PDA

View Full Version : True Bypass



gitaarhaantje
22 december 2008, 20:31
Hey allemaal,

Even kort vraagje..

Die BYOC pedalen zijn toch true bypass?

Zodra ik het pedaal inschakel klinkt het dof.. m.a.w. ik verlies wat hoog..

Ik dacht altijd dat true bypass je signaal onveranderd doorlaat? zeg ik dit goed?

rocker_71
22 december 2008, 20:39
Ff de zoekfunctie gebruiken.
True bypass is als het signaal uit staat, dat er dan een 100% signaal doorgave is. Zodra het pedaal wordt ingeschakeld, gaan er dingen werken en dat heeft altijd invloed op het geluid.

crelis
22 december 2008, 22:01
ik weet niet of byoc TB is. Als hij wel true bypass is dan kan het alsnog wel dat je geluid idd wat veranderd maar dat ligt dan niet aan het pedaal maar aan het feit dat je signaal door meer kabels heen moet.

Nielsje
23 december 2008, 00:05
byoc = true bypass

peter_heijnen
23 december 2008, 02:09
Niels heeft gelijk.

Nielsje
23 december 2008, 02:13
Niels heeft gelijk.

Dank je vrind! Dat levert mij een goede sig op, het is namelijk een waarheid als een koe!

peter_heijnen
23 december 2008, 02:36
Geen dank, het was je eigen verdienste!

peter_heijnen
24 december 2008, 08:38
Btw, over een tijdje moet hun flanger uitkomen, die gaat volgens hun laatste aankondiging niet tb zijn.

Mitch
24 december 2008, 10:54
Allemaal leuk en aardig, maar de vraag is slechts één keer goed beantwoord en niet door Niels ;) Niet alleen maar titels lezen jongens...

Over welk pedaal gaat het, dat het doffer wordt als -ie aan staat?

schizo910
24 december 2008, 11:01
Crelis is de held!

rocker_71
24 december 2008, 11:16
Crelis is de held!

Je mag nog 1x raden. :cheerup:

gitaarhaantje
24 december 2008, 11:18
hmmm mooi balen... het werkt nog steeds niet goed...

Toch maar eens het printboardje nakijken dan maar...

Iemand nog suggesties waar ik op moet letten...???

schizo910
24 december 2008, 11:23
Je mag nog 1x raden. :cheerup:

Nee hoor... :satisfie: Jouw verhaal klopte wel. Maar Crelis zijn verhaal was completer omdat hij tenminste nog zei dat hij niet wist of de desbetreffende pedalen TB waren :p

Nielsje
24 december 2008, 11:24
Mijn excuus voor het niet goed lezen van het probleem :)

True bypass wil zeggen dat je effect volledig uit de signaal keten wordt gehaald als je hem 'uit' schakelt. (Je schakelt het effect niet uit met een dpdt of 3pdt switch, je haalt hem alleen uit de loop).

Op dat moment gaat je signaal onveranderd door. Op het moment dat je het effect in je keten schakelt, gaat je signaal door het effect, en kan het geluid dus veranderen (duh).

Bij een filter effect (phaser, wah) kan het dus zo zijn dat je geluid wat 'dof' overkomt, het is maar net welk frequentie bereik je filtert.
Dus, zoals Mitch al vroeg: welk effect is het?

gitaarhaantje
24 december 2008, 11:35
Mijn excuus voor het niet goed lezen van het probleem :)

True bypass wil zeggen dat je effect volledig uit de signaal keten wordt gehaald als je hem 'uit' schakelt. (Je schakelt het effect niet uit met een dpdt of 3pdt switch, je haalt hem alleen uit de loop).

Op dat moment gaat je signaal onveranderd door. Op het moment dat je het effect in je keten schakelt, gaat je signaal door het effect, en kan het geluid dus veranderen (duh).

Bij een filter effect (phaser, wah) kan het dus zo zijn dat je geluid wat 'dof' overkomt, het is maar net welk frequentie bereik je filtert.
Dus, zoals Mitch al vroeg: welk effect is het?


Het is de BYOC digital delay...
Ook heb ik dat het pedaal "haast" niet te horen is... daarmee bedoel ik dat je de delay mix knop vrij ver moet open zetten....

Nielsje
24 december 2008, 11:46
Ping-pong delay, of de oudere?
Als het goed is, is het delay geluid ook doffer. De digitale delay is enigzins analoog 'gevoiced' zodat het geluid mooi weg-ebt.

Bij de oude delay hoort het zo te zijn dat als de mix knop op 12 uur staat, het originele geluid en de eerste delay even hard zijn.

Chris Winsemius
24 december 2008, 15:41
Gratis sig:

True Bypass is zo 2007!

Mitch
24 december 2008, 16:31
Je droge signaal wordt perfect doorgegeven, de delays zijn doffer, maar da's nou juist waar dat ding zo goed in is. Staat ook duidelijk beschreven dat de delays flink gefilterd worden zoals bij analoge delays. Dat je de mix heel ver moet opeschroeven klopt niet, met een mix van 50% zou je al duidelijk een 'trail' moeten hebben.

gitaarhaantje
27 december 2008, 19:52
Je droge signaal wordt perfect doorgegeven, de delays zijn doffer, maar da's nou juist waar dat ding zo goed in is. Staat ook duidelijk beschreven dat de delays flink gefilterd worden zoals bij analoge delays. Dat je de mix heel ver moet opeschroeven klopt niet, met een mix van 50% zou je al duidelijk een 'trail' moeten hebben.

Ik heb nog even er mee geexperimenteerd...

Het klopt inderdaad dat de delay's doffer worden maar het probleem is juist dat als ik het pedaal aan heb staan dat alles dof is.. ( eerste aanslag + alle delays) klopt dit ook?

Het is dan zelfs zo dof dat ik in een bandsituatie niet echt meer te horen ben....

vulvasonic
27 december 2008, 20:10
True Bypass is geen garantie voor een in kwaliteit onveranderde doorgave van het signaal. Als dit je enige pedaaltje is zou je geen verschil moeten kunnen horen, maar tien true bypass pedaaltjes op een rij betekent nog steeds dat je signaal door tien inputs, 10 outputs en 9 extra kabeltjes moet. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Mitch
28 december 2008, 13:26
Het klopt inderdaad dat de delay's doffer worden maar het probleem is juist dat als ik het pedaal aan heb staan dat alles dof is.. ( eerste aanslag + alle delays) klopt dit ook?

Het is dan zelfs zo dof dat ik in een bandsituatie niet echt meer te horen ben....

Nee, dan klopt er echt iets niet aan het pedaal, het droge signaal blijft echt ontzettend goed. En de bandmix is juist waar dit pedaal uitblinkt in mijn ervaring...

gitaarhaantje
29 december 2008, 17:05
Hmm das weer mooi balen...

Heeft iemand enig idee waar ik zou kunnen beginnen met zoeken wat de oorzaak is?

crelis
30 december 2008, 16:38
Crelis is de held!


Kijk, zo mag ik het horen :dance:

shredneck
31 december 2008, 00:42
Een BYOC pedaal is zo goed als de skills van zijn maker.


De parts zijn van topkwaliteit, daar ligt het niet aan. Soldeerverbindingen goed gedaan? "niet denigrerend bedoeld: eerst het te solderen voorwerp verhitten, dan soldeer toevoegen. Kleine componenten solderen? Hitte afvoeren met een tangetje"

Check je werk driedubbel en neem de tijd, you will not be dissapointed.

Braindead
31 december 2008, 22:21
Nee, JIJ hebt gelijk! Ff Off topic maar je signature is absoluut waar! Thumbs up en ik zou willen dat meer mensen bewust waren van deze terrorisme leugen waaronder allerlei vanzelfsprekende verworvenheden worden afgenomen! Anyway, goed dat jij er even aandacht aan besteed in je signature!

On topic: Pedalen kleuren als ze aan staan altijd je geluid wel, true bypass of niet. Authentiek geluid is: gitaar-kabel-amp.


Niels heeft gelijk.
------------------------------------------------------
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.