PDA

View Full Version : Stagg les paul



zigodino
24 december 2008, 18:44
Hey ik ben vandaag naar een gitaar winkel gegaan.
En vroeg voor een goede gitaar voor 200-300 euro.
Nu zei die tegen mij om een stagg les paul te nemen van 230.
Is dit een goede gitaar of beter laten liggen.

:cheerup::cheerup::cheerup::cheerup::cheerup:

Maarten66
24 december 2008, 18:45
beter laten liggen!

Als ik dat geld te spenderen had, kocht ik een Squier Telecaster Custom 72 reissue.

Voor ongeveer 190 euro zijn die overal verkrijgbaar.

(afhankelijk van wat je prefereert)

Danieldg
24 december 2008, 18:47
En nooit meer naar die winkel gaan.

Foxey Freddie
24 december 2008, 18:55
begin nooit aan stagg:sneaky:

Les Strat
24 december 2008, 19:02
kut gitaren echt niet doen kan je een mooie london city voor kopen voor dat geld.
ofun richwood

niet doen .

almarvk
24 december 2008, 19:25
Goed, dat is duidelijk :)

Inderdaad; kijk met dat budget aub wat verder en lees dit forum maar 's door over beginnersgitaren.

Borus van den Brand
24 december 2008, 19:30
Als je graag een Les Paul hebt, zou ik gewoon nog éven doorsparen voor een Epiphone. Die heb je op marktplaats wel voor een dikke 300 euro.

richwoodplayer
24 december 2008, 20:30
kan je idd beter laten liggen en gaan kijken voor een richwood.
maar zoals hierboven al is gezegd, zou je ook een prima epiphone voor dat geld kunnen krijgen.:satisfie:

bagheera
24 december 2008, 20:55
richwood zowel als epiphone krijgen mijn voorkeur die richwoods zijn echt goed hoor ook wanneer je geen beginner meer bent en dat is dus gooed want dan gaat die plank je niet zo vlug vervelen

richwoodplayer
24 december 2008, 21:03
die van mij klinkt ook wel vet, alleen ik begin te merken dat alle hardware heel snel los gaat zitten.
laatst mijn input aan moeten draaien die ineens echt heel los zat, en die knobbels waar je strap aan zit gaat echt heel snel los.
en misschien andere elementen erin.
maar voor beginners is het een hele lekkere gitaar!
vooral de tuners vind ik echt super, ik hoef de gitaar bijna nooit te stemmen.

Nielsje
24 december 2008, 23:18
Oei, mensen die Stagg's aanraden zijn gevaarlijk!
Dat zijn echt de meest waardeloze gitaren ooit, alhoewel...
...die kartonnendoos-gitaren van de blokker zijn nog wat slechter..

zigodino
25 december 2008, 00:57
ja ik heb zo'n 500-550 euro om te besteden maar ik ga al 210 besteden aan een roland versterker van 30 wat . Dan blijft er nog maar een 300 over.

kan ik daar wat degelijks voor kopen
:blast::blast::blast::blast:

pannekoek
25 december 2008, 01:01
ja ik heb zo'n 500-550 euro om te besteden maar ik ga al 210 besteden aan een roland versterker van 30 wat . Dan blijft er nog maar een 300 over.

kan ik daar wat degelijks voor kopen
:blast::blast::blast::blast:

vintage les paul ^^moet voor ong. 300 euro best lukken^^

dat zijn echt topgitaren, zeker vergelijkbaar met epiphone e.d.

Daniel91
25 december 2008, 01:54
Beter koop je die versterker ergens tweedehands, en met dat budget is ook een tweedehands gitaar een zeer goede optie...

macwilliams
25 december 2008, 09:18
vintage les paul ^^moet voor ong. 300 euro best lukken^^

dat zijn echt topgitaren, zeker vergelijkbaar met epiphone e.d.

De afwerking van de vintage is ook heel mooi...


@ts:

Ik zou de veiling/verkoopsites in de gaten houden als ik jou was
er is genoeg aanbod van LP's.

Muzieknono
25 december 2008, 09:34
Heb net op de het te koop gedeelte van deze site onder elektrische gitaren een richwood LP + roland cube 20x te koop zien staan voor niet veel, misschien wat voor jou.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

zigodino
25 december 2008, 10:08
Wat maakt de stagg gitaren zo slecht?

:???::???::???:

macwilliams
25 december 2008, 10:43
Ik heb geen idee wat ze slecht maakt. Hout? Hardware? Afwerking?
Zelf heb ik er een gehad die ik echt niet slecht kon noemen. Dit was er een
waar het stagg logo op de headstock geprint was en niet zoals tegenwoordig
met een plaatje er op geschroefd of gespijkerd . De hals was lekker chunky
en het fretboard was mooi en fijn bespeelbaar. Qua stemvast deed hij het beter dan mijn epi.

Maar die net niet vorm baalde ik verschrikkelijk van. Dat was voor mij reden genoeg om hem te verkopen..

wietse
25 december 2008, 11:43
Wat maakt de stagg gitaren zo slecht?

:???::???::???:

snel uit elkaar vallende elektronika, beroerde klank, soms zelfs fretwerk dat scheef zit, bruggen die niet op de goede plaats zitten waardoor ze vals zijn.
ik weet niet hoe ze nu zijn maar een paar jaar geleden waren het echt drama's,die met dat stalen logo, dat hebben ze nu niet meer als ik me niet vergis.
en de halzen van de les paul modellen breken snel, nou doet een echte gibson dat ook wel.
maar dan is het 1 breuk en na het lijmen weer goed, niet dat ze dan later weer breken iets verderop omdat je een nieuw fretje er in tikt ( heb dit zelf meegemaakt met een stagg).

vaak is het enige goede aan die dingen de body, en dat terwijl de basgitaren, akoestische gitaren en accesoires e.d best goed zijn van stagg.

het is met stagg net als met vroeger hondo, eenmaal een slechte naam dan heb je die voor eeuwig al gaat de kwaliteit er nog zoveel op vooruit.
terwijl ik toch een paar hele goede hondo's in m'n bezit heb.

euroboy
25 december 2008, 11:52
Je hebt PM!!!

Kakihara
25 december 2008, 12:09
Ik heb een halfjaar geleden ongeveer eens een Stagg vastgepakt in een winkel om te zien of ze daadwerkelijk zo slecht zijn als er geroepen wordt. Mijn conclusie was dat ik toch een klein beetje verrast was. De Stagg die ik vasthad, was verre van brandhout, maar voor die prijs zijn er best wel betere alternatieven. Ik vond hem behoorlijk spelen en hij klonk niet slecht, voor mij waren de grootste minpunten de afwerking (schuine frets, lelijke laklaag met druipers) en de erg goedkoop aanvoelende hardware. Ik zou Stagg niet meer durven afbranden, maar toch lijkt me dat er nog een lange weg te gaan is voor dat merk als ze echt de concurrentie willen aangaan met merken als Vintage of London City

JohnLord
25 december 2008, 12:52
Stagg maakt alles wat je op het gebied van muziekinstrumenten maar kunt bedenken. Verwacht dan ook nooit serieuze kwaliteit. Maar voor iedereen die een Blokker stratoverweegt: kopen. Maar liever afblijven. Overigens kun je best bv een bekkentas van Stagg kopen, is niks mis mee.

Speulert
25 december 2008, 13:39
Stagg maakt alles wat je op het gebied van muziekinstrumenten maar kunt bedenken. Verwacht dan ook nooit serieuze kwaliteit.
Dus YAMAHA is ook troep?

wietse
25 december 2008, 14:24
Stagg maakt alles wat je op het gebied van muziekinstrumenten maar kunt bedenken. Verwacht dan ook nooit serieuze kwaliteit. Maar voor iedereen die een Blokker stratoverweegt: kopen. Maar liever afblijven. Overigens kun je best bv een bekkentas van Stagg kopen, is niks mis mee.


stagg zelf maakt niks, maar laat alles maken, bij verschillende fabrieken de goedkoopste wint daarom weet je het bij stagg nooit.
stagg is namelijk alleen maar een naam geen fabrikant.

Guitar GoD
25 december 2008, 18:08
ja ik heb zo'n 500-550 euro om te besteden maar ik ga al 210 besteden aan een roland versterker van 30 wat . Dan blijft er nog maar een 300 over.

kan ik daar wat degelijks voor kopen
:blast::blast::blast::blast:

je kunt ook een kleinere versterker nemen. om thuis te oefenen is 30 watt echt veel. ik heb zelf 15 watt voor thuis. en dan heb je weer een lekkerder budget voor de gitaar ;)

wietse
25 december 2008, 19:26
je kunt ook een kleinere versterker nemen. om thuis te oefenen is 30 watt echt veel. ik heb zelf 15 watt voor thuis. en dan heb je weer een lekkerder budget voor de gitaar ;)

30 watt transistor is niet veel, je draait hem toch niet voluit thuis, ook niet nodig, klinken op elk volume hetzelfde.
een buizenbak klinkt nu eenmaal het mooist op hoog volume dus 30 watt buizen is wel veel te veel voor thuis.

BamBuFan1
25 december 2008, 21:02
Ik heb een halfjaar geleden ongeveer eens een Stagg vastgepakt in een winkel om te zien of ze daadwerkelijk zo slecht zijn als er geroepen wordt. Mijn conclusie was dat ik toch een klein beetje verrast was. De Stagg die ik vasthad, was verre van brandhout, maar voor die prijs zijn er best wel betere alternatieven.

Hier ben ik het absoluut mee eens. Ik liep een paar jaar geleden voor het laatst een 'echte gitaarwinkel' binnen en de fijnste gitaar die er stond was een Richwood Strat (en ja, er stonden ook Fenders, Gibsons en o.a. G&Ls). En ik heb ook Fenders en Gibsons in mijn handen gehad die zo slordig in elkaar waren geklust dat ik er tranen van in mijn ogen kreeg.

Je zult dus echt iedere gitaar, van welk merk en waar ook gemaakt op zijn eigen kwaliteiten moeten beoordelen. Bij een duur merk zul je van de 10 gitaren die je probeert dan een verhouding van bv 1 perfecte, 5 goede, 3 redelijke en 2 matige vinden, terwijl je bij een budgetmerk eerder 1 goede, 1 redelijke, 4 matige en 4 ronduit slechte. Maar als je die ene goeie te pakken hebt, dan ben je echt spekkoper!

Het probleem is echter dat het voor een beginner vrijwel onmogelijk is om die ene goede eruit te pikken. Als je nog niet eens het verschil tussen single coils en humbuckers kent, zul je echt geen getordeerde hals of dead spots ontdekken...

DeiDRagonas
26 december 2008, 04:01
Het probleem is echter dat het voor een beginner vrijwel onmogelijk is om die ene goede eruit te pikken....

Nee nee... Het probleem is dat alle Stagg meuk er in de winkel nog best redelijk uitziet. Ik bedoel, ik heb ook wel eens een Stagg gitaartje in handen gehad waarvan ik dacht "helemaal zo slecht nog niet."

Maar op de een of ander wonderbaarlijke wijze vallen ook die exemplaren na een jaar of twee/drie letterlijk uit elkaar!!

R

pueblo
26 december 2008, 10:54
Dus YAMAHA is ook troep?

wat heeft yamaha met stagg te maken?

Arthis
26 december 2008, 11:08
Nou, JohnLord wekt de sugestie dat merken waar ze alles op het gebied van muziekinstrumenten hebben troep is...
Bij Yahama hebben ze ook heel veel op het gebied van muziekinstrumenten, maar volgens mij is yahama geen troep.

Dio
26 december 2008, 12:16
Nou, JohnLord wekt de sugestie dat merken waar ze alles op het gebied van muziekinstrumenten hebben troep is...
Bij Yahama hebben ze ook heel veel op het gebied van muziekinstrumenten, maar volgens mij is yahama geen troep.

Da's zijn woorden verdraaien. Yamaha maakt hele goeie gitaren, piano's, blaasinstrumenten enz. De goedkope modellen stellen natuurlijk ook niet veel voor, maar goedkope squiers, epiphones, ibanez's enz. ook niet.
Wees eens een beetje kritisch en ga niet iedere mening op een forum overnemen of generaliseren.
Maar: de meeste ervaringen hier met Stagg zijn wel negatief, en da's dan weer niet zonder grondige reden.
Ik ben zelf nog het meest tevreden van mijn cheape ibanez. Maar die is ook alweer 6j oud dus ik weet niet hoe de huidige staat is van de goedkope producten.

Arjan12
26 december 2008, 12:32
Het klopt wel wat Arthis zegt, JohnLord maakt gewoon een retorisch foutje. Kan gebeuren :).

zigodino
26 december 2008, 12:37
Hier ben ik het absoluut mee eens. Ik liep een paar jaar geleden voor het laatst een 'echte gitaarwinkel' binnen en de fijnste gitaar die er stond was een Richwood Strat (en ja, er stonden ook Fenders, Gibsons en o.a. G&Ls). En ik heb ook Fenders en Gibsons in mijn handen gehad die zo slordig in elkaar waren geklust dat ik er tranen van in mijn ogen kreeg.

Je zult dus echt iedere gitaar, van welk merk en waar ook gemaakt op zijn eigen kwaliteiten moeten beoordelen. Bij een duur merk zul je van de 10 gitaren die je probeert dan een verhouding van bv 1 perfecte, 5 goede, 3 redelijke en 2 matige vinden, terwijl je bij een budgetmerk eerder 1 goede, 1 redelijke, 4 matige en 4 ronduit slechte. Maar als je die ene goeie te pakken hebt, dan ben je echt spekkoper!

Het probleem is echter dat het voor een beginner vrijwel onmogelijk is om die ene goede eruit te pikken. Als je nog niet eens het verschil tussen single coils en humbuckers kent, zul je echt geen getordeerde hals of dead spots ontdekken...

Zijn er dan dingen waar je als beginner wel op kunt letten?
:???::???::???::???:

Lycon
26 december 2008, 13:24
Hallo,

Ik heb op gitaarmarkt een complete set staan. Misschien wat voor je?
Is zo goed als nieuw mankeert werkelijk niets aan.

Gr,
Ruud.

JohnLord
26 december 2008, 22:22
Dus YAMAHA is ook troep?

Ik heb alleen gezegd dat je van Stagg geen serieuze kwaliteit moet verwachten.

Speulert
26 december 2008, 22:50
Ik heb alleen gezegd dat je van Stagg geen serieuze kwaliteit moet verwachten.


Da's zijn woorden verdraaien.

:???: Ehm en hoe verdraai ik zijn woorden dan precies?

"Stagg maakt alles wat je op het gebied van muziekinstrumenten maar kunt bedenken. Verwacht dan ook nooit serieuze kwaliteit."

Nu is de nederlandse taal niet mn sterkste kant maar daar staat volgens mij toch echt OMDAT stagg alles op het gebied van instrumenten levert kun je geen kwaliteit verwachten.

Nou zeg ik niet dat stagg geen troep is.Maar het argument omdat ze alles maken vond ik vreemd.Daarom begin ook over Yamaha.Omdat die in mijn ervaring (ook in de budget klasse ) een prima prijs/kwaliteits verhouding hebben.

Het verhaal van Wietse lijkt me een logischere verklaring waarom het met Stagg oppassen geblazen is.

macwilliams
27 december 2008, 00:48
Yamaha maarkt ook nog eens motoren in allerlei uitvoeringen.
Die vallen ook niet zomaar uit elkaar. Maar ik zou dus nooit een
Stagg motorfiets kopen. Ik ben inmiddels met mn tweede yamaha
bezig.

En je moet de dingen lezen zoals ze bedoeld zijn en zoals ze eventueel ook geintepreteerd kunnen worden. Je kunt toch zelf ook wel nagaan dat je stagg
en yamaha niet kunt vergelijken.

Speulert
27 december 2008, 01:16
Precies stagg komt niet in de buurt van yamaha dat is nou juist mn hele punt.Je kunt je als merk best op meerdere productcategorieen richten en nog steeds kwalitatief waar voor het geld leveren.

En ik interpreteer het gewoon zoals het er staat.

Maar dit gaat weer uitlopen op een discussie tussen mensen die uiteindelijk allemaal hetzelfde advies aan de topicstarter zouden geven.Vrij nutteloos dus

macwilliams
27 december 2008, 07:27
De stagg die ik bezat zou ik met een gerust hart terugnemen.
Waarschijnlijk een uitzondering op de allom bewezen regel.

Les Strat
27 december 2008, 09:34
ik zat net ff op gitaar markt en daar kwam ik "de" set voor jou tegen, les paultje,roland, wat les boeken.
: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=101018

zoiets is een stuk beter als stagg behalve dat ik de vorm dikke shit vind