PDA

View Full Version : Overdrive/distortion voor jcm800



PeArLjAm
10 maart 2003, 21:58
Ik heb nou een tubescreamer voor mijn jcm800 een beetje op te fokken, maar ben ik toch niet zo tevreden over. Beetje teveel midhump en hij verliest wat bas. Weet iemand een manier om dit beest een beetje meer gain te geven. Ik zat zelf te denken aan een boss ds-1/ of die overdrive van boss. Maar misschien ook wel een marshall pedaaltje, zal dat werken bij een marshall?? :wink: Heeft iemand suggesties?

sash
10 maart 2003, 22:06
Misschien een Guvnor?

PeArLjAm
10 maart 2003, 22:09
Op 2003-03-10 22:06, schreef sash:
Misschien een Guvnor?


Zat ik ook al aan te denken.. Maar meer suggesties zijn altijd welkom :grin:

Nielsje
10 maart 2003, 22:13
ja of een marshall bluesbreaker, past goed bij elkaar, in ieder geval zou ik een boss afraden, klinkt te dood, en dan ga je straks misschien je jcm 800 de schuld geven....

Mitch
10 maart 2003, 22:22
Je kan 't ook meteen goed aanpakken met een Visual Sound Jekyll and Hyde: overdrive (verbeterde 808-kopie, véél minder basverlies ook dan TS9) en distortion in één blik; kun je ook gebruiken als solo-boost.
Carl Martin Hot Drive 'n boost of (duur, te duur naar mijn smaak) Fulltone Fulldrive.
Bieden allemaal een dubbele functie en da's best praktisch !

Nielsje
10 maart 2003, 22:53
je vergeet dan ff de Route 66 van Visual sound, dat ding is toch ook echt lekker heerlijk gewoon...

Of je maakt/koopt zo'n pedaal met een buisje erin.... kan niet beter dacht ik...
nothing beats the real thing

sash
10 maart 2003, 23:18
Op 2003-03-10 22:22, schreef Seymour Paul:
Je kan 't ook meteen goed aanpakken met een Visual Sound Jekyll and Hyde: overdrive (verbeterde 808-kopie, véél minder basverlies ook dan TS9) en distortion in één blik; kun je ook gebruiken als solo-boost.
Carl Martin Hot Drive 'n boost of (duur, te duur naar mijn smaak) Fulltone Fulldrive.
Bieden allemaal een dubbele functie en da's best praktisch !


Precies! Fulldrive! Top of the line 2 kanaals overdrive. De boost functie moet je ff aan wennen, maar zodra je hem eenmaal weet te gebruiken issie erg vet.

andy
11 maart 2003, 00:32
ieder zijn smaak, maar ik gebruik een boss metal zone in combinatie met mijn jcm 800 50 watt. En als gitaar een Jackson pro. De DS 1 klinkt op een of andere manier voor geen meter, maar de oude Boss DF 2 ( Distortion Feedbacker) weer wel.
Maar...... Combinatie Stratocaster Boss DS 1 JCM 800 klonk weer wel. Maar mijn Jackson heeft veel heftigere elementen dan de strat en met de DS 1 zal dat wel Överkill"zijn.

Soulman
11 maart 2003, 08:49
Wanneer je een pedaaltje gebruikt voor extra boost (signaal) is met m.i. belangrijk dat de bas wordt weggehaalt en daardoor de mids wat meer worden benadrukt, omdat anders het geluid te modderig wordt. Vandaar dat pedaaltjes als de TS9 en SD 1 daar geschikt voor zijn (je weet wel, gain omlaag, level omhoog) Wil je meer OD uit je pedaaltje wilt halen stel ik voor de OD 3 van Boss eens te proberen, laat de bas geheel intakt.

Negative K3 fan
11 maart 2003, 10:26
Je kunt ook een boss SD1 gebruiken, wordt door veel bekende artiesten als booster gebruikt en is ook nog te modden naar een TS808 voor het geval je dat nodig hebt.

Ook kun je bijvoorbeeld een grafische equalizer ervoor zetten, dat is wat transparanter dan een overdrive pedaal.

Zelf zou ik ook eens kijken naar de Visual sound route 66, een hele mooie overdrive (ts808 achtig pedaal met een bas boost knop erbij) en compressor in 1 pedaal, ideaal voor boosts lijkt mij.

Dude
11 maart 2003, 16:33
ik heb de 2204 50 watt top en gebruik een carl martin hot boost and drive en dit geluid is echt goddelijk, je merkt heel duidelijk het verschil tussen dit pedaal en de goedkopere merken, nadeel is dat die inderdaad prijzig is.

PeArLjAm
11 maart 2003, 17:58
Fulldrive zat ik eerst ook aan te denken inderdaad maar vind ik toch wat aan de dure kant, of hij moet goedkoop 2e hands langskomen. Zit wel een boostfunctie op, lijkt me handig. De carl martin hot drive 'n boost lijkt me ook een goede optie, bovendien zie ik ze 2ehands nog wel eens langskomen. Ik vraag het hier eigenlijk omdat ik wel wat pedaaltjes wil uitproberen in de muziekwinkel, maarja daarhebben ze geen jcm800's waarschijnlijk en hij moet natuurlijk wel daarop klinken. Ik denk dat ik toch maar even langsga bij de lokale store, probeer ik ze wel op een soortgelijke versterker.. Maare nog meer suggesties zijn nog altijd welkom :grin:

PluueeR
11 maart 2003, 22:53
Ik heb een JCM 800 2205. Ik gebruik doorgaans de twee kanalen op de versterker. Ik gebruik alleen een Marshall Bluesbreaker II om mijn solo geluid te cre-eren wat meer gain en wat meer volume. Klingt goed !


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PluueeR op 2003-03-11 23:09 ]</font>

Mitch
12 maart 2003, 14:53
De Carl Martin lijkt me voor jou het handigst met je lekkere JCM.

Leuke prijs trouwens hier:

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitarenelectrisch/2017876.html?start=15

Go get her, boy !

PeArLjAm
12 maart 2003, 21:15
Op 2003-03-12 14:53, schreef Seymour Paul:
De Carl Martin lijkt me voor jou het handigst met je lekkere JCM.

Leuke prijs trouwens hier:

http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_instr/gitarenelectrisch/2017876.html?start=15

Go get her, boy !


Zo die vent heeft email... Btw, ik ga zaterdag langs feedback, ik ben toch in utrecht. Ga ik even die boss dingen testen en ook dat carl martin pedaaltje. Weet iemand of ze die bij feedback hebben liggen?

Mitch
12 maart 2003, 21:47
In Rotjeknor hebben ze momenteel ALLE CM-pedalen liggen; ik mag aannemen Utreg ook.