Inloggen

View Full Version : Dude doet radar love



Dude
24 december 2008, 12:58
http://www.youtube.com/watch?v=A8JKM2UnP8I

geef eens even feedback op mijn lichtelijk aangeschoten gespeelde versie van onze neerlandse helden.

Squier4ever
24 december 2008, 13:04
beetje teveel gain in de coupletten als je het mij vraagt. verder wel oke gespeeld

Dude
24 december 2008, 13:15
We spelen alles wat steviger, een beetje opgerockt.

Lexvandoef
24 december 2008, 13:18
De achtergrond klinkt goed trouwens! Doen jullie (gitaristen) dat of niet?

Toffe uitvoering, een beetje opgerockt inderdaad, lekker!

Dude
24 december 2008, 13:23
nope, achtergrond zangeres.

Tis trouwens een jvm + tubescreamer / boss eq door een les paul classic.

Wees vooral lekker kritisch, daar kan ik wat mee. Ik heb hem wel eens beter gespeeld, doe die riedeltjes verderop in het nummer alleen, orgineel is volgens mij 2 (of meer) gitaren door elkaar heen he, mis hier een beetje opbouw heb ik het idee, doe maar wat dus.... tips hoe hier alleen wat meer opbouw in te krijgen ?

peter_heijnen
24 december 2008, 13:30
Ik vind het goed gespeeld en vooral die marshall lekker vet klinken. Mijn kritiek -heb ik wel meer bij coverbands- je hoort zo duidelijk dat iedereen netjes zijn partijtjes speelt. Ik hoor het graag wat losser allemaal, zo mogelijk via een of twee pilsjes extra. :)

new deep
24 december 2008, 22:15
tjee waar heb je die drummer gevonden?

Dude
24 december 2008, 22:47
hoezo dat ???

Brewskie
24 december 2008, 22:56
Ik hoor het graag wat losser allemaal, zo mogelijk via een of twee pilsjes extra. :)

Pilsjes extra ? Volgens mij geeft de Dude al aan dat hij aangeschoten was. Als hij nog meer zou drinken zou het spel wellicht net zo losjes (lees slordig) worden als Herman Brood. :confused:

Maar ik ben het wel eens dat het erg netjes is gedaan. Net alsof jullie op elkaar zitten te wachten tot je weer aan de beurt bent.

Kim Wilson
24 december 2008, 23:02
Wauw, wat een goeie cover! Echt goed! En idd, wat een kei van een drummer zeg!

You rock! :blast:

Henri H
24 december 2008, 23:09
....Net alsof jullie op elkaar zitten te wachten tot je weer aan de beurt bent.Dat vond ik ook een beetje maar dat komt vooral denk ik doordat het beeld op de drummer is gericht.

Han S
24 december 2008, 23:22
Dudebart, dit is een verdomd lekker bandje, ik vind het strak en lekkerder dan de Earring. Wat ik heel erg jammer vind is dat ik alleen aan paar cymbals zie en dat 5:24 lang en ze zijn ook nog erg hard.

Pais
24 december 2008, 23:35
Klinkt lekker! Maar ik vind de zanger zo slecht hoorbaar.

classicrooock
25 december 2008, 00:45
lekkerrrrrr,goed zo:)

Dude
25 december 2008, 10:58
Drummer is een talentje inderdaad, heeft wat bekende dingetjes gedaan ook.

En het is zijn drumcam, daarom zie je alleen hem en overheersen de drums. Hij neemt trouwens alles altijd op, zou ik misschien ook eens moeten doen ;)

Thanks voor de hands up hoor, en inderdaad, tis wat georganiseerd allemaal, past ook wel een beetje bij de band, we spelen wel alles volgens vaste volgordes enzo, improviseren weinig.

Henri H
25 december 2008, 11:38
.....we spelen wel alles volgens vaste volgordes enzo, improviseren weinig.Bij de lickjes aan het eind wordt er volgens mij wel wat geïmproviseerd maar ook weer niet teveel. Dit nummer leent zich daar ook niet echt goed voor denk ik.
Ik vind die lickjes in het origineel van de Earring dus wel echt goed (beter, duh).
Die lickjes zitten echt goed in elkaar; en er zit een soort van opbouw in de verschillende lickjes.
Jullie doen dat ook wel maar dan (iets) minder vind ik.
Ik zou er niet teveel meer aan veranderen verder. Erg goed gedaan.
Als je 's een keertje in de buurt speelt moet je maar een seintje geven.
Ik kom dan zeker kijken! ;)

Dude
25 december 2008, 12:59
ja die lickjes aan het einde bedoel ik ook, ik doe maar wat daar, mis een beetje opbouw dus. En juist dat stukje leent zich wel voor opbouw.

Ga nog maar eens goed naar het orgineel luisteren denk ik, weet iemand of het in het orgineel 2 gitaren zijn die die lickjes doen of meer ?

Henri H
25 december 2008, 13:34
....weet iemand of het in het orgineel 2 gitaren zijn die die lickjes doen of meer ?'t Zijn er 2. De ene doet totaal wat anders dan de andere.
De live uitvoering van het Live album uit 1977 is ook erg goed.
Deze is in Amerika opgenomen dacht ik met Eelco Gelling als extra gitarist.

Mitch
25 december 2008, 13:40
Tja, iedereen speelt maar met ex-Cantrip drummers tegenwoordig :D

Afijn, je vraagt om kritiek: die extra gain/sustain bij het eerste couplet vind ik niet echt extra rock overkomen, eerder storend. Het rockgehalte is toch al wel ruim genoeg van het nummer, niet in de laatste plaats door de drummer en zanger. Meer gain maakt het dan bij mij niet extra rocky. Maar da's dan het enige dat ik kan verzinnen!
Het hele nummer staat als een huis, niks op aan te merken.

Dude
25 december 2008, 14:06
@ h huisjes, ok thanks, zal ik daar eens naar gaan luisteren !

@ mitch, jij mag pas kritiek geven als je blijft luisteren naar mn band ipv de kroeg verlaat zodra de drummer aftikt



;)
zoveel gain is het toch niet, crunchy met tubescreamertje