PDA

View Full Version : Help! midi in cubase doet maff!



Bailey
22 december 2008, 17:46
Hi!
Als ik in Cubase wat audio opneem ( guitar ) via mn interface, registreert hij dat normaal en zoals ik het speel.
Doe ik het echter met mn midi toetsenboord (USB UMX49, Behringer) een drumbeat inspelen, en ik ben helemaal blij dat het goed gelukt is en ik druk op play. Maakt hij er iets heel raars van. Hij vertraagt sommige dingen, hij gaat ineenkeer offbeat etc etc.
Als ik opneem en inspeel, zie ik cubase de toetsen registreren in het spoor. Maar als ik hem loslaat kort hij het gespeelde stukje in. Dus als ik een noot bijv 3 seconden aanhoud, zie ik hem registreren en er ontstaat een lijntje die de noot aangeeft, en laat ik de noot los, dan zie ik dat lijntje een klein stukje ingekort worden automatisch! Hierdoor kloppen heel mijn dingen die ik met midi inspeel niet meer. En dat doet het kreng met alle VST instrumenten.

Weet iemand raad?

STW
23 december 2008, 14:10
hm.. staat ie per ongeluk op auto-quantize ofzoiets?

STW
23 december 2008, 14:13
misschien dat je hier iets aan hebt:
http://www.novationmusic.com/answerbase/article.php?id=201

Bailey
27 december 2008, 23:23
Ik moet eraan toevoegen dat het om een UMX49 USB gaat van behringer!
Ik weet niet hoe ik hem van de auto quantize af moet halen. Ik probeer de tip wanneer ik thuis ben, dan laat ik het weten!

Iemand wel al zeker wat het is?

Thnx,

Me

Bailey
29 december 2008, 17:39
iemand :) ?

Jason34
30 december 2008, 12:37
Idd lijkt het me een Quantize probleem, heb ik ook regelmatig. Hij staat meestal standaard op 16 of 32, ik werk vrij omslachtig met Cubase maar als je zo`n blokje opent dat je hebt ingespeeld (dubbelklikken), zie je al die nootjes die je hebt ingespeeld en daarboven Quantize en length Q. onder quantize staat waarschijnlijk 1/16, maak hier 1/64 of 1/128 van en voila, deze instelling blijft dan ook staan zodat je opnieuw kan inspelen.