shark Fin Position Inlays,
Bound Fingerboard and Headstock, Matching Headstock on Transparent
Colors, Inlaid Mother of Pearl Jackson Logo, CTS Pots and Switchcraft
Switches
Specifications
 Series: USA Select Series
 Body: Mahogany with Flame Maple Top on Transparent Colors
 Neck: Neck-Thru-Body Quartersawn Mahogany
 Neck Dimensions: 3rd Fret: .790”, 12th Fret: .850”
 Tuning Machines: Die-Cast Tuners
 Fingerboard: Ebony
 No. Of Frets: 24 Jumbo Frets
 Bridge Pickup: Seymour Duncan JBTM TB4 Humbucker
 Middle Pickup:N/A
 Neck Pickup: Seymour Duncan ‘59TM SH1N Humbucker
 Controls: Master Volume
 Master Tone
 Bridge: Floyd Rose Original Double Locking 2-Point Tremolo
 Pickup Switching: 3-Position Toggle: Position 1: Bridge Pickup, Position 2: Bridge
and Neck Pickups, Position 3: Neck Pickup
 Hardware: Chrome
 Strings: NPS, XL, (.009 to .042)
 Pickguard: None
 Scale Length: 25.5”
 Width At Nut: 1-11/16”
Newsletter
Enter your Email
Address to subscribe to
our free NewsLetter
Email:
Submit
© 2008 Boxymusic.com. All rights reserved. - Privacy info
All trademarks not owned by PIENS IMPORT & DISTRIBUTION GROUP nv are the property of their respective owners. Prices and availability of products are subject to change without
notice.
Product descriptions, pictures, and availability are provided with intent of accuracy; however, we are not liable for errors, omissions, or misrepresentations.
Jackson SL-2 H Black @ Boxymusic.com pagina 1 van 1
http://www.boxymusic.com/product/Jackson/SL-2-H-Black/025897 27-12-2008

LP_CL
28 december 2008, 12:07
Allemaal heel mooi, maar dat is Nederland en ik zeg je dat je in de showroom in België geen Jackson USA ziet onder de 2800€. Toch niet bij Piens. Moet er wel bijzeggen dat het niet de gewone zwarte versie was, maar een custom paint lak. Dan nog was dat de goedkoopste Jackson USA in de winkel.

Als je me niet gelooft, ga dan zelf kijken.

EpiCenturiesAWAy
28 december 2008, 12:40
Allemaal heel mooi, maar dat is Nederland en ik zeg je dat je in de showroom in België geen Jackson USA ziet onder de 2800€. Toch niet bij Piens. Moet er wel bijzeggen dat het niet de gewone zwarte versie was, maar een custom paint lak. Dan nog was dat de goedkoopste Jackson USA in de winkel.

Als je me niet gelooft, ga dan zelf kijken.

ALS je dan al koopt bij piens moet je niet naar de winkel gaan maar online bestellen..
Veel goedkoper..