PDA

View Full Version : Marshall MG-Serie MG100DFX Combo VS Marshall MG-Serie MG250DFX Combo



vipskate
24 december 2008, 20:20
yow

kga een van deze 2 versterkers kopen ter vervanging van mijn halfstack, ik vind een combo vele handiger...

welke raden jullie mij aan? hij moet hard genoeg gaan voor in een band!

merci alvast

Realeigo
24 december 2008, 20:23
Geen van beiden, het zijn achterlijke rotbakken.

Je kunt beter kijken naar Roland Cube of Vox ADVT of een tweedehands marshall valvestate.

MattellicA
24 december 2008, 20:26
Geen van beiden, het zijn achterlijke rotbakken.

Je kunt beter kijken naar Roland Cube of Vox ADVT of een tweedehands marshall valvestate.

+1! Cube's zijn prachtige amps...

Fiendish
24 december 2008, 20:59
Geen van beiden, het zijn achterlijke rotbakken.

Je kunt beter kijken naar Roland Cube of Vox ADVT of een tweedehands marshall valvestate.

Daar sluit ik me bij aan, MG's zijn echt goedkope rotzooi.

Jeroen76
24 december 2008, 23:44
hoe moeilijk kan lezen zijn. Een heldere vraag en meerdere antwoorden waar niet om gevraagd wordt..............:sneaky:

sjaak1990
25 december 2008, 00:08
Wat is er zo vreselijk slecht aan de mg's? Ik vond het niet zo slecht, ook niet goed genoeg om te kopen maar als je er 2e hands eentje koopt vind ik het niet zon gek bakkie. Marshall avt is een klasse hoger en dat hoor je trouwens wel goed. Ik vind die cube heel gemaakt klinken, toch ook wel goed trouwens.

caliban
25 december 2008, 00:32
Die mg's zijn vooral duur voor wat het maar is.

Fiendish
25 december 2008, 05:44
Wat is er zo vreselijk slecht aan de mg's?
Hier mijn ongezouten mening : het klinkt kut, zeker met wat meer volume (en op "slaapkamer" volume is het het zelfde verhaal), ze zijn veel te duur voor wat je uiteindelijk krijgt, in een band val je al heel snel weg in de mix door de brakke EQ, en uiteindelijk raak je er qua diversiteit erg snel op uitgekeken.

@ Jeroen76 : wat is er mis met goedbedoeld advies, hmm ?
Als ik van te voren had geweten hoe slecht die Mg's zijn, had ik mezelf een hoop geld kunnen besparen dat ik dan aan een fatsoenlijke amp had kunnen besteden.
Dat je het er niet mee eens bent is je goed recht, maar je draagt zelf ook niets bij, dus waarom kom je dan niet met jouw visie hierop, in plaats van alleen een beetje betweterig commentaar te leveren ?

vipskate
25 december 2008, 11:57
val je met de halfstack van deze versie ook weg in de mix?
anders kijk ik wel uit naar een peavey valveking 212

Realeigo
25 december 2008, 12:04
val je met de halfstack van deze versie ook weg in de mix?
anders kijk ik wel uit naar een peavey valveking 212

Peavey Valveking is al 100x beter. Misschien een Marshall DSL combo 2dehands. Er staat ook een 2dehands fender twin reverb voor weining op MP als je die met een pedaaltje combineert heb je misschien ook wel een vette sound.

arjanb01
25 december 2008, 12:05
+ 1 voor de valveking. Als je het geld hebt voor de VK zeker voor die gaan en niet voor die goedkopere Marshall meuk, echt dat is zonde van je geld en nieuw bijna net zo duur als een Valveking.
Wil je versterkermodelling, kijk ook eens naar de Bogner/Line 6 combi (ik ben ff de naam kwijt van die amps) maar die zijn het testen zeker waard. Je hebt dan de effecten van Line 6 met de buizeneindtrap van Bogner, erg de moeite waard, ietsje duurder dan de valveking maar zeker het horen waard !

Succes en fijne kerstdagen !

vipskate
25 december 2008, 12:07
ik hb momenteel een peavey valveking head met randall cabinet,...
nog even doorsparen en ik heb de peavey valveking 212 combo dan

Misery Signals
25 december 2008, 12:25
Amai, wat een aap zou je zijn als je die Peavey head en Randall cab moest weggedaan hebben en een MG combo in de plaats hebben gekocht... :)
Valveking 112 combo 395 Euro Thomann, Bugera 6260 combo 433 Euro opgestuurd bij Soundslive vanuit de UK,...

MS

Barkeepert
25 december 2008, 13:07
hoe moeilijk kan lezen zijn. Een heldere vraag en meerdere antwoorden waar niet om gevraagd wordt..............:sneaky:
Vraag: Welke raden jullie mij aan?
Antwoord: Geen van beiden

Én ze komen met alternatieven, wat wil je nog meer?

vipskate
25 december 2008, 13:09
iemand al ervaring met een vypyr van peavey?
mijn oog valt vooral op de mogelijkheden die de amp te bieden heeft, mijn combo moet ook geschikt zijn om optredens te spelen!

marter544
25 december 2008, 13:17
Aan de datum van hoe lang je hier al rondhangt, krijg ik het idee dat je al wat langer speelt... Is het dan niet een idee om even door te sparen en een echt goede amp te kopen? Een Engl sovereign bijvoorbeeld..

Jeroen76
25 december 2008, 16:13
@ Jeroen76 : wat is er mis met goedbedoeld advies, hmm ?
Als ik van te voren had geweten hoe slecht die Mg's zijn, had ik mezelf een hoop geld kunnen besparen dat ik dan aan een fatsoenlijke amp had kunnen besteden.
Dat je het er niet mee eens bent is je goed recht, maar je draagt zelf ook niets bij, dus waarom kom je dan niet met jouw visie hierop, in plaats van alleen een beetje betweterig commentaar te leveren ?

Nou, betweterig was het niet bedoelt. Ik ga er van uit als iemand zo'n vraag stelt dat hij de MG kent. Dus begrijp ik niet waarom er dan gelijk op afgezeken moet worden. Tenminste zo kwam het op mij over. En dat ik geen advies geef? Ik ken de MG series niet zo goed om met een goed advies te komen.

Mitch
25 december 2008, 18:18
Nou, betweterig was het niet bedoelt.

Maar met de duim omlaag als pictogram en een boze smilie erachter komt het wel heel negatief over. Als er nou echt heel lullig wordt gedaan in een topic kun je gewoon de rapporteerknop gebruiken óf zelf de discussie een positieve draai proberen te geven. Maar in dit geval werd er niet puur negatief gedaan en kreeg de topic starter ook alternatieven aangereikt. En als je een beetje ervaring zou hebben gehad met de MG serie zou je weten waarom de negatieve reacties werden gegeven ;)

Fiendish
26 december 2008, 01:07
Nou, betweterig was het niet bedoelt. Ik ga er van uit als iemand zo'n vraag stelt dat hij de MG kent. Dus begrijp ik niet waarom er dan gelijk op afgezeken moet worden. Tenminste zo kwam het op mij over. En dat ik geen advies geef? Ik ken de MG series niet zo goed om met een goed advies te komen.

Communicatie foutje...
Tja, dat kan gebeuren.
Ik gaf mijn mening puur omdat de genoemde versters naar mijn mening *na er 2 jaar lang een te hebben gehad* echt een slecht produkt is, en er voor zoveel geld veel betere versterkers zijn, zowel solidstate als modelling, of buizen.

@ topicstarter : persoonlijk ben ik geen fan van de Peavey VK's, maar als je qua geluid tevreden bent over je huidige set, waarom koop je dan niet een iets kleinere cab, in plaats van het hele zooitje te vervangen ?
Of hebben we het hier over een 1x12 met losse amp head ?
(met andere woorden, wat meer info over wat je nu precies hebt zou misschien handig zijn ;) )

sjaak1990
26 december 2008, 12:13
Te hoge prijs kan idd kopen, maar ik kan niet zeggen dat ik een cube beter vind. Ik zou liever een echte buizenbak kopen idd, peavey valveking is wel beter maar zelf wordt ik daar nog niet erg warm van maar voor het geld is het wel goed, misschien iets 2e hands?

vipskate
26 december 2008, 18:00
ik ben er uit, ik ga de stack versie van deze marshall serie kopen
of isser nog een mooie stack te koop rond deze prijs?

Squier4ever
26 december 2008, 18:06
sorry maar je bent wel een s.u.k.k.e.l als je dat ding koopt naar mijn mening. zeker als je 'm niet eens gehoord/getest hebt. er is echt geen flikker aan die MG serie.

Misery Signals
26 december 2008, 18:39
Ik geloof mijn ogen niet... Waarom open je dan een topic hier?

Je stelt voor wat je hebt en wat je wil kopen in de plaats, IEDEREEN zegt dat die MG dingen Ubercrap zijn, je erop achteruit gaat gaan en er worden een hoop veel betere alternatieven gegeven voor dat geld, en je gaat hem toch lekker kopen? Plus het belangrijkste: je ging een combo kopen omdat een halfstack te onhandig was... En nu ga je voor die Kut met Peren-MG halfstack?
Jij bent de baas en je eigen volste recht en keuze, maar dit is gewoon belachelijk.

MS

Realeigo
26 december 2008, 18:54
Voor hetzelfde geld koop je ook een valvestate stack op marktplaats.

Manuvdv
26 december 2008, 19:07
En wat bracht je tot deze conclusie?
't Is geheel jouw keuze, maar ik ben wel benieuwd naar de motivatie.

vipskate
26 december 2008, 19:34
ik heb hem vandaag getest en vond hem niet verkeerd klinken voor mijn band.
ik vond de crate flexwave 120 ook wel vet klinken
als laatste in mijn rijtje heb ik de Ibanez v-tone getest


de marshall geniet mijn voorkeur

sjaak1990
26 december 2008, 19:36
Niet verkeerd of goed?
Iets moet toch goed zijn voor je geld, ik haat die dingen niet ofzo maar je kan wel beter krijgen voor je geld iig, zoals bijvoorbeeld een valvestack zoals door iemand anders voorgesteld, deze klinken veel beter.

Ome Keith
26 december 2008, 19:39
Ik heb zelf de MG100HDFX met MG412 en ik zou hem nu niet opnieuw (nieuw) kopen.
Tweedehands voor 300,- a 350,- ofzo misschien wel.
Enne, cubes zijn leuk maar om nou te zeggen dat ze heel veel beter zijn dan deze halfstack...
Ze winnen zonder meer van de (kleine) MG combo's, dat wel.
Als je nieuw koopt en zo'n 600,- uit wil geven, zou ik op de 2e handsmarkt kijken
voor een halfstack.
Ik had voor 175,- een Marshall VS100R plus een VS8412 voor 160,-
Klinkt heel veel beter dan de MG halfstack.
Je kan met wat geduld zelfs een buizen halfstack voor dat geld krijgen.
Laney GH50L zie je regelmatig voor 300,- a 400,-
Laney Cab kun je ook voor minder dan 200,- krijgen.
Heb je echt veel meer aan.
Zo'n 50 watt Laney blaast elke 100 watt transistor of valvestate compleet weg.
Belangrijker nog is de toon, is mooier dan een valvestate (zeker op bandvolume) en
ongelooflijk veel mooier dan een MG100.
Ik heb 1 x opgetreden met die MG100. Mijn slaggitariste speelde over mijn VS100 en wat ik ook deed
mijn geluid bleef bagger vergeleken bij haar (ze speelde toen net 6 weken met een goedkope squier).
Ik kwam niet op een fatsoenlijke manier in de mix en dat lag niet alleen aan het volume.
Kortom; uit de grond van mijn hart: MG100 stack is stoer en leuk voor thuis maar op een podium knap je compleet af.
Denk nog ff na, ga niet alleen voor de nieuwe looks en geur en ga luisteren naar een
valvestate of full buizen halfstack.

Mitch
26 december 2008, 19:41
Laat die jongen nou lekker, als wij tweedehands willen kopen moeten er toch ook mensen zijn die nieuw kopen? ;)

Ome Keith
26 december 2008, 19:55
De kans is alleen niet zo groot dat GN-ers tweede hands MG100HDFX stacks kopen........
Tenzij zeer laag in prijs.
In een winkel kun je zo'n stack volgens mij nooit goed testen.
En als die jongen gaat optreden ben ik bang dat ie al heel snel afknapt.

Fiendish
26 december 2008, 20:09
Dat heb ik ook al gezegd, maar als 'ie het graag zelf wil ondervinden dan kunnen we weinig anders doen dan zeggen "oke, maar we hebben je gewaarschuwd".
Toch ?

Mitch
26 december 2008, 20:26
Nee, dan zeg je "Goeie keus, go for it! Morgen is de winkel weer open!"








En dan na een half jaar keihard lachen als het topic "op zoek naar een nieuwe amp" wordt geopend.... :nervous:

JohnLord
26 december 2008, 20:41
Nee, dan zeg je "Goeie keus, go for it! Morgen is de winkel weer open!"









En dan na een half jaar keihard lachen als het topic "op zoek naar een nieuwe amp" wordt geopend.... :nervous:



Budget zo'n 250 euro!

Fiendish
27 december 2008, 05:03
En dan na een half jaar keihard lachen als het topic "op zoek naar een nieuwe amp" wordt geopend.... :nervous:
Een half jaar ?
Eerder een maand of 2......

vipskate
27 december 2008, 10:26
http://www.musik-produktiv.de/laney-lx-120r-half-stack.aspx

deze valt ook in de smaak,...
niemand die een vypyr al eens heeft kunnen testen? ik vind die nergens in de muziekzaken

Misery Signals
27 december 2008, 11:07
Kerel, luister je wel?

Nu kom je met elke meuk solid state halfstack af...

Ik begrijp dat je iets anders wilt, GAS is eigen aan gitaristen, maar wat je nu hebt (Peavey Valveking op Randall cab) klinkt tien keer beter dan de MG of deze Laney halfstack...

Spaar eens gewoon geld bijeen voor een UPGRADE in plaats van nu te leggen voor een regelrechte lampen->solidstate DOWNGRADE omdat je gewoon iets anders wil...

http://www.copystars.com/images_products/behringer_v_ampire_power_pack_s16468.jpg

Nog iets dat je over 't hoofd zag, alle amps en geluiden die je wil! :p

MS

Realeigo
27 december 2008, 13:20
Nog iets dat je over 't hoofd zag, alle amps en geluiden die je niet wil! :p

MS


ff aangepast

Dirk_Hendrik
27 december 2008, 19:08
http://www.copystars.com/images_products/behringer_v_ampire_power_pack_s16468.jpg


Yo!
Moet dit?? Ik vond m'n eerste en enige ervaring met die DFX dingen al erg genoeg, flik je me dit soort troep!

Fiendish
28 december 2008, 09:56
Nog iets dat je over 't hoofd zag, alle amps en geluiden die je wil! :p

MS

Ik hoop écht dat dat sarcasme was :roll:

@vipskate : nogmaals, wat heb je nu dan precies voor setup dat je zo graag naar een combo wil ?
Besef je uberhaupt wel dat een beetje combo net zo goed rond de 20-25 kilo weegt, als het niet meer is ?
Als je nou een Peavey VK met een Randall 4x12 hebt kan ik me voorstellen dat dat onhandig is, maar om dan maar meteen een veel slechtere combo te gaan kopen vind ik vreemd, aangezien je ook voor een andere cab kan gaan.
En als je een head met een 1x12 cab hebt snap ik niet goed waarom je dan nu ineens voor een combo gaat, qua gewicht zal het niet vreselijk veel verschil uitmaken...
(toch ? of loop ik achter en zijn de cabs tegenwoordig loodzwaar geworden?)

Misery Signals
28 december 2008, 10:12
Als je mijn voorgaande posts hebt gelezen, weet je dat ik die Behringer keihard aanraad... Nou ik ben tenminste gestopt met advies geven en ga nu gewoon mee in zijn denkwereld :)
Hij hebt een Peavey Valveking head en een Randall cabinet, een 4x12 neem ik aan...

Nou, ik ben benieuwd wat 't gaat worden ...

MS

vipskate
28 december 2008, 18:56
het zal hoogstwaarschijnlijk een peavey valveking 212 worden
volgende week ga ik die combo testen, want was eigenlijk wel tevreden over het geluid dat ik uit mijn valveking head haalde.

arcane
28 december 2008, 19:20
hou er wel rekening mee dat het geluid wel anders kan zijn, een combo heeft een open back en een cabinet (meestal) gesloten. Dat maakt flink wat uit voor de druk die er uit komt zeg maar.

caliban
28 december 2008, 19:26
hou er wel rekening mee dat het geluid wel anders kan zijn, een combo heeft een open back en een cabinet (meestal) gesloten. Dat maakt flink wat uit voor de druk die er uit komt zeg maar.

Klopt en het zijn ook hoogstwaarschijnlijk andere speakers.

ibanez260
28 december 2008, 19:36
hou er wel rekening mee dat het geluid wel anders kan zijn, een combo heeft een open back en een cabinet (meestal) gesloten. Dat maakt flink wat uit voor de druk die er uit komt zeg maar.

hoe verschilt het geluid dan??

caliban
28 december 2008, 19:40
hoe verschilt het geluid dan??

Een deel minder laag, natuurlijk afhankelijk van hoeveel laag de speakers op zich weergeven. Algemeen voelt het gewoon wat minder straf aan vind ik.

Magic Bean
28 december 2008, 21:19
Ik zou dan eerder een degelijk 2x12 cabje eronder leggen. Zo'n combo is bij elkaar een stuk onhandiger/zwaarder dan twee losse units.

Daarnaast, als er in het oefenhok een cabinet zou staan, hoeft alleen je head mee!

vipskate
29 december 2008, 18:04
ook ga ik volgende week een CRATE FLEXWAVE testen, voldoet ook wel aan mijn eisen

JohnLord
29 december 2008, 18:12
ook ga ik volgende week een CRATE FLEXWAVE testen, voldoet ook wel aan mijn eisen

Waarom dan nog testen?

Misery Signals
29 december 2008, 18:26
There we go again... Flexwave... :)

MS

Jeroen76
30 december 2008, 13:53
ook ga ik volgende week een CRATE FLEXWAVE testen, voldoet ook wel aan mijn eisen

Misschien hebben ze ook nog wel een FM100 staan..........:)

vipskate
30 december 2008, 14:00
prima, dan test ik die ook eens!

marter544
30 december 2008, 14:59
Ik snap écht niet, dat wanneer je een tube-amp hebt, je een hele zooi kutklinkende transistor bagger gaat testen? :???: Als het dan al transistor voor metalcore ed. moet zijn, probeer dan een Randall. Maar waarom?! Je gaat je valveking toch niet vervangen met een Fender frontman of crate bagger.. Achja, moet je ook zelf weten. Je moet gewoon een tubescreamer voor die valveking gooien, en eventueel een EQ in de loop.

vipskate
30 december 2008, 15:10
ik ga die gwn testen, de grootste kanshebber is de peavey valveking 212 combo
met idd een ibanez tubescreamer..;

ik wil gwn zelf het verschil even horen tussen een tube amp en transistorbak

JohnLord
30 december 2008, 17:31
De meesten van ons hebben een buizenbak omdat dat gewoon beter klinkt. Jij blijkbaar om een andere reden. Ik ben benieuwd!

Magic Bean
30 december 2008, 18:06
Heeft Yamhammer een nieuw account???

vipskate
31 december 2008, 15:44
http://www.groove-factory.nl/catalog/marshall-cabinet-p-4622.html


dit een goeie keuze?

Gjalt
31 december 2008, 15:50
niet beter dan je peavey valveking....

JohnLord
31 december 2008, 15:58
http://www.groove-factory.nl/catalog/marshall-cabinet-p-4622.html


dit een goeie keuze?

bedoel je de winkel of de versterker?

Realeigo
31 december 2008, 16:12
bedoel je de winkel of de versterker?

Beide zijn slecht! :gitarist: (avt relatief gezien aan je valveking)

En voor hetzelfde geld heb je n veel toffere marshall

vipskate
31 december 2008, 16:35
welke marshall dan?

arcane
31 december 2008, 16:46
een 2e hands jcm800

of hier:
http://www.andertons.co.uk/acatalog/info_DSL401.html (ca €500)
http://www.andertons.co.uk/acatalog/info_DSL50.html (ca €600)

JohnLord
31 december 2008, 20:55
een 2e hands jcm800




of hier:
http://www.andertons.co.uk/acatalog/info_DSL401.html (ca €500)
http://www.andertons.co.uk/acatalog/info_DSL50.html (ca €600)

alleen combo!

Misery Signals
1 januari 2009, 07:35
Vipskate je hebt nu wel genoeg hints en adviezen gehad geloof ik...
Wil je nu eens ff dit topic nalezen, je gezond verstand gebruiken en laten weten wat het geworden is??

MS