PDA

View Full Version : Brom in zelfbouw pedaal



Negative K3 fan
22 december 2008, 13:24
Afgelopen week kon ik een lichte brom horen als mijn zelfgebouwde BoR aanstond, dezelfde brom die je hoort als je je handen niet op de snaren legt van je gitaar. De brom ging weg als ik met mn voet contact maakte met de behuizing.

Dus ik dacht, gewoon een draadje van de massa naar de behuizing om het op te lossen. Ik kan het alleen nergens terugvinden in andere effecten, dus kan dat zomaar??

Dirk_Hendrik
22 december 2008, 13:48
Heeft je pedaalbehuizing nu contact met massa? Zo niet, draadje leggen ja.

Negative K3 fan
22 december 2008, 14:51
ok danku! heb je trouwens nog een oplossing voor bijgeluiden in mn SHO als ik de adapter zowel op de SHO als m'n delay pedaal zet?

MattellicA
22 december 2008, 14:54
ok danku! heb je trouwens nog een oplossing voor bijgeluiden in mn SHO als ik de adapter zowel op de SHO als m'n delay pedaal zet?

Aparte adapter doet wonderen volgens mij...

Dirk_Hendrik
22 december 2008, 15:19
ok danku! heb je trouwens nog een oplossing voor bijgeluiden in mn SHO als ik de adapter zowel op de SHO als m'n delay pedaal zet?

Watvoor bijgeluiden, watvoor adapter?

ponq
22 december 2008, 17:23
Meestal is de behuizing geaard via de jackbussen. Een apart draadje naar de behuizing is dan niet nodig. Het kan natuurlijk zijn dat je geisoleerde jackbussen gebruikt of dat het contact 'matig' is.

@adaptervraag: +1 voor de vragen van D_H. En, welke delay?

Mitch
22 december 2008, 17:31
Een delay en een boost of drive die uit hetzelfde vaatje tappen: levert vaak bijgeluiden op. Scheiden die handel!

ponq
22 december 2008, 17:35
Een delay en een boost of drive die uit hetzelfde vaatje tappen: levert vaak bijgeluiden op. Scheiden die handel!

Als deze post bij 'Effectpedalen' stond, dan zou ik het 100% met je eensch zijn. Maar, in de Werkbank lijkt mij dit niet juist. Goede filtering, goede voeding etc en je kunt 'effecten met gain' en 'effecten met klok' prima combineren op 1 adapter. Dat is goed te realiseren door de zelfbouwer.

Maar, daarom is het wel belangrijk dat de bovenstaande vragen (D_H en mijne) worden bentwoord.

Negative K3 fan
23 december 2008, 13:37
hoge bijgeluiden: lijkt op ruis, maar is niet de alledaagse huis tuin en keuken ruis

visual sound 1 spot adapter

delay is de BYOC ping pong, de SHO komt uit speedy's boozz fust, de fuzz en mijn BoR clone hebben géén last van die bijgeluiden, alleen de SHO.

Chroxy
23 december 2008, 15:12
verspringt de ruis van toon, wanneer je aan de delaypots draait?

Negative K3 fan
25 december 2008, 22:15
moet ik ff testen!

Negative K3 fan
3 februari 2009, 13:44
Als deze post bij 'Effectpedalen' stond, dan zou ik het 100% met je eensch zijn. Maar, in de Werkbank lijkt mij dit niet juist. Goede filtering, goede voeding etc en je kunt 'effecten met gain' en 'effecten met klok' prima combineren op 1 adapter. Dat is goed te realiseren door de zelfbouwer.

Maar, daarom is het wel belangrijk dat de bovenstaande vragen (D_H en mijne) worden bentwoord.

ik heb het probleem denk ik gevonden. In speedy's boozz fust zit dus een SHO clone, en als het echt een rechtoe rechtaan clone is dan ontbreekt er een stukje ontstoring zie schema (weet niet of dit wel mag van de policy) http://www.matsumin.net/diy/bunkai/Z_vex_SHO/Z.Vex_SHO_sch.BMP Dus zal ik moeten kijken of ik er nog een elco en weerstand bij in kan proppen, of zou alleen een elco al genoeg zijn?

nico verduin
3 februari 2009, 18:48
Bedoel je die 10u en die 47k? Die heb je nodig voor het ontkoppelen van de DC van de voeding. Als je die niet hebt gebruikt, zal de volgende trap wel blij zijn geweest:seriousf:. Bij geen signaal knal je gelijk de voeding (9
V) op de ingang. (was dat een buisje?). En die weerstand zou ik ook erbij laten zitten.

Dirk_Hendrik
3 februari 2009, 19:01
Bedoel je die 10u en die 47k? Die heb je nodig voor het ontkoppelen van de DC van de voeding. Als je die niet hebt gebruikt, zal de volgende trap wel blij zijn geweest:seriousf:. Bij geen signaal knal je gelijk de voeding (9
V) op de ingang. (was dat een buisje?). En die weerstand zou ik ook erbij laten zitten.

Dat vermoed ik niet Nico ;) Als dat het geval zou zijn hadden we lennart al veel eerder over schakelknallen gehoord. Daarnaast had ik dat er dan een jaar of 2 geleden toen het ding hier even logeerde wel uitgeplukt ;)

Het probleem is meet dat de SHO een Vzex kleuterknutselontwerpje is en Vex zo prat gaat op z'n eigen godenstatus dat hij klaarblijkelijk nooit meer verder heeft gekeken waarom de groten der aarde (Boss, Maxon etc) nog extra zaken aan hun ontwerpen toevoegen (En er in laten) die het geheel betrouwbaarder maken. Voedingsontkoppeling is daar 1 van. Iedereen weet tenslotte dat de jongens die bij Boss e.d. daar werken niets van electronicaontwerpen afweten, laat staan van goed klinkende ontwerpen. Dat soort ontwerpen hoef je dus ook niet te bekijken, laat staan er iets van aannemen (En al helemaal niet als je de funktie niet snapt en het geheel zonder ook werkt)

De "echte" SHO heeft wel plaats voor voedingsontkoppeling (op het printje) maar het is voor het gemak ($$) weggelaten.

nico verduin
3 februari 2009, 19:14
kon alleen maar afgaan op het schematje

Negative K3 fan
4 februari 2009, 21:09
ok, dan weet ik wat me te doen staat. Fijn, want op de huidige manier is de combi van delay+sho onbruikbaar. 100 ohm en een uFje of 100?