PDA

View Full Version : Marshall 4210 problemen



robzilla
24 december 2008, 16:13
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar maanden een Bogner Shiva die mijn Marshall 4210 heeft vervangen. De 4210 hield ermee op en heeft een tijdje stil gestaan. Nu heb ik gisteren dat ding eens even bekeken en het bleek dat beide zekeringen kapot waren..

Nu heb ik net nieuwe zekeringen gehaald. Die erin gedaan en de amp aangezet. Met de standby switch aan ging alles 'goed'. Alle buizen branden, maar de amp gaf wel een kleine brom. Op het moment dat ik de amp van zn standby afhaal springen de zekeringen en doet de amp niks meer..

Nu zijn er natuurlijk vele mogelijkheden voor een eventuele oorzaak. Ik hoop dat mensen mij de goede richting in kunnen sturen.. Ik woon in Amsterdam dus als iemand daar een goede amp doctor weet hoor ik dat ook graag.

Fijne dagen en alvast bedankt!

PS: Is het niet handig om een algemeen mijn-amp-doet-het-niet-meer topic aan te maken? Mods?

Danieldg
24 december 2008, 16:50
Hmm, ik denk dat één van je buizen gesprongen is. Het feit dat er een zekering springt als je je amp van standby haalt, doet vermoeden dat er binnenin kortsluiting gemaakt wordt, en dus één van je buizen kapot is.