PDA

View Full Version : Strat Tremolo mex/am



floyd
22 december 2008, 11:38
hallo

Gebruikt Fender verschillende tremolo veertjes (voor het armpje) in de mexican series en de american series?
Dit omdat ik van mijn classic 70s strat het veertje kwijt ben, en de veertjes van een setje bedoeld voor am series niet goed lijkt te passen.

Nielsje
22 december 2008, 13:39
hallo

Gebruikt Fender verschillende tremolo veertjes (voor het armpje) in de mexican series en de american series?
Dit omdat ik van mijn classic 70s strat het veertje kwijt ben, en de veertjes van een setje bedoeld voor am series niet goed lijkt te passen.

Heb je het nou over de tremolo veren die je aan de achterzijde van de gitaar bevestigd, of heb je het over een veertje wat je onder de pook doet?

Onder de pook: probeer eens wat veertjes van een oude ball-pen
Achterzijde: Hier voor heb je verschillende veren, in verschillende sterktes. Je moet natuurlijk wel wat kracht zetten om de veer op het sustainblock te krijgen. Als het echt een normale trem is (geen vage floyd o.i.d.) dan moet het gewoon passen.

floyd
30 december 2008, 11:10
Het gaat om het veertje onder het pookje. Het is namelijk zo dat ik een setje van tien van die veertjes kocht, geschikt voor de am/st. En nou lijkt het erop dat deze dus langer en stugger zijn dan die in mijn mex(classic). Ik had al gezocht op de fender site en dergelijke maar ik kan geen antwoord vinden.

En het pookje er gewoon mijn met wat kracht indraaien lijkt me ook geen optie. Ik denk dat ik dan de eerste 3 windingen van het schroefdraad zo stuk draai.