PDA

View Full Version : Fx send en return



YB
24 december 2008, 18:31
Hallo Gitaarnetters,
ik heb 3 kleine vragen.

1.Op mijn versterker heb ik een fx send en return. Ik ben dus van plan om een klein pedalen plankje te maken met 4 pedaaltjes(later vast meer).
Dus moet ik de fx send en return gebruiken of gewoon via de ingang via mijn amp.
Hoe moet ik mijn pedalboardje dan aansluiten
gitaar-----pedalboard-----amp of gitaar----amp---- en dan fx send----pedalboard----fx return?
2. Ik hoor hier vaak over de 1spot +daisy chain heeft iemand een linkje voor mij waar ik m kan kopen.
3.Ik wil een crybaby kopen. Is dit pedaal truebypass?

J-sus Rulez
24 december 2008, 19:08
Distortion etc moet je voor de amp zetten, reverb en delay in de fx loop, dus Gitaar --- sommige pedalen --- amp --fx send-- andere pedalen--- fx return

WillemdaGuide
24 december 2008, 19:11
Distortion etc moet je voor de amp zetten, reverb en delay in de fx loop, dus Gitaar --- sommige pedalen --- amp --fx send-- andere pedalen--- fx return

Da's wel het mooiste ja.

Nielsje
24 december 2008, 19:32
Hallo Gitaarnetters,
ik heb 3 kleine vragen.

1.Op mijn versterker heb ik een fx send en return. Ik ben dus van plan om een klein pedalen plankje te maken met 4 pedaaltjes(later vast meer).
Dus moet ik de fx send en return gebruiken of gewoon via de ingang via mijn amp.
Hoe moet ik mijn pedalboardje dan aansluiten
gitaar-----pedalboard-----amp of gitaar----amp---- en dan fx send----pedalboard----fx return?
2. Ik hoor hier vaak over de 1spot +daisy chain heeft iemand een linkje voor mij waar ik m kan kopen.
3.Ik wil een crybaby kopen. Is dit pedaal truebypass?

1: zie volgorde FAQ bovenaan de pagina
2: google is your friend
3: een dunlop crybaby (standaard) is niet true bypass, maar is eenvoudig om te bouwen.