PDA

View Full Version : punkrockgitaartje



vipskate
24 december 2008, 12:53
ik zoek nog een backup gitaartje voor mijn band, de stijl die we spelen is punkrock
samples te beluisteren op www.yettobenamed.tk

budget: 200-300 euro

iemand suggesties?
alvast bedankt

Squier4ever
24 december 2008, 12:55
vaste brug of trem?
humbuckers of single coil?

persoonlijke voorkeuren?
beetje meer info is wel handig

vipskate
24 december 2008, 12:57
wat maakt verschil tussen vaste brug en tremelo?
heb het liefst humbuckers en een les paul of SG model

vipskate
24 december 2008, 12:58
ik dacht aan de volgende 2 modellen:

http://www.thomann.de/be/harley_benton_hbl400bk.htm

http://www.thomann.de/be/career_stpauli_gitarre.htm

Squier4ever
24 december 2008, 12:59
wat voor gitaar heb je nu? want als het die SG special is die ik op jullie site zie zou ik adviseren om nu een betere gitaar te kopen en die SG als backup te gebruiken. m.a.w. doorsparen.

vipskate
24 december 2008, 13:00
ik heb momenteel een ibanez signature gitaar

Il_Falco
24 december 2008, 13:00
kzou zeker van die Harley benton blijven. Een epiphone G-400 mss.

vipskate
24 december 2008, 13:01
een LTD viper 50, heeft hier iemand ervaring mee?

Squier4ever
24 december 2008, 13:03
een LTD viper 50, heeft hier iemand ervaring mee?

heb je die nu of wil je die? geef eens antwoord op mijn vraag aub.

schwalbe
24 december 2008, 13:10
http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0327502506_md.jpg
Wat mij betreft meer punkrock dan een LP/SG...

geert1976
24 december 2008, 13:11
heb wel een leuke gitaar maar zit denk ik een beetje boven je budget vrees is:(

geert1976
24 december 2008, 13:13
ik zoek nog een backup gitaartje voor mijn band, de stijl die we spelen is punkrock
samples te beluisteren op www.yettobenamed.tk

budget: 200-300 euro

iemand suggesties?
alvast bedankt

hem de tele 72 re-issue is ook een goede kandidaat

euroboy
24 december 2008, 13:13
Als je een echte punker bent.... 1 ding een squier stratje of tele die helemaal bestikkerd is en volledig naar de kloten geslagen is.... Das pas punk


Of een stagje kijk maar naar the kids:dance:

beruk
24 december 2008, 13:15
Dan Zou ik voor die Sankt Pauli gaan! Is een voetbal club uit Hamburg met een grote schare punk fans, koop gelijk een t-shirt op de fanshop site ben je helemaal goed bezig:blast::
http://www.fcstpauli-shop.de/images/product_images/xxl_images/FC0121.jpg

geert1976
24 december 2008, 13:16
tja heb voor € 150,00 nog wel een maya stratcastermodel staan, heeft natuurlijk wel wat bursjes, maar goed beestje is ook al meer dan dertig jaar oud, klink vind ik zelf wel beter dan een Squier

hansoonk
24 december 2008, 13:24
Zag op je website dat je met twee gitaristen speelt. Je moet oppassen dat het met twee humbuckergitaren (zeker als de pick-ups van beperkte kwaliteit zijn) geen doffe brei wordt. Let met de keus van je gitaar ook op de karakteristiek van je andere gitarist en kies geen twee identieke dingen. Combinatie van een humbuckergitaar en een single-coil is wel een klassieke.
Wij spelen wat meer old-skoolpunk en dan de combinatie van SG met telecaster of de combinatie van de SG met een P-90-gitaar, en dan alles met een relatief milde overdrive/distortion. De laatste tijd zijn we ook aan het experimenteren met de combinatie van SG en een akoestische gitaar. Dit soort combinaties geven wat meer 'lucht' in het geluid van de band, zodat het geheel beter overkomt.

marter544
24 december 2008, 14:08
Wat ik gebruikte toen ik in een punkbandje speelde, een oude SG uit begin jaren 70, met alles eruit gesloopt behalve de humbucker, die gelijk op de output gesoldeerd.. Dat ging prima. Wat ik wil zeggen, voor punk moet je gewoon een willekeurig smerig klinkende gitaar hebben. Wat dat is, moet je zelf weten, kan een telecaster zijn, SG of misschien zelfs een Jazzmaster. Smerige drive uit een fender bak die over z'n nek gaat, klaar is kees.

Mufftin
24 december 2008, 14:21
yep denk ook een smerige geluid, het kan echt van alles zijn. Maar voor dat budget... zou wel een betere gitaar dan dat kopen, persoonlijk gezien. Waarschijnlijk ga je er later spijt van krijgen en dan koop je alsnog een duurdere. Wil je de back-up gitaar gebruiken voor andere stemmingen of gewoon echt als back-up?

vipskate
24 december 2008, 14:44
yep denk ook een smerige geluid, het kan echt van alles zijn. Maar voor dat budget... zou wel een betere gitaar dan dat kopen, persoonlijk gezien. Waarschijnlijk ga je er later spijt van krijgen en dan koop je alsnog een duurdere. Wil je de back-up gitaar gebruiken voor andere stemmingen of gewoon echt als back-up?

puur als back-up voor mocht mijn ibanez plotseling niet meer werken ofzo

Mufftin
24 december 2008, 15:38
okee.. ja hoe groot is ten eerste de kans dat die ermee kapt :P. Aber.. ik zou dan voor een epiphone Sg gaan of een fender met humbuckers. Vind ik persoonlijk de twee fijnste punk gitaren. Maar je kunt er ook voor kiezen om een back-up gitaar nemen met totaal andere specs, dus bijvoorbeeld de p90 of een single coil. Zoals hierboven al ergens staat dan heb je een breeder geluid.

Maar ik zou dan zelf voor zoiets gaan: epiphone Sg
(http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?xsid=6a0548f8595b2debece1ffd18c8dc 2fa&sw=epiphone+sg&x=0&y=0&gk=&bn=)squier stratocaster, telecaster

Of meer richting de offspring sound:
http://www.thomann.de/nl/ibanez_grg170dx_bkn_egitarre.htm

vipskate
25 december 2008, 13:11
iemand ervaringen met een epiphone sg?

arcane
25 december 2008, 13:15
Jep, ik heb een Epi sg-400, erg fijne gitaar vind ik, maarja wat moet ik verder over vertellen. Is denk ik wel geschikt voor punk, maarja, ik denk ook dat je voor punk elke gitaar zou kunnen gebruiken, het is maar net hoe je wilt klinken.

Bins
25 december 2008, 13:19
Ik zou een 2e hands olp kopen!!! :D

Mufftin
25 december 2008, 13:53
olp is idd ook wel erg vet :P. Ik heb zelf ee epiphone Sg gehad, heb nu de Gibson versie. Vond persoonlijke de elementen van de SG een beetje dof in vergelijking met de Gibson, maar het is dan ook maar je back-up gitaar.

robert-gitarist
25 december 2008, 14:01
Topicstarter moet eens de vragen beantwoorden van Squier4ever. Valt me op dat ie er gewoon langs heen gaat..Lekker slim en handig.

Ik zou persoonlijk voor een Epiphone LP junior gaan, SG junior of SG G400. Verder is een Squier strat of tele ook wel een goede kanidaat.

Bram+
25 december 2008, 14:02
puur als back-up voor mocht mijn ibanez plotseling niet meer werken ofzo
Welke Ibanez heb je nu? Een ORM1 heeft op zich best punkkenmerken (hoewel Omar R. inmiddels niet meer in een band zit die punk te noemen is): lekker straight forward: één single sized humbucker met één volumepot. Aangezien het element qua geluid een beetje naar een singlecoil neigt, is hij goed te combineren in een band met een andere gitarist met nog een humbuckergitaar. Schade is wel iets meer dan 300 euro.

vipskate
30 december 2008, 18:06
http://www.mainmusic.nl/nl/product/12139/13/gitaar/elektrische_gitaren/lp_modellen/richwood/elektrische_gitaar_.html


iemand ervaring met deze gitaren? kheb ze ng ni in belgie zien hangen

Rude Perception
30 december 2008, 19:12
http://www.mainmusic.nl/nl/product/12139/13/gitaar/elektrische_gitaren/lp_modellen/richwood/elektrische_gitaar_.html


iemand ervaring met deze gitaren? kheb ze ng ni in belgie zien hangen

Nu moet je gewoon effe zoeken. Je vraagt hier vanalles, maar om een goed advies te geven moeten we toch echt meer weten. Je beantwoord alleen de vragen niet. Je vraagt alleen maar wat we van modellen vinden, zonder dat je zelf iets zoekt. Wat verwacht je precies van ons?

MJR
30 december 2008, 20:01
Er is maar één punkgitaar in mijn ogen, en ik heb 'm zelf net een paar maanden: de Fender Tom Delonge Stratocaster :D. Een echte raghoer :D.

Mijn advies: koop een Fender Mexican Fat Strat in de kleur die je leuk vindt en pleur d'r een Seymour Duncan Invader in. Ik heb die TD Strat alleen gekocht omdat ik een gigantische Blink 182 fan ben ;) .
Die Invader klinkt smerig en noisy, pleur gewoon zo'n elementje in een willekeurige solidbody en je hebt je punkgitaar :).

Je zou ook de Epiphone ES van Tom Delonge kunnen kopen, die's niet zo duur meer op Thomann. Ik vind 'm vet, maar dat vinden d'r weinig.

Of kijk naar ander Signatures, die van Noodles (Offspring) of BJ van Green Day. Deze laatste speelt op een LP Junior, maar ik zou voor een PRS SE One gaan in dat geval, gezien de prijs.

vipskate
30 december 2008, 20:09
ik zoek een les paul of sg model van om en bij de 300 euro max

ik twijfel tussen een LTD viper 50 en die richwood

Kakihara
30 december 2008, 20:15
ik zoek een les paul of sg model van om en bij de 300 euro max

ik twijfel tussen een LTD viper 50 en die richwood

Met dat bugdet zou ik kijken naar de reeds genoemde Epi's en (tweedehands als ze te vinden zijn) Indies en Vintages...

MJR
30 december 2008, 20:17
LTD Eclipse of Viper met een SD Invader, DiMarzio Superdistortion of Gibson Dirty Fingers dus...:P

fredv
30 december 2008, 23:28
Ik gebruikte altijd een Squier Jagmaster (de made in Japan Versie, vergeet de cinese versie) als backup voor een Gibson SG in een punkrock band: heeft ook humbuckers, lekker stevig, lekker apart model (zeker als je hem in een leuke kleur hebt), en 2e hands te krijgen binnen jouw budget.

budje
31 december 2008, 06:48
Topicstarter moet eens de vragen beantwoorden van Squier4ever. Valt me op dat ie er gewoon langs heen gaat..

ik denk dat ie alleen antwoorden wil, en geen vragen:seriousf:

Mufftin
31 december 2008, 11:37
Met dat bugdet zou ik kijken naar de reeds genoemde Epi's en (tweedehands als ze te vinden zijn) Indies en Vintages...

yep de viper 50 is niet de beste gitaar

Thundermane
31 december 2008, 12:07
Ik denk dat voor punk dat het beste een Ibanez met V8 en V7 pickups het beste is. Maar gezien Ibanez geen budget versies heeft met V8 en V7 pickups heeft zou ik je een gitaar aanraden met single coils.

vipskate
31 december 2008, 16:36
ik weet maandag of ik een richwood 2e hands kan oppikken
tgaat over die les paul, voldoet wel voor me als back up gitaar

MJR
31 december 2008, 17:16
Een vriend van me heeft zo'n Richwood LP. Ziet er goed uit, speelt redelijk, maar klinkt niet geweldig. Nouja, niet voor de muziek die jij wil spelen.:satisfie:

peter@abtmusic
1 januari 2009, 15:07
Een eastwood JR Elite. Is verbeterde replica van de Mosrite gitaren waarmee The Ramones de podia onveilig maakten.
Als dat geen punk rock gitaar is.
Mini humbucker en single coil in de brug.
kijk eens op :http://www.eastwoodguitars.com
en zoek naar JR Elite.
Prijs ligt rond 600 euro. Niet echt een back-up gitaar prijsje, maar wel de moeite.