PDA

View Full Version : Does this look like a 'What to buy?' topic? Yes...



MattellicA
23 december 2008, 20:50
Weer zo'n topic... Sorry, iedereen :satisfie:

Onze 'zangeres' zoekt een gitaar... Ze weet niet echt wat ze wil, maar heeft blijkbaar een voorkeur voor een Tele, maar een Strat vindt ze ook mooi :dontgeti:

Budget is +/- €350 (wel in de normale gitaarwinkel, niet bij de Pruisen...:))

Stijl: vanalles; van rustige pop tot nogal punky

Versterker: wsl Cube 20X
Mogelijke kandidaten:
-Squier Classic Vibe Tele
-Squier Vintage Modified Custom P90 of Humbucker
-Squier Standard
-Desnoods een Fender Lite Ash Tele/Strat (hmm...)
-etc...



Graag wat ervaringen/aanbevelingen (?) :satisfie:

Namens onze zangeres: dank voor uw hulp!

PS: Laat het a.u.b. niet uitmonden op een Strat vs. Tele-oorlog...

Dj_Tuning
23 december 2008, 20:53
Tele, strat, p90, humbuckers.. Welk geluid zoekt ze, dat lijkt me een belangrijkere eerste vraag...

Luke-wannabe
23 december 2008, 20:53
Ga voor die Squier Tele Thinline! Daar heb ik nog steeds gas voor! Die komt er hier nog eens!

pieter-jan1
23 december 2008, 20:55
met die squier modellen kom je al aardig ver. je kan ook eens een london city comet (tele) of spitfire (strat) proberen. zeer goede gitaren naar hun prijsklasse.
een strat met een humbucker in brugpositie kan ook veel aan denk ik.

MattellicA
23 december 2008, 20:55
Ga voor die Squier Tele Thinline! Daar heb ik nog steeds gas voor! Die komt er hier nog eens!

*Verkeerd gelezen sorry :D*

We gaan die vrijdag proberen te testen... Heb eigenlijk ook wel een zwak voor Thinlines...

EDIT: ze wil een warme/niet schelle toon... Twang vindt ze ook maar niks... :dontgeti:

Gewone Tele valt dus volgens mij al wel af...
Dus nog in de running:
-Squier Tele Thinline
-Squier Vintage Mod. SSH
-Squier Custom P90
-Squier Custom Humbuckers
-Squier Vintage Mod. SH
-Squier Strat model

Daniel91
23 december 2008, 21:09
Squier tele p90, 250 bij feedback, vette tele-feel maar ook geschikt voor wat punkerige muziek!

rocker_71
23 december 2008, 21:11
London City! :dance:

MattellicA
23 december 2008, 21:13
London City! :dance:

Probleem is dat die hier bijna niet te krijgen zijn... :(

tidalwave_sideburns
23 december 2008, 21:55
Bij de feedback staat een Epi firebird voor 400 euro (afgeprijsd).

http://feedback.nl/?b=12161&a=

Zag ook een afgeprijsde Epi SG staan voor 269,-

http://feedback.nl/?b=EPG400LTDLBM&a=

Die vind ik veel en veel mooier dan weer zo'n oersaaie strat of tele. Ook geschikt voor wat je ermee wil, met die humbuckers en zo.
Ze hebben er ook een paar van die danelectro's, maar dat is misschien weer wat te twang.
Hoe dan ook, ik zou zeker die firebird of SG een kans geven.

vulvasonic
23 december 2008, 23:37
Niet lullig bedoeld, maar wat wordt haar rol, als gitariste, in de band?
Vaak zie je namelijk dat zangers of zangeressen slechts, als opvulling, de basisaccoorden van een nummer meespelen en zachtjes in de mix staan.

Mocht dat het geval zijn, dan voldoet in principe alles, zolang het geluid maar neutraal en redelijk clean in de mix wordt gezet. Net zoals een acoustische gitaar op de achtergrond NET een stukje extra kan geven aan het totaalgeluid.

MattellicA
24 december 2008, 00:15
Niet lullig bedoeld, maar wat wordt haar rol, als gitariste, in de band?
Vaak zie je namelijk dat zangers of zangeressen slechts, als opvulling, de basisaccoorden van een nummer meespelen en zachtjes in de mix staan.

Mocht dat het geval zijn, dan voldoet in principe alles, zolang het geluid maar neutraal en redelijk clean in de mix wordt gezet. Net zoals een acoustische gitaar op de achtergrond NET een stukje extra kan geven aan het totaalgeluid.

Buiten zingen heeft ze geen andere functie in de band :satisfie: Ze speelt gewoon ook gitaar, thuis dus... En daarop komt nog dat wij met 2 gitaristen lekker door mekaar zitten rammen, dus een derde erbij? :seriousf:

Een Firebird heb ik haar ook al aangeraden, maar ze wilt perse een strat of tele (vrouwen tsss.... :stop:)

BTW: ik woon in België dus (geen Feedback enzo) :dontgeti:

barno
24 december 2008, 00:56
vrouw met mooie tele: altijd goed :) okee dat klinkt sexistisch
Ik zou gaan voor een thinline tele met bindings (gewicht / looks / goede akkoordengitaar)

3ss
24 december 2008, 01:13
vrouw met mooie tele: altijd goed :) okee dat klinkt sexistisch
Ik zou gaan voor een thinline tele met bindings (gewicht / looks / goede akkoordengitaar)

Liever een mooie vrouw met een tele... klinkt nog sexistischer!

MattellicA
24 december 2008, 01:19
Haha :seriousf:

Ik ga gewoon morgen eens rondbellen naar winkels in de buurt hier wat ze hebben staan/liggen. Diegene die de meeste heeft liggen naar haar smaak, trekken we heen...

Bedankt iedereen!

Mr_Moustache
24 december 2008, 02:18
Ik zie op marktplaats een godin detour staan. Ik denk da je daar nog wel wat vanaf krijgt (vraagprijs 300..) dys daar naar kijken?

Als je niet 2ehands wilt gaan dan zou ik eigenlijk voor 300 euro gewoon een epiphone dot kopen. Humbuckers, en die lekker warme semi-hollowbody toon. Dan heb je gelijk een blues sound in het arsenaal ! :noob:

MattellicA
24 december 2008, 02:27
Ik zie op marktplaats een godin detour staan. Ik denk da je daar nog wel wat vanaf krijgt (vraagprijs 300..) dys daar naar kijken?

Als je niet 2ehands wilt gaan dan zou ik eigenlijk voor 300 euro gewoon een epiphone dot kopen. Humbuckers, en die lekker warme semi-hollowbody toon. Dan heb je gelijk een blues sound in het arsenaal ! :noob:

Die Godin is niets voor haar denk ik ;) En een Dot ook niet... Tzal een Tele'tje of Strat worden...

beruk
24 december 2008, 08:53
Dan zeker een squier thinline! Yummie...