PDA

View Full Version : Welke amp voor pop/rock/punk/emo/postrock?



love_emo
24 december 2008, 20:06
Opties: Diezel, VHT, Soldano, Bogner, Orange...
Inspiratie: Anberlin, Acceptance, Paramore, Over It

Wie help, kan me tips geven, weet hoe de amps in combinatie met de genres klinken??

Thanx alvast!!

Mitch
24 december 2008, 20:13
Ik snap er helemaal niks van. Je hebt een bepaald budget in je hoofd en een bepaald genre en nu wil je dat wij jou gaan vertellen of dat kan ja of nee?

love_emo
24 december 2008, 20:37
Nee, alles kan idd, maar ik vraag om ervaringen... Kijk stel ik koop een Diezel, zou dat werken met een bas een andere amp (in dit geval een Soldano), of is die voor deze stijl te metal.
Nu speel ik op een Marshall DSL100, dat werkt goed, maar het typische marshall is niet helemaal mijn ding. Dus nu zit ik in dubio en ik ga niet zomaar een bak geld neertellen en dan pas merken dat he niet werkt!
Snappie?

Herman
24 december 2008, 20:52
Met alle respect, ik denk dat jij t nog niet helemaal begrijpt. Je vraag is nog veel te breed.

Hoe gespecifeerder je vraag hoe beter mensen op t forum antwoord kunnen geven. En je vraag is niet écht specifiek, wat je dus reacties kan kosten. ;)

sjaak1990
25 december 2008, 00:11
Speel je ab met die soldano? of.... En wat wil je anders aan je sound? Wil je wel marshall achtig houden? Dan zou diezel of vht het lekker moeten doen. Zo kan niemand je echt verder helpen :seriousf:
Gaat er verder ook om welke diezel je zou willen hebben, ze zijn toch behoorlijk anders, een einstein is meer vintage gevoiced dan een vh4. Allebei erg mooie amps trouwens. Zou zelf een einstein ook wel interessant vinden, maarja heb eigenlijk al genoeg spul op het moment :D

Misery Signals
25 december 2008, 19:43
Anberlin en Paramore spelen anders toch gewoon op Marshall :) ...desnoods een tweekanaals Rectifier, JCM 800 met een pedaaltje, JVM...

Diezel krijg je hun geluid niet mee, net als een Uberschall of een VHT, allemaal te strak/ontembaar of weinig rockend, voor zover mijn speelervaring met al die amps, heb ze allemaal wel eens uitgebreid getest of gehad... Mss nog een Bogner XTC of Soldano SLO/Hot Rod? Ik blijf zeker bij de Marshalls voor deze bands...

MS

Luke-wannabe
25 december 2008, 20:12
Live speelt Paramore over Marshall inderdaad, maar in de studio niet denk ik hoor. Klinkt meer Rectifier achtig of een andere moderner gevoicede amp.

Misery Signals
25 december 2008, 20:20
Staat er toch tussen :) Als hij maar lekker klinkt met matige gain en niet te strak is, moet alles lukken... Tuurlijk nemen zo'n bands niet op met één amp... Bij onze full-cd waren het er al vijf...

MS

Roro92
25 december 2008, 20:47
Live speelt Paramore over Marshall inderdaad, maar in de studio niet denk ik hoor. Klinkt meer Rectifier achtig of een andere moderner gevoicede amp.


Josh speelt eigenlijk over een vrij simpele Marshall, ik zal wel even zoeken voor je.

Kellet
25 december 2008, 21:36
Dual Rectifier lijkt me. Misschien met wat pedaaltjes.

Misery Signals
25 december 2008, 21:42
http://a394.ac-images.myspacecdn.com/images01/118/l_639e649e231d2ae2ff2200be6c3c6041.jpg

Split Channel lijkt me, als mijn ogen nog goed zijn...

MS

Luke-wannabe
25 december 2008, 21:46
Dat zal wel een JCM 2000 DSL ofzo zijn... Maar dat is trouwens ook niet Josh, dat is die tour gitarist van hun.
Maar live speelt die Josh dude inderdaad op Marshall, maar in de studio volgens mij niet. Daar heeft -ie echt een dikker en massiever modern achtig geluid.

love_emo
25 december 2008, 22:20
Dat zal wel een JCM 2000 DSL ofzo zijn... Maar dat is trouwens ook niet Josh, dat is die tour gitarist van hun.
Maar live speelt die Josh dude inderdaad op Marshall, maar in de studio volgens mij niet. Daar heeft -ie echt een dikker en massiever modern achtig geluid.

dikker en massiever modern achtig geluid zoals een...?

Thanx, aan deze reacties heb ik zeker wel wat. Heb namelijk een Einstein getest. Men zegt een uitgeklede VH4, maar ik had ook het idee dat hij een meer vintage sound had...
Verder, Marshall is prima, maar die zszszsz, het typische marshall geluid is niet helemaal mijn ding. Aan de andere kant ben ik bang dat de einstein een te dikke ´goenk´ heeft...

Soldano is een vette amp, maar twee soldano´s (en dito cumstoms) lijkt me live niet helemaal ideaal. Ervaringen met bands en 2 dezelfde set/ups?

robert-gitarist
25 december 2008, 22:25
dikker en massiever modern achtig geluid zoals een...?

.........

Live speelt Paramore over Marshall inderdaad, maar in de studio niet denk ik hoor. Klinkt meer Rectifier achtig of een andere moderner gevoicede amp.

Was dus al door Luke genoemd ;)

Bands met twee dezelfde amps komt zovaak voor, gaat prima het is alleen wat je zelf wilt en idiaal voor jouw is he ;)

Luke-wannabe
25 december 2008, 22:47
Mesa Boogie bijvoorbeeld inderdaad.

Iceman
26 december 2008, 10:50
Love Emo (Ronald) moet gewoon zelf de tijd nemen om bij verschillende zaken wat versterkers uit te proberen.
En dan het liefst een aantal versterkers die hier genoemd worden.

ieme
26 december 2008, 12:56
Live speelt Paramore over Marshall inderdaad, maar in de studio niet denk ik hoor. Klinkt meer Rectifier achtig of een andere moderner gevoicede amp.


line 6 my friend...

jazz studio
1 januari 2009, 21:07
Mesa Boogie bijvoorbeeld inderdaad.

jaa!! daar zou ik ook voor gaan.. persoonlijk dan...

AART
2 januari 2009, 00:32
Ik zou eens gaan testen met de volgende amps:

-Mesa/Boogie Rectifier
-Soldano SLO, Hot Rod of Avenger
-Marshall JCM 800 of ander medium gain model
-Peavey 5150
-Misschien een VHT of ENGL

Dat rijtje zal je in ieder geval in de richting kunnen leiden van de sound die je zoekt. Als je die amps hebt getest zal je een veel beter idee hebben van wat je nou precies zoekt.

love_emo
3 januari 2009, 20:03
Heb VHT, de Diesel Herbert, Hot Rod 50 en een Orange Rockeverb geprobeerd. De crunch van de Herbert was echt te gek, samen met het lead kanaal van de Hot Rod 50.
Verder ben ik erg benieuwd naar de XTC en de VH4, die zijn volgend weekend aan de beurt :)
Thanx.

GibsUn
3 januari 2009, 21:22
Een mesa rectifier lijkt mij wel binnen het genre te passen.! :rockon:

Luke-wannabe
5 januari 2009, 16:04
http://nl.youtube.com/watch?v=EWXiXGGUcSI

Josh Farro Gear Walkthrough ;)