PDA

View Full Version : Scheurelementen voor PRS kopie



Rupke_rocks
11 maart 2003, 09:27
Hoi

ik heb afgelopen weekend een schitterende kopie gekocht van de prs. voelt hetzelfde, zelfde houtsoort en perfect in elkaar gezet. Tzal allemaal wel wat minder van kwaliteit zijn, maar goed. Ik wil alleen het brug- element vervangen door een goed element.

Ik speel voornamelijk rock

kan iemand mij een vorozet geven

Groetjes Rob

Negative K3 fan
11 maart 2003, 09:40
een echte bill lawrence http://www.billlawrence.com ofzo

the_trooper
11 maart 2003, 10:05
Dimarzio ToneZone is wel iets dan.
Mocht je toch ook het nekelement gaan vervangen moet je ook een naar een actief systeem kijken (EMG 81/85 setup?)

Ic3gl0vE
11 maart 2003, 16:05
the trooper, zijn die elementen die jij noemt niet wat te ruig?

A3
11 maart 2003, 16:24
seymour duncan is ook een optie
http://www.seymourduncan.com
je kan er samples beluisteren, maar sommige trekken wel op mekaar

Rupke_rocks
11 maart 2003, 16:53
dimarzio tonezone is toch meer voor metal dacht ik of heb ik het helemaal verkeerd. ik wil niet een heel dicht gesmeerd overstuurd geluid. ik heb op mijn epihone cutom een joe barden in de brug zitten daar ben ik tevreden over maar hij zou nog iets vetter mogen klinken. misschien hebben jullie aan dit houvast iets om mij te adviseren wat nu in de prs copy te stoppen

groetjes Rob

Rupke_rocks
11 maart 2003, 16:54
dimarzio tonezone is toch meer voor metal dacht ik of heb ik het helemaal verkeerd. ik wil niet een heel dicht gesmeerd overstuurd geluid. ik heb op mijn epihone cutom een joe barden in de brug zitten daar ben ik tevreden over maar hij zou nog iets vetter mogen klinken. misschien hebben jullie aan dit houvast iets om mij te adviseren wat nu in de prs copy te stoppen

groetjes Rob

francis
11 maart 2003, 16:57
Ik ben het eens met rupke rock, dimarzio dus.

Rupke_rocks
11 maart 2003, 17:20
Francis,

dat is juist wat ik niet wil. wel vetter dan mijn joe bardens maar niet zo dichtgesmeerd als dimarzio tone zone. er tussenin dus.

heeft iemand enig idee wat ik dan kan gebruiken

groetjes Rupke

Jay Cal
11 maart 2003, 17:43
Misschien een beetje subjectief... maar ik zou toch eens een Gibson 500T beluisteren als ik jou was. Zeker gezien de houtsoorten/constructie van een PRS (replica).

Greetz!

Ic3gl0vE
11 maart 2003, 17:45
een echt PRS element kan natuurlijk ook nog...

Rupke_rocks
11 maart 2003, 17:59
aan een echt prs element had ik ook gedacht, maar daar heb je ook verschillende in.

Kolere wat is dit moeilijk zeg

groetejs Rupke

srv-man
11 maart 2003, 21:56
Je zou een Seymour Duncan JB erin kunnen zetten, klinkt super. Een paar Gibson pu´s is ook goed. Zelf heb ik in mijn PRS Dragon 1´s zitten, in mijn oren 1 van de allermooiste pu´s die er bestaat. Overstuurd klinkt hij mega, maar blijft transparant en klinkt nooit dichtgesmeerd. Clean en licht overstuurd zijn ze ook super, mooi helder en vol.

7th heaven
11 maart 2003, 23:56
s duncan sh 12 of sh 2 heb ik ik mijn jackson echt geil
of gibson 500 t

Ibanez RuleZ
12 maart 2003, 01:14
wat voor gitaar is het (merk, type aanduiding etc)?

Harrald

michielv
12 maart 2003, 09:06
Ik zou toch ook eens gaan kijken bij Bill Lawrence. BL heeft trouwens vroeger voor Gibson gewerkt en verkoopt volgens mij ook versies van de elementen die hij daarvoor heeft ontworpen. Moet je effe op de website kijken...

Rupke_rocks
12 maart 2003, 12:04
Op 2003-03-12 00:14, schreef Ibanez RuleZ:
wat voor gitaar is het (merk, type aanduiding etc)?

Harrald


de gitaar heeft dezelfde specificaties qua houtsoort als de originele PRS standeard, oftewel: mahogany body en nek, rosewod fretboard. gelijmde hals. nu ziten er schaller elementen in en schaller stemmechanieken en schaller tremelo.

groetjes rob

michielv
12 maart 2003, 13:50
Oh, die Schallers zijn nog best goed. Tenminste, als het die 57 re-issue is.

Mocht je je hummer kwijt willen: geef maar een gil :smile:

guhlenn
12 maart 2003, 15:24
een dichtgesmeerd geluid krijg je vnl. door je versterker, een tonezone kan ook open klinken mits goed gebruikt... IMHO

Ibanez RuleZ
12 maart 2003, 15:29
de gitaar heeft dezelfde specificaties qua houtsoort als de originele PRS standeard, oftewel: mahogany body en nek, rosewod fretboard. gelijmde hals. nu ziten er schaller elementen in en schaller stemmechanieken en schaller tremelo.

groetjes rob


ik bedoel eigenlijk welk merk, of durf je dat niet te zeggen :wink:? Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke alternatieven er zijn voor Gibson en PRS gitaren die een beetje betaalbaar zijn.

Harrald

Ibanez RuleZ
12 maart 2003, 15:29
de gitaar heeft dezelfde specificaties qua houtsoort als de originele PRS standeard, oftewel: mahogany body en nek, rosewod fretboard. gelijmde hals. nu ziten er schaller elementen in en schaller stemmechanieken en schaller tremelo.

groetjes rob


ik bedoel eigenlijk welk merk, of durf je dat niet te zeggen :wink:? Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke alternatieven er zijn voor Gibson en PRS gitaren die een beetje betaalbaar zijn.

Harrald

Rupke_rocks
12 maart 2003, 15:59
Op 2003-03-12 14:29, schreef Ibanez RuleZ:


de gitaar heeft dezelfde specificaties qua houtsoort als de originele PRS standeard, oftewel: mahogany body en nek, rosewod fretboard. gelijmde hals. nu ziten er schaller elementen in en schaller stemmechanieken en schaller tremelo.

groetjes rob


ik bedoel eigenlijk welk merk, of durf je dat niet te zeggen :wink:? Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke alternatieven er zijn voor Gibson en PRS gitaren die een beetje betaalbaar zijn.

Harrald


oohhh sorry, had ik niet goed begrepen. Het merk is FAME, ik heb hem zondag gekocht en gisterenavond tijdens de repetitie flink aan de tand gevoeld. en hij klinkt echt heel goed en speelt lekker. maar ik denk dat hij met andere elementen nog beter kan klinken. ik speel trouwens overn een mesa boogie caliber 50 top en cabinet met 2 greenbacks. ik zoek altijd het ultieme geluid. de rest van de band vond hem warm en lekker klinken en kwam goed door het geluid van de andere bandleden heen

dit zijn trouwens de specs
PRS Shape design
Honey Burst finish
Massive Mahogany Body with bookmatched Flamed Maple Top
Fixed Mahogany neck with Ebony Fretboard & 24 Frets
Point Tremolo
Chrome hardware
Schaller Machine Heads AND Strap-Locks
2 Schaller Golden 50th HBs
Push-Pull Pot for switching Humbuckers to Single Coils !

Rupke_rocks
12 maart 2003, 16:02
Op 2003-03-12 12:50, schreef michielv:
Oh, die Schallers zijn nog best goed. Tenminste, als het die 57 re-issue is.

Mocht je je hummer kwijt willen: geef maar een gil :smile:



PRS Shape design
Honey Burst finish
Massive Mahogany Body with bookmatched Flamed Maple Top
Fixed Mahogany neck with Ebony Fretboard & 24 Frets
Point Tremolo
Chrome hardware
Schaller Machine Heads AND Strap-Locks
2 Schaller Golden 50th HBs
Push-Pull Pot for switching Humbuckers to Single Coils !

dit zijn de specs

michielv
12 maart 2003, 16:31
Zoals dat eruit ziet herhaal ik nogmaals dat ik best geinteresseerd ben in die hummers :smile:

BTW: waarschijnlijk klinken de Gibson elementen ongeveer net zoals je Schallers, de Schallers zijn eigenlijk gewoon hele degelijke copien van de Gibbo's.

Het enige waar je even op moet letten is dat je nieuwe elementen ook een 4-aderige draad hebben (4-conductor wire). Tenminste, als je ze wilt kunnen splitten, zoals nu.

Ibanez RuleZ
12 maart 2003, 21:25
gitaar ziet er wel leuk uit. Ik ken het merk fame van naam, maar weet er niet meer van. in ieder geval veel plezier ermee!

harrald