PDA

View Full Version : Tubescreamer huh? ts9-808



shredneck
22 december 2008, 14:51
Ok, wellicht kan iemand me hiermee helpen. Ik heb een ts9 en daarin de chip vervangen door een jrc4558d , tevens heb ik in de outputbuffer de twee weerstanden vervangen. Ik wil er een 808 van maken.

Nu lees ik her en der dat je bij een dergelijke mod 4 weerstandjes moet vervangen, dus dat zijn er twee meer dan ik heb gedaan.

Iemand info hierover?

Dirk_Hendrik
22 december 2008, 15:16
Geef even een link naar wat je her en der leest. Voor een 808 mod ben je met 2 weerstandjes en een dubbelopamp nderdaad klaar.

shredneck
22 december 2008, 16:41
Hoi D_H,

Ik heb de parts via banzaieffects, in die handleiding staat dat dit de hele mod is.

Deze: http://www.banzaieffects.de/Tube-Screamer-Upgrade-Kit-pr-18233.html

Hij klinkt cool hoor, maar heb nog nooit een originele 808 gehoord, dus vandaar de twijfel.

Dirk_Hendrik
22 december 2008, 16:50
Ja hiep hoi! Die kennen we. Die doet de halve wereld en de klankmatige uitwerkingen ervan worden beoordeeld van minimaal tot uberboetiek!
;)

Ik bedoelde eigenlijk meer die "4 componenten" aanpassingen waar je aan refereerde.

shredneck
22 december 2008, 17:04
Mods zoals deze: http://cgi.ebay.es/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250338998018&ih=015&category=22669&ssPageName=WDVW&rd=1#ebayphotohosting

Waar zijn die gele dingen voor dan?


Dat is toch niet normaal bij een ts9 naar 808 mod? of wel?

Chris Winsemius
22 december 2008, 17:09
De echte kenners en ultieme SRV-wannabees gaan natuurlijk voor de TS10 mod.....

(ships, boutique info nu openbaar ;) )

shredneck
22 december 2008, 17:11
hehe. ik ben geen kenner, zoek ook geen srv sound per definitie, als ik die wil, dan zet ik alles gewoon op tien.

:-)

Ik heb ergens ook nog een ts10 volgens mij. ff testen zo.

EuroCinema
22 december 2008, 17:15
Ik had vroeger een TS-10. Die heb ik weggedaan omdat de TS-5 kwam en die MOEST je toen hebben als je de ECHTE SRV-sound wou. :seriousf:

BamBuFan1
22 december 2008, 17:46
Ik had vroeger een TS-10. Die heb ik weggedaan omdat de TS-5 kwam en die MOEST je toen hebben als je de ECHTE SRV-sound wou. :seriousf:

TS5?! Wat een onzin. Het is toch al jaren bij de conaisseurs bekend dat SRV vanaf dag 1 de TS7 gebruikte?!

Dirk_Hendrik
22 december 2008, 17:50
TS5?! Wat een onzin. Het is toch al jaren bij de conaisseurs bekend dat SRV vanaf dag 1 de TS7 gebruikte?!


Het schijnt dat SRV heeft medeontworpen aan de finetuning van de TS7. In die tijd zag je hem sporadisch optreden met de alléén in Birma verkrijgbare TS6.

2schredneck.
Dat zijn wss 2 220nF condensatortjes om de 220nF tantaalelco's te vervangen. Da's dus geen 808 mod onderdeel.

BamBuFan1
22 december 2008, 19:05
Het schijnt dat SRV heeft medeontworpen aan de finetuning van de TS7. In die tijd zag je hem sporadisch optreden met de alléén in Birma verkrijgbare TS6.

Sh*t, de TS6 heb ik nog niet!!
Ik zit nu op www.ebay.br te zoeken, maar ik zie er nog niet eentje te koop staan...
Heeft iemand ervaring met de TS6? Ga ik er echt exact als SRV door klinken?

shredneck
22 december 2008, 19:13
SRV?


Maar goed. DH bedankt. Ik neem aan dat die parts zorgen dat het laag overeind blijft of zo.


Nogmaals bedankt, ik ga ff zoeken naar een goede symmetrical/assymetrical clipping mod. Dat lijkt me handig op de ts808.


Cheers,
C

Dirk_Hendrik
22 december 2008, 22:07
Ik zit nu op www.ebay.br (http://www.ebay.br) te zoeken,

Da's ebay Brazillie sukkel. je moet www.ebay.bm (http://www.ebay.bm) hebben.

(is een modem upload server, alléén beschikbaar tussen 4.45 en 4.57 AM )












:seriousf:

BamBuFan1
23 december 2008, 18:34
Da's ebay Brazillie sukkel. je moet www.ebay.bm (http://www.ebay.bm) hebben.

(is een modem upload server, alléén beschikbaar tussen 4.45 en 4.57 AM )

Tnx, 'k heb de wekker al op scherp staan!

tubeonly
23 december 2008, 18:41
Het schijnt dat SRV heeft medeontworpen aan de finetuning van de TS7. In die tijd zag je hem sporadisch optreden met de alléén in Birma verkrijgbare Ibanez TS6.


SSSSSSSSsttttttttttt, dat is geheime kennis alleen beschikbaar voor boetiek bouwers die veel plakkende peut op hun boards smeren! Je weet toch dat de Hoshino clan je nu officieel en ritueel tot eeuwige stilte zal moeten dwingen!?











(morgen even "Ibanez TS6" Googlen ;-))

BamBuFan1
25 december 2008, 00:06
(morgen even "Ibanez TS6" Googlen ;-))

En als er nog nix over te vinden is dan verzinnen we het hier wel ter plekke.

tubeonly
25 december 2008, 09:15
En als er nog nix over te vinden is dan verzinnen we het hier wel ter plekke.

Lol, en we staan op nummer 1! Nu nog even een foto in elkaar flansen en D_H even een mooi schema laten maken en we creëren hier ter plekke een nieuwe mythe!

Iemand voorstellen voor de Ibanez TS6? More cheap ass case dan die van de soundtanks? Samenwerking met Behringere misschien? Kleurtjes? Al plannen voor een gelimiteerde oplage!? 11 verschillende chips waartussen je met een Marshallknop kunt kiezen? (of moeten we maar een nieuw draadje beginnen!?)

BamBuFan1
25 december 2008, 20:21
Lol, en we staan op nummer 1! Nu nog even een foto in elkaar flansen en D_H even een mooi schema laten maken en we creëren hier ter plekke een nieuwe mythe!

Iemand voorstellen voor de Ibanez TS6? More cheap ass case dan die van de soundtanks? Samenwerking met Behringere misschien? Kleurtjes? Al plannen voor een gelimiteerde oplage!? 11 verschillende chips waartussen je met een Marshallknop kunt kiezen? (of moeten we maar een nieuw draadje beginnen!?)

Hij moet in ieder geval kotsgroen zijn...

Jan Buurman
28 december 2008, 15:26
Wat is eigenlijk het verschil in sound tussen een 808 en een TS9? Het zijn toch beiden "Tubescreamers"?


Edit: Ik heb al wat gevonden.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1447327&postcount=53

fredv
28 december 2008, 16:52
Heb wel eens over een echte oude TS9 gespeeld, maar vond die niet beter klinken dan mijn eigen TS9 uit 2000 of zo.

Ik wacht graag de tubscreamer-meeting af (zie eerdere posts op dit forum), dan probeer ik het verschil nog een keer. Misschien denk ik er dan anders over.

(is er al een datum en plaats bekend; hopelijk omgeving Eindhoven-rockcity ?)