PDA

View Full Version : Gebroken hals



bosboom
11 maart 2003, 09:26
Hallo,

Ik kan een Gibson Les Paul Classic kopen voor €1100,- De eigenaar gaf aan dat het een all gold model is?? Wel is de hals gebroken geweest maar naar zijn zeggen goed gerepareerd. De hals is daarom ook geschuurd. Kan iemand mij vertellen of ik er goed aan doe om deze gitaar te kopen. En kan een gebroken hals inderdaad geen kwaad.

skabouter
11 maart 2003, 09:49
ik heb een x een gitaar gekocht met een gebroken hals. gitaar later weer verkocht (was niet een topding), maar die hals was heel goed gelijmd. als het professioneel gedaan is, dan is er niets aan de hand !
khad mijn leraar toen even laten checken en hij was in prima staat.

wel eerst goed controleren voor je wat koopt !

Maiden Michiel
11 maart 2003, 09:50
Volgens mij kunnen halzen inderdaad best goe dgerepareerd worden, maar wat dat met de kwaliteit precies doet is mij onduidelijk...

Negative K3 fan
11 maart 2003, 10:22
Als een hals goed en professioneel gelijmd is is dat gelijmde stuk zelfs sterker dan de rest van de hals, kleine kans dat hij daar dus weer breekt. Bij de echt goede reparatieskun je het ook heel moeilijk zien dat hij is gerepareerd, enkel aan een andere kleur van de lak.

staartmans
11 maart 2003, 10:24
inderdaad: breuk maakt niet zoveel uit zolang het maar door een professional is gerepareerd. Belangrijk is dat de hals strak en stabiel aan blijft voelen tijdens het spelen. Zeker met een LP hals mag daar niet al te veel beweging in zitten. Ik heb de gitaar ook gezien en het lijkt me op zich een goede deal zolang je de hals checkt, voelt en goed bespeeld, los van alle andere controles natuurlijk!

Succes!! Martino!

vulvasonic
11 maart 2003, 12:30
Ken verschillende mensen van wie de hals van hun gitaar is gebroken en door een prof opnieuw gezet. Iedereen is er tevreden over en er is er zelf een die beweert dat zijn gitaar er beter door is gaan klinken.

Voor de kwaliteit van de gitaar of het geluid van de gitaar hoeft het dus niet veel uit te maken. Voor de prijs wel, dat mag duidelijk zijn.

Ic3gl0vE
11 maart 2003, 15:03
volgens mij is 1100 euro niet veel. Dan kun je er ook nog een nieuwe hals op laten zetten

skabouter
11 maart 2003, 15:29
niet veel voor een classic. een 2ehands studio is ook zoiets.. rond de 1000

sash
11 maart 2003, 15:42
Idd ik heb mijn studio weg gedaan voor 800 en de koffer voor 95. Dus 895

skabouter
11 maart 2003, 15:53
ohw, heb je um verkocht ?? gaaf man. wat ga je met het geld doen ?

ik wil ook nog eens een Gibson LP studio. een wijnrode, met gouden hardware. prachtig ! 1300 nieuw. heb ze wel eens gezien 2e hands voor 800, maar dan zijn ze snel weg

Ic3gl0vE
11 maart 2003, 16:50
sash heeft 'm toch nog een paar maanden in de verkoop gehad hoor

Nielsje
11 maart 2003, 19:05
1100 voor een all gold?!
zou ik doen, vette koop man! normaal is alleen de bovenkant van je gitaar gold, maar hierbij zijn dus ook de zijkanten en de achterkant goud, deze worden niet constant geproduceerd, en zal dus wel een speciale serie zijn geweest, bovendien hebben de classic series een snelle nek en tja, dat ie geschuurd is, is misschien niet zo mooi om te zien, maar ik ehb ook geen les paul zonder lak en dat speelt gewoon geweldig, altijd glad die nek! nooit last van je sticky fingers:P
maar gewoon ff kijken hoe het is met de hals, als je het zelf eerst niet ziet is dat al een goed teken. gewoon kijken of ie goed klinkt en tja, een nieuwe hals wordt lastig, aangezien je die niet zo eenvoudig uit een les paul haalt :S bovendien is dan nog maar de vraag of je losse halzen kan vinden die hetzelfde zijn en die er goed inpassen.