PDA

View Full Version : amerikaanse fender !!!! help!!!



vilco
23 december 2008, 22:40
hoi,

http://www.guitarcenter.com/Fender-Standard-Stratocaster-Electric-Guitar-516037-i1148838.gc

ik was van plan een nieuwe gitaar te kopen en ik dacht aan een fender.
ik zie ze in musicstore en feedback veel boven de 1000 euro.
maar hier zie ik ze voor 400 dollar en de dollar is nu nog is heel goedkoop ook.
mijn moeder gaat binnen kort naar america en ze heeft daar een kennis die ook veel van gitaren afweet. ze zou er dus zo een mee kunnen nemen.
maar nu is mijn vraag zijn deze even goed als de dure hier.:)
en is het slim om er een te kopen?

soup
23 december 2008, 22:42
Omdat dit geen USA is.

Mr.Fingers
23 december 2008, 22:43
maar een mexican standard

vilco
23 december 2008, 22:58
Omdat dit geen USA is.

hebben de mexicaanse hier dan ongeveer de zelfde prijs?
en wat is het verschil tussen mexico en usa ?
dank

MarkV
23 december 2008, 23:05
hebben de mexicaanse hier dan ongeveer de zelfde prijs?
en wat is het verschil tussen mexico en usa ?
dank

Ja ongeveer gelijk (dollar prijs = euro prijs). Guitar Center biedt ze iets goedkoper aan (soms) door het hoge volume dat ze draaien. Dus als een Fender daar 400 dollar kost, dan is dezelfde hier iets van 400 euro. Dollarkoers verschil is dus je voordeel.

Tja de verschillen tussen Mexicaanse Fenders en USA Fenders "verschillen" nogal. Heel algemeen gezegd is de USA Fender van een constante hogere kwaliteit. Maar dat wil niet zeggen dat een bepaalde Mexicaan niet beter kan zijn dan een USA model...

vulvasonic
23 december 2008, 23:06
Het grote verschil zit 'm in de gebruikte materialen. Het Amerikaanse spul is allemaal gewoon van betere kwaliteit.

Overigens betekent dit niet per definitie dat die Mexicaanse modellen slecht zijn. De Mexicaanse Classic serie (het Mexicaanse equivalent van de USA VRI serie) was en is zelfs zo populair dat Fender voor zijn standaard USA modellen inmiddels terug heeft gegrepen naar (bijvoorbeeld) de klassieke gebogen zadels. Veel gitaristen verkozen de Mexicaanse Classics boven de American Standard.

vilco
23 december 2008, 23:20
Het grote verschil zit 'm in de gebruikte materialen. Het Amerikaanse spul is allemaal gewoon van betere kwaliteit.

Overigens betekent dit niet per definitie dat die Mexicaanse modellen slecht zijn. De Mexicaanse Classic serie (het Mexicaanse equivalent van de USA VRI serie) was en is zelfs zo populair dat Fender voor zijn standaard USA modellen inmiddels terug heeft gegrepen naar (bijvoorbeeld) de klassieke gebogen zadels. Veel gitaristen verkozen de Mexicaanse Classics boven de American Standard.

maar is dan een fender uit america van 400 dollar slechter dan een fender hier in nl of duitsland voor meer geld? of zijn die hetzelfde

vilco
23 december 2008, 23:20
Het grote verschil zit 'm in de gebruikte materialen. Het Amerikaanse spul is allemaal gewoon van betere kwaliteit.

Overigens betekent dit niet per definitie dat die Mexicaanse modellen slecht zijn. De Mexicaanse Classic serie (het Mexicaanse equivalent van de USA VRI serie) was en is zelfs zo populair dat Fender voor zijn standaard USA modellen inmiddels terug heeft gegrepen naar (bijvoorbeeld) de klassieke gebogen zadels. Veel gitaristen verkozen de Mexicaanse Classics boven de American Standard.

maar is dan een fender uit america van 400 dollar slechter dan een fender hier in nl of duitsland voor meer geld? of zijn die hetzelfde en hoeveel betaal je voor een mexicaanse classic ?dank

Orpheo
23 december 2008, 23:24
*kuch kuch * PENNYWISE!!!!!!*kuch kuch*

vulvasonic
23 december 2008, 23:28
maar is dan een fender uit america van 400 dollar slechter dan een fender hier in nl of duitsland voor meer geld? of zijn die hetzelfde

Ik geloof dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen.
De gitaar die jij ons hebt laten zien kost 400 dollar, maar is NIET gebouwd in Amerika. Die gitaar is gemaakt in Mexico.

Weeble
24 december 2008, 09:53
De goedkoopste amerikaanse strats zijn volgens mij van de highway serie:

http://www.soundslive.co.uk/product.asp?name=Fender-Highway-One-Stratocaster-(Upgrade)-RW&ID=5514

Heb ze zelf ook, en ben er zeker tevreden mij.
Daarna komt volgens mij de American Standard:
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Fender-American-Standard-Stratocaster---MN~ID~8267.asp

MichaelSS
24 december 2008, 10:53
Nou gooi je de boel door mekaar.

Dit zijn ponden.

Weeble
24 december 2008, 18:48
Select dan even de euro's ;)

Misery Signals
24 december 2008, 21:26
*kuch kuch * PENNYWISE!!!!!!*kuch kuch*
Wat kuch je nou? Speelt Fletcher niet met een Ibanez RG of is dat sinds kort anders?
Ik associeer Pennywise nou ook niet echt met een lekker gitaargeluid...

MS

grayfink
24 december 2008, 21:44
Of hij bedoelt de uitdrukking "penny wise, pound foolish"?

Misery Signals
24 december 2008, 22:13
Haha die kende ik nog niet... Mss idd ineens duurder gaan en langer content blijven als het de moeite is...

MS