PDA

View Full Version : Wat voor speaker is dit? (Marshall/Celestion)



Kim Wilson
23 december 2008, 22:11
Snelle vraag: wat is dit voor speaker? Er staat Heritage op, maar dat zegt me niet zoveel. Wie kan mij helpen?

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/DSC_1730.jpg

Misery Signals
23 december 2008, 22:22
Is dat niet de speaker die vroeger in de Marshall JTM cabs zaten en die nu in combinatie met een V30 in de JVM combo's zitten (en ervoor in de TSL)?

MS

zjanke
23 december 2008, 22:23
Via een beetje googelen denk ik dat ze in de cabinetten van de TSL serie hebben gezeten. (partnumber s311)
70 watt en hopelijk beter dan de wolverines die standaard in de een aantal van de combo uitvoeringen zitten. Wat een vreselijk vlakke en levenloze kutspeaker is dat. In mijn ogen DE reden dat de TSL combo's zo slecht bekend staan.

edir: MS was me voor...

Kim Wilson
23 december 2008, 22:25
Deze zit idd in een JTM combo. Ik ben ze nu aan het verwisselen voor een set G12-65, die ik vanmiddag bij Niels heb opgehaald.

MarkV
23 december 2008, 22:27
Het is een G12 70 watt 'heritage' speaker die volgens mij alleen voor Marshall is gemaakt en niet een rebranded heritage Celestion is.

Laat maar: traaaag

Kim Wilson
23 december 2008, 22:38
Troep dus?

Mitch
23 december 2008, 22:45
Ja duh. Na de G12 65 heeft Marshall eigenlijk alleen nog maar troep in zijn combo's gezet, tot de 1974x werd uitgerust met de Celestion Heritage M20 (jammer, open back cab hadden ze beter een H30 in kunnen doen maar dat was niet vintage correct).
Deze Heritage speakers moet je vooral niet verwarren met de huidige Celestion Heritage serie. Zie deze marshall Heritage gewoon als een 'special design blabla' speaker. Oftewel: Marshall vraagt Celestion "maak maar een speaker voor GBP15 en plak er een leuke sticker op".

Misery Signals
23 december 2008, 22:45
Via een beetje googelen denk ik dat ze in de cabinetten van de TSL serie hebben gezeten. (partnumber s311)
70 watt en hopelijk beter dan de wolverines die standaard in de een aantal van de combo uitvoeringen zitten. Wat een vreselijk vlakke en levenloze kutspeaker is dat. In mijn ogen DE reden dat de TSL combo's zo slecht bekend staan.

edir: MS was me voor...

Voor zover ik weet hebben die Heritages der altijd samen met een V30 bij de TSL's ingezeten... Die TSL 601 60 watter had wel een Wolverine als ik me niet vergis...

MS

Kim Wilson
23 december 2008, 22:51
Ja duh. Na de G12 65 heeft Marshall eigenlijk alleen nog maar troep in zijn combo's gezet, tot de 1974x werd uitgerust met de Celestion Heritage M20 (jammer, open back cab hadden ze beter een H30 in kunnen doen maar dat was niet vintage correct).
Deze Heritage speakers moet je vooral niet verwarren met de huidige Celestion Heritage serie. Zie deze marshall Heritage gewoon als een 'special design blabla' speaker. Oftewel: Marshall vraagt Celestion "maak maar een speaker voor GBP15 en plak er een leuke sticker op".
Precies wat ik dacht. Nu nog even afwachten wat die G12-65's doen in die JTM. Eerst maar even met de soldeerbout er bij langs.


Bedankt allemaal voor de snelle reacties!

zjanke
23 december 2008, 23:16
Voor zover ik weet hebben die Heritages der altijd samen met een V30 bij de TSL's ingezeten... Die TSL 601 60 watter had wel een Wolverine als ik me niet vergis...

MS
Ik heb een TSL602 gehad en die had twee Wolverines. verwisseld voor een V30 en een CL80 en dan wordt een TSL best een leuke versterker mits je om kunt gaan met het Marshall kwaaltje: Alles moet open.
Maar die Wolverines waren ook "specially designed for Marshall", dus misschien wel dezelfde speaker met een andere sticker?

Kim Wilson
23 december 2008, 23:34
Ja, dat Marshall-kwaaltje... Daarom heb ik de amp ook maar weer in de flightcase gezet. Ik ga nu niet meer testen hoe hij nu klinkt. :D

Mitch
23 december 2008, 23:37
Ik denk dat die Heritage 65's 'm een stuk duidelijker middengebied zullen geven, zo niet een stuk voller zullen maken over het hele spectrum. Maar ja, een goed getunede Bandmaster wordt 't natuurlijk nooit. O da's waar, je was niet op de meeting hè :D

Kim Wilson
23 december 2008, 23:41
Jaja... :sneaky:

Lexvandoef
24 december 2008, 00:26
Ik denk dat die Heritage 65's 'm een stuk duidelijker middengebied zullen geven, zo niet een stuk voller zullen maken over het hele spectrum. Maar ja, een goed getunede Bandmaster wordt 't natuurlijk nooit. O da's waar, je was niet op de meeting hè :D

Hehe, foei Mitch, niet aardig. Hoewel ik echt heel erg onder de indruk van die bandmaster was ;).

@Hans, ik heb die '65's ook in mijn beide cabs zitten, het zijn hele smoothe dikke speakers. Klinken zeker weten beter dan die oude vage celestions van je.