PDA

View Full Version : Ibanez AD9



sash
24 december 2008, 05:23
Had met 'spoed' een analoge delay nodig en het enige betaalbare wat ik vond was een Ibanez AD9 voor zo'n 100 Euries.

Met m'n stomme kop heb ik em natuurlijk al betaald, maar wat kan ik verwachten? Krijg em pas begin januari binnen, dus ben alvast wat info aan het verzamelen De meningen op HC lopen uiteen, dus ik ben benieuwd wat bv. een Dirk Hendrik of een andere Ibanez kenner erover te zeggen heeft.

Wil em gaan gebruik voor wat warme, ongedefinieerde, korte delays.

WillemdaGuide
24 december 2008, 08:09
Ik ben dan wel geen ibanezkenner maar denk dat je een goeie koop hebt gedaan, De AD9 is een fraaie analoge delay. maar relatief korte delaytijd, maar voor slap-back echo's erg fraai. Is het een originele of één uit de reissue serie?

tubeonly
24 december 2008, 08:19
Ik kan alleen over de oude praten en die is echt top! ;) Mooie analoge delay. De reissue heb ik nooit geprobeerd.

Er zitten verschillen tussen de oude en de nieuwe in de gebruikte onderdelen, maar ik weet niet hoe kritisch dat je bent en hoe goed de rest van je setup is. Voor de normale mens is de reissue een prima ding.

Als de AD9 je bevalt: Probeer ook ooit eens een oude ad80 uit. Moeilijk te vinden maar echt heel erg goed. Die overtreft de AD9 met stip.

Veel plezier er mee.

Les Paul R8
24 december 2008, 09:27
De oude AD9 is super. Wat mij betreft de beste delay die er is. Het is de enige delay die mij inspireert. De nieuwe ken ik niet, maar ik heb begrepen dat er wel wat verschil in klank is.

De AD80 heb ik ook gehad, maar die vond ik juist vreselijk. Veel te wollig en te donker. De AD9 is zoals een delay hoort te zijn.

Mitch
24 december 2008, 10:52
Spoed en januari? :D

Voor ongedefineerde korte delays een prima keus, ook de reissue.

sash
24 december 2008, 14:33
Spoed en januari? :D

Voor ongedefineerde korte delays een prima keus, ook de reissue.

Mja, kerstdagen en shit, je kent het wel.
Schijnt er eentje uit de jaren '80 te zijn, maar lijkt me sterk dat het verschil zo gigantisch is. Leek me een leuke introductie tot delay iig. Hoop niet dat het me teveel gaat bevallen, want dan moet er weer een TTE komen enzo... Kutbaan heb ik ook...

Negative K3 fan
24 december 2008, 14:37
simpel, goedkoop, analoog, ongedefinieerd en kort, klein beetje modulatie schakelbaar: MXR Carbon Copy.

Dirk_Hendrik
24 december 2008, 15:49
want dan moet er weer een TTE komen enzo...

Goed te zien dat je nog steeds geld uitgeeft aan overgehypte overpriced shit.

Over de AD9 ga ik hier niets meer zeggen. Dat hebben de anderen hierboven al prima verwoord.

Speeddemon
24 december 2008, 16:34
Prima keuze; i.m.o. beter dan de Boss DM-2 voor wat je zoekt, aangezien de repeats van de AD-9 een soort reverb-achtige bij-klank hebben; minder definitie dus.