PDA

View Full Version : Verschill tussen een Marshall 1960A & 1960B..??



M.Reitsma
22 december 2008, 11:15
Is dat er..?? bedoel behalve qua vorm zit er ook qua geluid en dus qua speakers ook verschil tussen de kasten.

Nielsje
22 december 2008, 11:19
Vorm, en en die vorm heeft invloed op je geluid.
Zo zal de B kast door z'n grotere inhoud iets meer laag weergeven. De A versie zal een beetje een monitor effect geven vanwege de afgeschuinde bovenkant. De speakers zijn bij beide types gewoon hetzelfde.

Chris Winsemius
22 december 2008, 11:20
De rechte (B) kasten klinken imho wat "warmer" en "voller", de buikkasten (A) hebben natuurlijk wel "THE looks"...

pannekoek
22 december 2008, 11:35
De rechte (B) kasten klinken imho wat "warmer" en "voller", de buikkasten (A) hebben natuurlijk wel "THE looks"...

maar op een (b) kast kan je wel een biertje zetten :hippie:

Lexvandoef
22 december 2008, 11:42
Op een A kast ook hoor, die heeft ook gewoon een bovenkant :satisfie:

En bovendien ben je ontzettend lomp als je op amp bier ed gaat zetten, maar goed, dat is mijn mening.

HaroldA
22 december 2008, 12:10
Een A kun je op een B zetten, maar andersom valt af te raden ;)

Als je altijd vrij dicht op je speakerkast staat kan ik je zeker de A aanbevelen, want dan zou bij een B het geluid 'onder' je door gaan...

En inderdaad, een B klinkt wat 'voller', en waarschijnlijk omdat er meer lucht in de kast zit en de speakers dezelfde kant op wijzen en dus wat beter samen kunnen werken.

M.Reitsma
22 december 2008, 12:23
Ok thanks voor de info.

the sure thing
22 december 2008, 15:34
(...) de speakers dezelfde kant op wijzen en dus wat beter samen kunnen werken. Net als in het echt. Hoe meer neuzen dezelfde kant op, hoe beter de samenwerking :)

HaroldA
22 december 2008, 15:48
Overigens zijn de speakers alleen hetzelfde als je kasten met dezelfde speakers vergelijkt ;)

Ook klinken jarenlang 'ingespeelde' speakers wat rustiger dan nieuwe.

sjaak1990
22 december 2008, 17:28
Zoals gezegd, voor dichtbij staan de A anders de B, A ziet er wel vetter uit. Bier op amp lijkt me niet zon goed idee, neem dan gewoon een heel krat mee dan kan er niks over je amp heen vallen.