PDA

View Full Version : telecaste 50'classic of 52RI



keessie
23 december 2008, 16:20
Hey ben al een tijdje aan het gassen op een nieuwe telecaster
mijn oog was gevallen op een mex 50 classic serie's
(ik weet ga naar de winkel en test ze uit maar even geen tijd en wil de mening horen die het verschil tussen deze twee kent) maar nu die pond zo laag staat wordt die 52 RI ook steens interesant er maar blijft natuurlijk veel geld .wat ik wil weten waar zou jij voor gaan en waarom?
gr kees:

Squier4ever
23 december 2008, 16:24
ik zou zelf altijd voor de 52RI gaan, IMO een veel lekkerdere gitaar als je het mij vraagt.

livepulse
23 december 2008, 16:55
Absoluut de 52 RI! Heb zelf sinds enkele weken er een en ik sla me nog steeds voor m'n kop dat ik deze niet jaaaaren eerder heb aangeschaft. Mijn strat heb ik maar aan de wilgen gehangen, voor mij niets anders meer!

Eko
23 december 2008, 17:13
De `52 is een replica van een `52 tele. Met dezelfde lak , kleur , materialen , vorm , uitvoering enz.
Een Classic 50`s lijkt daar op. Niet meer dan dat. Andere lak , niet echte vorm van hals , andere pick-ups enz. Kost ook gewoon een sloot minder.

barno
23 december 2008, 17:58
let wel: ik zou nooit een 52 ri blind kopen. Het zijn supergitaren, maar de gitaar moet je liggen.

Heb er een gehad: absolute beauty en oertele klank, maar hij lag me niet, met spijt weggedaan, heb nu een high end mexican met upgrade pups die me wel ligt.

Raytheman
23 december 2008, 18:08
Kijk ook even naar de Vintage Hot Rod '52 Telecaster® , de Highway One™ Texas Telecaster® en de Squier Classic Vibe Telecaster® ‘50s
Zet de specs voor jezelf op een rijtje en tel je plus en minpunten

Zelf heb ik een Classic 50`s esquire en een texastele en zou ze geen van beiden willen missen

3ss
23 december 2008, 18:44
Die 52' RI sowieso! Ik heb een mex classic '50 en hij/ze bevalt me zeer goed, maar moest ik het geld hebben gehad.. Maar die '50 is zeer goed voor het geld.

keessie
23 december 2008, 19:26
Oke bedankt maar hoe zit het met de klank?

Mr.Fingers
23 december 2008, 19:33
Scherp, bijtend & fel!

Vergeet wel niet dat de '52 RI een oude schakeling heeft, dus zonder "middenstandje" (beide elementen in parallel), maar gewoon hals+condensator (dik wolligs geluid), hals & brug. Mits wat handigheid met een soldeerbout op een kwartiertje aan te passen naar een gewone teleschakeling

En dat moet zo (http://nl.youtube.com/watch?v=WE9NSRXa4NM) klinken

keessie
23 december 2008, 19:48
Scherp, bijtend & fel!

Vergeet wel niet dat de '52 RI een oude schakeling heeft, dus zonder "middenstandje" (beide elementen in parallel), maar gewoon hals+condensator (dik wolligs geluid), hals & brug. Mits wat handigheid met een soldeerbout op een kwartiertje aan te passen naar een gewone teleschakeling

En dat moet zo (http://nl.youtube.com/watch?v=WE9NSRXa4NM) klinken
Ja dat klopt als het goed is zit er een beschijfing bij om hem om te solderen.
is de hals U shape ong het zelfde dikte als de baja met zijn soft V?
of komt het meer bij de C shape?