PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar? (LTD H-1001)



joelvereycken
24 december 2008, 14:28
Hallo allemaal!

Ik beschik nu over een Fender Strat, een Gibson LP en een ibanez S470...
Ik heb nu eigenlijk wel voor 'elke' stijl die ik speel een apparte gitaar. Ik gebruik voor Metal op het moment mijn Ibanez. Maar ik vind dit eigenlijk meer een allround gitaar dan een echte metal gitaar. Dus ik overweeg nu om mijn ibanez te verkopen en in plaats daarvoor deze gitaar te kopen:

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/ESP-LTD-H-1001-Duncan-STP-See-Thru-Purple/art-GIT0013468-000

Dit is van een echt metal gitaar merk en heeft seymour duncan elementen.

Wat vinden jullie van deze overweging?

AgileGhost
24 december 2008, 18:05
Die seymour duncans zijn niet echt metal-elementen. Kijk liever naar een schecter hellraiser: http://www.thomann.de/nl/schecter_diamond_c1_hellraiser_fr_blk.htm

almarvk
24 december 2008, 18:24
topictitel aangepast.

Bram+
24 december 2008, 19:29
Ik vraag me af waarom die LTD die je postte meer metal zou zijn dan een Ibanez S470. Beiden hebben een Mahogany body, maple hals met rosewood fretboard, waarbij de LTD in dit geval nog een maple top en gelijmde hals heeft en de S een HSH-configuratie in plaats van HH en een tremolo, maar dat maakt 'm juist niet minder metal. Misschien ligt het aan de uitstraling en het imago van LTD, maar daar zou je het eigenlijk niet van moeten hebben. Als je een gitaar met een hogere output wil, zou je er ook aan kunnen denken aan een elementenwissel.

Destemeer is het grappig dat je een S meer een allround gitaar vindt i.p.v. een metalgitaar en dat als een 'probleem' ziet terwijl veel mensen het juist een metalgitaar vinden terwijl het eigenlijk inderdaad een allround pop/rock/metalgitaar is.

casper innosence
24 december 2008, 20:59
Die seymour duncans zijn niet echt metal-elementen. Kijk liever naar een schecter hellraiser: http://www.thomann.de/nl/schecter_diamond_c1_hellraiser_fr_blk.htm

ben ik niet met je eens.. ik speel zelf punk/hardcore en metal, met duncans heb zelfs emg's hier voor weg gedaan. Kille, zielloze rommel dat dat is.

Die LTD is net zo metal als je Ibanez, maar misschien wel n stap hoger als je ibanez? (ik ben niet bekend met ibanezen dus daar kun je zelf meer over zeggen dan ik).

Maar ik heb een ESP Viper Standaard en een LTD EC1000 en ik vind die 1000 een heel behoorlijke gitaar, helemaal in verhouding tot de ESP std.

Iceman
24 december 2008, 21:04
Die seymour duncans zijn niet echt metal-elementen. Kijk liever naar een schecter hellraiser: http://www.thomann.de/nl/schecter_diamond_c1_hellraiser_fr_blk.htm

Die Custom 5 zijn juist 1 van de betere metal elementen.

-laurens-
25 december 2008, 12:50
Die LTD is een top gitaar. Ik heb geen ervaring met die pickups, dus daar kan ik niets over zeggen.

Manuvdv
25 december 2008, 14:50
Ik heb een ESP Horizon staan, en de LTD H-1000 moet daar niet veel voor onderdoen. Klassebak, zeker voor dat geld! Enkel de headstock en de binding vind ik minder, maar das persoonlijke smaak :satisfie:.

Hals voelt alleszins super aan, prachtig afgewerkte gitaren, neck-through is ook heerlijk. Over de pickups kan ik echter niets zeggen...

joelvereycken
25 december 2008, 15:33
Nou, hij staat bij musicstore ook al niet bij heavy gitaren...
Zo n Schecter hellraiser is wel vet, allen daar zit zo'n locking systeem (of zoiets) op. Dat is bij die ibanez nu ook en dat vind ik zwaar klote.

Wat bevelen jullie me nog aan??

Manuvdv
25 december 2008, 15:36
Die LTD is wel een 'heavy' gitaar hoor. Is ook gewoon zeer veelzijdig, in tegenstelling tot pakweg een RR...

joelvereycken
25 december 2008, 15:47
Ik denk toch dat ik voor die LTD ga. Wat het is, die ibanez van mij die is prima voor metal alleen heeft gewoon standaard ibanez elementen. En deze heeft Seymour Duncan Custom 5 elementen, is volgens mij wel een wereld van verschil, en buiten dat ziet hij er veel vetter uit en heeft hij niet dat vreselijk irritante inbus systeem wat wel weer als voordeel heeft dat de gitaar met tremolo beter gestemd blijft...

Maar ik zit al een tijdje te kijken naar andere gitaren en deze kwam er boor mij toch het beste uit. Het is jammer dat ik hem niet even kan testen want hier in NL hebben ze hem nergens...En ik krijg mijn ouders nooit zo ver om helemaal naar Duitsland te rijden voor dat ding. ( ik ben nog maar 15 en heb helaas nog geen auto)

allochthomas
25 december 2008, 16:23
prak gewoon een dimarzio d activator x in de ibanez, net zoals ik heb gedaan. hij blijft redelijk zn all round kwaliteiten behouden, maar hij scheurt ook als een idioot.

Thundermane
25 december 2008, 16:29
Ik denk toch dat ik voor die LTD ga. Wat het is, die ibanez van mij die is prima voor metal alleen heeft gewoon standaard ibanez elementen. En deze heeft Seymour Duncan Custom 5 elementen, is volgens mij wel een wereld van verschil, en buiten dat ziet hij er veel vetter uit en heeft hij niet dat vreselijk irritante inbus systeem wat wel weer als voordeel heeft dat de gitaar met tremolo beter gestemd blijft...

Maar ik zit al een tijdje te kijken naar andere gitaren en deze kwam er boor mij toch het beste uit. Het is jammer dat ik hem niet even kan testen want hier in NL hebben ze hem nergens...En ik krijg mijn ouders nooit zo ver om helemaal naar Duitsland te rijden voor dat ding. ( ik ben nog maar 15 en heb helaas nog geen auto)

Ik denk dat veel mensen Seymour Duncan passieve pickups erg onderschatten, ze zijn absoluut stevig genoeg voor metal en vaak... als niet gewoon altijd beter dan de pickups in Ibanez.

ff los hiervan:
De meningen over EMGs verschillen, ik ben het er mee eens dat EMGs zielloos klinken, maar dat verandert wanneer je de 18 volt mod doet, dan klinkt het nog steeds even betrouwbaar en stevig, maar heeft ineens ziel gekregen.

Mja ik ben ook overgestapt van Ibanez naar LTD en dat is een goede keuze geweest, ik had ook een Ibanez met een tremolo en ik vind het vreselijk gedoe te tunen en snaren te vervangen bij een gitaar met tremolo.
Daarnaast hebben de luxe versies van LTD vaak een gelijmde hals wat lekker speelt.

joelvereycken
26 december 2008, 12:08
Weten jullie nog wat vette metalgitaartjes tussen de 700 en 800 euro zonder tremolobrug?

Thundermane
27 december 2008, 16:31
Ik kom nu met een paar LTD/ESP modellen uit de prijsklasse die je zoekt.
De prijzen zijn dan wel van wat ik heb gevonden op Thomann.de

ESP LTD EC401 STBC
Deze is EC, oftewel Eclipse (Les Paul vorm) en heeft EMG 81 en 60

ESP LTD H1001 Duncan STB
Superstrat vorm en met passieve Seymour Duncans.

ESP LTD V-500 BK
Flying V vorm, twee EMG 81

ESP LTD F400FM STBK
Aparte vorm ziet er wel cool uit Superstrat met fratsen kan je wel zeggen :p
Deze heeft ook twee EMG 81

Ik heb ook nog gekeken naar Deans, maar die waren duidelijk te duur voor wat je ervoor krijgt.

Ik heb nog gekeken naar Jacksons, maar de goede Jacksons in de prijsklasse die jij noemde hadden een tremolo.

Desalniettemin hoop ik dat het heeft geholpen!