PDA

View Full Version : Digitaal draadloos -StageClix-



boss
22 december 2008, 17:15
Als advertentie gezien in de nieuwe gitarist: digitaal draadloos systeem van eigen bodem.
StageClix. Zie de website voor meer info: http://www.stageclix.nl
Zou dit het systeem zijn wat gaat concureren met de X2??
http://www.stageclix.nl/Product_photos/big_foto_ID_1.jpg

JeroenSchaaf
22 december 2008, 17:29
Hij was ook te horen bij de Meeting! mwah heeft mij nog niet overtuigd.

maar Ieme volgens mij wel!

HaroldA
22 december 2008, 17:41
Ik ben benieuwd! Als X2 eigenaar ben ik zeer sceptisch over apparaten waarvan ze claimen dat ze beter zijn!

Ik zou wel wachten op de beltpack iig. Zo'n lelijk 'ding' komt bij mij niet in/aan m'n LP!

JeroenSchaaf
22 december 2008, 17:43
Ik ben benieuwd! Als X2 eigenaar ben ik zeer sceptisch over apparaten waarvan ze claimen dat ze beter zijn!

Ik zou wel wachten op de beltpack iig. Zo'n lelijk 'ding' komt bij mij niet in/aan m'n LP!

Volgens de verkoper kwam die er binnen kort aan! ( ik zij direct het zelfde, alleen dan voor strat )

Roro92
22 december 2008, 19:25
Ik ben al erg lang bekend met de Stageclix, het basgitaarforum is meer ideeënforum voor hun geworden.

Er waren problemen met diepere outputs, dat is verholpen. Ik heb gevraagd of er ook een rackversie komt. Kan hij nog niets over zeggen, ze zijn voorlopig bezig met deze.

Het opladen werkt geniaal op deze manier, het nadeel is dat je met dat ding in je output zit. Ik heb ook liever een beltpack.

Ik heb 'm even op de basgitaarforum-meeting geprobeerd en dat klonk erg goed, ook met een lage B.

boss
22 december 2008, 20:39
Ik heb gevraagd of er ook een rackversie komt. Kan hij nog niets over zeggen, ze zijn voorlopig bezig met deze.Volgens hun eigen site komt er zowel een 19" variant als ook een beltpack in het derde kwartaal van 2009.

AART
22 december 2008, 22:10
geďnteresseerd in 19" + beltpack.

Ziet er goed uit, als ik een wireless ga halen ga ik dit zeker testen!

Roro92
22 december 2008, 23:46
geďnteresseerd in 19" + beltpack.

Ziet er goed uit, als ik een wireless ga halen ga ik dit zeker testen!


Same here, had ik nog niet gezien Boss, bedankt.

Hij's overigens wel duurder dan de Sennheiser 172 en de X2...

JeroenSchaaf
22 december 2008, 23:47
de belt pack moet zo groot worden als een Pinpas, werd mij vertelt tijdens de meeting!

Lexvandoef
23 december 2008, 00:13
Wat is eigenlijk dan het 'probleem' met de zender die ze nu hebben? Mij lijkt het juist handiger dan een beltpack, het is kleiner en compacter zo, denk ik.

JeroenSchaaf
23 december 2008, 08:19
Wat is eigenlijk dan het 'probleem' met de zender die ze nu hebben? Mij lijkt het juist handiger dan een beltpack, het is kleiner en compacter zo, denk ik.

Mwah ik had hem in me peer hangen, maar ik vond het niet gaaf lijken met zo'n uithangsel!

Johannes
23 december 2008, 13:01
Lijkt me juist makkelijk zo'n plug. Als je gitaren wisselt hoef je niet je beltpack van je band af te halen.

HaroldA
23 december 2008, 13:22
Lijkt me juist makkelijk zo'n plug. Als je gitaren wisselt hoef je niet je beltpack van je band af te halen.

Ik zet m'n band gewoon over. Met straplocks is dat geen probleem...

Johannes
23 december 2008, 14:02
Ik zet m'n band gewoon over. Met straplocks is dat geen probleem...

Tenzij je verschillende vormen gitaren hebt met draagbandknoppen op verschillende plaatsen.

HaroldA
23 december 2008, 14:06
Tenzij je verschillende vormen gitaren hebt met draagbandknoppen op verschillende plaatsen.

Daar heb je een punt...

Er bestaan ook van die zakjes voor aan je band om je wireless in te doen? Zo'n plug device zou alleen maar afbreken bij mij (naast dat ik er niet mee gezien wil worden ;))

Johannes
23 december 2008, 14:14
Ik zou me ook wel wat zorgen maken over de kwetsbaarheid, meest ideaal is natuurlijk een beltpack zender per gitaar.... $$$$ en €€€€€ Of in een band spelen waarbij je niet van je plaats mag komen en dus gewoon een kabel kan gebruiken...

dml
23 december 2008, 17:42
Ik ben benieuwd! Als X2 eigenaar ben ik zeer sceptisch over apparaten waarvan ze claimen dat ze beter zijn!


Hoezo sceptisch? De X2 werkt met digitale technieken en als er iets is wat constant verbeterd (en goedkoper) wordt, dan is het dat wel.

wizzie1982
25 december 2008, 12:14
Tenzij je verschillende vormen gitaren hebt met draagbandknoppen op verschillende plaatsen.

daarom heb ik dus m'n beltpack altijd aan m'n broek hangen ipv aan m'n band ;)

Misery Signals
25 december 2008, 12:29
Hoezo sceptisch? De X2 werkt met digitale technieken en als er iets is wat constant verbeterd (en goedkoper) wordt, dan is het dat wel.
Ik heb ook een X2. Ik vond het verschil met mijn Sennheiser EW172 zo groot, het was een gemakkelijke keuze...
Nu, dit lijkt handig, ook die bug, al ziet 't er niet uit... Of 't beter gaat zijn als die X2 wil ik ook horen, het kan zijn maar als ik die X2 hoor zou ik me amper kunnen inbeelden hoe... Wanneer gaat die X2 trouwens in Europa uitkomen?

MS

arcane
25 december 2008, 12:37
Wat kost dat stageklix ding dan (voor bas)?

arcane
25 december 2008, 12:59
En nog even een vraag.

Ik wil eens een wireless setje halen voor mijn basgitaar. Nu lees ik dat de meeste setjes als laagste frequentie 40 Hz aankunnen. Nu heb ik op internet kunnen lezen dat de lage E een freq. heeft van 41,20 Hz. Maar ik speel in de band in D stemming.
Mijn vraag is dus : Wat is de frequentie van die D? Ik wil nl. niet een setje kopen waarbij blijkt dat hij die frequentie niet eens aankan.

ieme
25 december 2008, 13:39
ik heb het systeem getest en wil het binnenkort live gaan testen want ik ben erg geinteresseerd...

sinneD
25 december 2008, 13:55
Heb de gelegenheid gehad om de set voor een paar maanden te testen.

Zeer compacte set, geluidskwaliteit tegenover andere sets kan ik weinig over zeggen aangezien dit het eerste systeem was dat ik ooit heb gebruikt voor draadloos.

Zoals met iedere draadloze set is er verschil in sound tussen kabel en draadloos, was bij deze voor mij met bas niet erg merkbaar, en te compenseren met de EQ en dergelijke op mijn versterker.

De set gaf mij ook 1 of andere extra compressie wat voor mij dan toevallig goed uit kwam omdat mijn bas daardoor wat gebalanceerder klonk, maar of dit voor iedereen wenselijk is is een 2e, je raakte er namelijk ook aardig wat dynamiek mee kwijt.

Enige wat ik te zeggen heb over de set, kijk uit als je actieve bassen gebruikt of gewoon gitaren met zeer hoge output in het algemeen. Hiervan gaat de zender namelijk over zijn nek!

Passieve instrumenten daarintegen is geen enkel probleem.

arcane
25 december 2008, 14:17
Bedankt voor deze informatie. Deze zal dus voor mijn bas afvallen.

sinneD
25 december 2008, 14:38
Ik heb ze het probleem van de actieve bassen overigens ook voorgelegd en ze zouden gaan kijken of ze hier nog wat mee gingen doen.

Is volgensmij simpelweg een kwestie van een andere plug gebruiken met andere weerstand om te compenseren voor de hogere output, helaas is hier dus nog niks van terug te zien in de producten die ze op de markt gaan brengen.

Het concept is goed alleen het kan nog zoveel beter uitgewerkt worden, het is de vraag in hoeverre ze dit willen doen.

Angel
2 januari 2009, 10:21
Iemand een idee wat dit systeempje zal kosten en waar beschikbaar?

ieme
2 januari 2009, 11:01
Iemand een idee wat dit systeempje zal kosten en waar beschikbaar?


nederland muziek, 499 euro voor de set

olaftheholy
5 januari 2009, 13:12
nederland muziek, 499 euro voor de set

GOEIE GENADE!!!! voor 100 euro heb je een kabel van 499 meter...:dance:

casper innosence
5 januari 2009, 13:53
GOEIE GENADE!!!! voor 100 euro heb je een kabel van 499 meter...:dance:

maar nog geen haspel om em op te rollen en te vervoeren ;)

HaroldA
5 januari 2009, 13:55
maar nog geen haspel om em op te rollen en te vervoeren ;)

En haal daar de knopen maar een keer uit! Tone-gewijs zal het ook doffe ellende zijn en vooral: het is ook niet echt draadloos! ;)

olaftheholy
6 januari 2009, 12:57
En haal daar de knopen maar een keer uit! Tone-gewijs zal het ook doffe ellende zijn en vooral: het is ook niet echt draadloos! ;)


J*zus mierene*ken is ook een vak he!! :p
hahaha!

Wil dit nog even kwijt: heb de adv. bekeken van je jcm800 top.
Was iedereen maar zo zuinig op z'n spulletjes.
Klasse spul zoals die top moet ten alle tijde met het volste respect behandeld worden.
Dikke pluim voor je! :cheerup:

HaroldA
6 januari 2009, 13:47
J*zus mierene*ken is ook een vak he!! :p
hahaha!

Wil dit nog even kwijt: heb de adv. bekeken van je jcm800 top.
Was iedereen maar zo zuinig op z'n spulletjes.
Klasse spul zoals die top moet ten alle tijde met het volste respect behandeld worden.
Dikke pluim voor je! :cheerup:

Ehm, dank je? :confused:

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar de beltpack versie en hoe duur 'ie gaat worden. Ik denk alleen dat ik te weinig redenen zal hebben om mijn X2 te gaan vervangen...

ieme
6 januari 2009, 15:17
ehm, dank je? :confused:

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar de beltpack versie en hoe duur 'ie gaat worden.\...

€499

1234567890

Edwin020
8 januari 2009, 17:47
Ik heb zelf ook gezocht naar verschillende prijzen maar kan deze nergens vinden. Waar hebben jullie die info vandaan?

ieme
8 januari 2009, 19:53
Ik heb zelf ook gezocht naar verschillende prijzen maar kan deze nergens vinden. Waar hebben jullie die info vandaan?

ik heb t systeem in mn handen gehad bij de importeur, die heeft het me verteld...

Bl44t44p
1 februari 2009, 01:59
Op http://www.bax-shop.nl/instrument-draadloos/stageclix-beltpack-draadloze-set-over-24-ghz-band/product-details.html staat die beltpack al. Iemand enig idee wanneer die echt verkocht kan worden? Want ik zit naar een wireless te kijken, zie ook dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117980

Maiden Michiel
1 februari 2009, 15:35
Vraag voor de mensen met een X2, hoe zit dat met de legaliteit van de frequentie?

HaroldA
1 februari 2009, 15:54
Vraag voor de mensen met een X2, hoe zit dat met de legaliteit van de frequentie?

Hartstikke illegaal, maar pakkans en 'schade' = 0.

Yek1
6 februari 2009, 15:26
Hartstikke illegaal, maar pakkans en 'schade' = 0.

Jawel, maar je zit in het GMS-bereik waardoor JIJ anderen kan storen. Waaronder missch ook hulpdiensten, dringende berichten en zo. Misschien overdreven maar toch... Dat negeren is asociaal.

LordRiffenstein
6 februari 2009, 15:29
Jawel, maar je zit in het GMS-bereik waardoor JIJ anderen kan storen. Waaronder missch ook hulpdiensten, dringende berichten en zo. Misschien overdreven maar toch... Dat negeren is asociaal.

De X2 draagt ongeveer 30m. Als er een ambulance binnen die afstand van je staat dan is de kans groot dat je andere kopzorgen hebt dan je illegale X2 :seriousf:

Yek1
6 februari 2009, 15:33
De X2 draagt ongeveer 30m. Als er een ambulance binnen die afstand van je staat dan is de kans groot dat je andere kopzorgen hebt dan je illegale X2 :seriousf:

Haha dat is ook weer zo :-)

The Mess
26 februari 2009, 17:31
Weet iemand wanneer de X2 in Europa uit gaat komen?

Bl44t44p
26 februari 2009, 18:45
Niet? Alleen als ze van frequentie wisselen lijkt me... en als Line 6 het product hier had willen lanceren hebben ze daar al bijna een jaar de tijd voor gehad, dusja...

HaroldA
26 februari 2009, 18:48
Even een bericht van het front: gisteren een stageClix gehaald (nu verkrijgbaar). En vandaag teruggebracht. :-(

Wat betreft gebruikersgemak, afmetingen, opladen: allemaal prima.

Maar ook af en toe digitale vervorming, ruis en bijgeluiden. Niet aanvaardbaar dus ...

Ik ben nog steeds 100% in m'n nopjes met m'n X2 ;)

Roro92
26 februari 2009, 21:46
Weet iemand wanneer de X2 in Europa uit gaat komen?

Ik heb ze onlangs nog gemaild en kreeg terug dat ze momenteel geen release date hebben voor de Europese versies.

Gewoon uit de VS halen hier dus :). Ik ga binnenkort ook maar eens kijken voor m'n bas :).


Over dat afstand ding: de rackversie heeft een bereik van 300 ft. Da's ongeveer 100 meter. Hoe groot is de kans dat je daar problemen mee krijgt en wat zouden de problemen dan zijn? Stelt allemaal niet zo veel voor denk ik.

Bl44t44p
27 februari 2009, 00:22
Misschien beter om de X2 discussie in het X2 topic te houden ;), dit is de meest recente: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117980

En de laatste posting daar gaat ook al over bereik...