PDA

View Full Version : 60's SG



Pulse
23 december 2008, 11:29
Ik heb een vraagje beste mensen. Mijn vader heeft een SG uit ik geloof 1964 gekocht. er zit zo'n mooie tremolo op, wij vragen ons af of dit nu een gibson tremolo is of een maestro tremolo, wat is het verschil ertussen en wat voor tremolo systemen gebruikte gibson destijds?

Remco

Mr.Fingers
23 december 2008, 11:39
werkt de hendel van de trem "verticaal" (dus van & naar de body toe, als een normale trem), of "horizontaal" (dus dat je naar de snaren toe moet trekken). Een fotootje zegt meer als woorden, want er bestaan maestro's met een gibsonlogo

beruk
23 december 2008, 11:45
uit een artikel over SG's: A variety of quality tailpieces were offered as options as well. Notable ones were the "Maestro", the "Lyre Vibrola" and the Bigsby vibrato tremolo arm. A few new designs were brought into play with the new tailpiece design. A few of these were the SG 100 (a low end version that was more affordable) and the SG 200 (with two single coil pickups). On the higher end of the SG spectrum were the SG Pro and the SG Deluxe models.
Maestro:
http://www.audiogrid.com/guitar/sgjr62.JPG
Lyle vibrola:
http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/8/5/374785.jpg
De bigsby ken je wel.
Hangt dus ws van het model af.

Jay75
23 december 2008, 22:35
Ik heb een vraagje beste mensen. Mijn vader heeft een SG uit ik geloof 1964 gekocht. er zit zo'n mooie tremolo op, wij vragen ons af of dit nu een gibson tremolo is of een maestro tremolo, wat is het verschil ertussen en wat voor tremolo systemen gebruikte gibson destijds?

Remco

Dan was de gitaar zeker niet duur, iemand die een Gibson SG uit 1964 koopt, moet daarvoor waarschijnlijk diep in de buidel tasten en dan ga ik ervan uit dat íe toch wel weet waar hij het over heeft hehe? Of ligt het anders? ....

KamikazaGuitar
25 december 2008, 14:56
Hee, wat toevallig!

Het tijdschrift gitarist heeft nu net een prijsvraag waarmee je een Gibson SG Faded kunt winnen!

En de vraag is welk vibratosysteem SG's in de 60's hadden...

Dat van je vader is dus onzin :chicken:

Gitaar4LifeDude
25 december 2008, 14:59
Hee, wat toevallig!

Het tijdschrift gitarist heeft nu net een prijsvraag waarmee je een Gibson SG Faded kunt winnen!

En de vraag is welk vibratosysteem SG's in de 60's hadden...

Dat van je vader is dus onzin :chicken:


ik dacht al, wie gaat 't hem zeggen!
beetje slap dit natuurlijk he ts!

humbucker
25 december 2008, 15:00
hahaha,

toch mooi geprobeerd moet ik nageven!:seriousf:

Guitar GoD
25 december 2008, 17:48
haha het is echt gek dat mensen gewoon dit doen voor een prijsvraag! :p

Luke-wannabe
25 december 2008, 18:31
Wat een hond!

rickert
25 december 2008, 18:42
Wat een hond!

Eens!!!! Klootviooool!

zeiler
25 december 2008, 19:25
Wat een hond!

dat worden heel subtiel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel dezelfde antwoorden :dance:

soup
25 december 2008, 19:48
beetje triest :D

Mitch
25 december 2008, 19:57
dat worden heel subtiel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel dezelfde antwoorden :dance:

Nou, laten we dat maar niet doen. Ik doe deze alvast op slot en zal het nog even melden aan de hier dienstdoende mods bert en almar. De topicstarter (en nieuwkomer) mag zich per privé bericht nog even verantwoorden bij de eerder genoemde heren als hij te goeder trouw was.