PDA

View Full Version : ephiphone ej300s kopen ja/nee



pebcobra
21 december 2008, 23:35
hallo, heb nu een goedkope 2e hands akoestische gitaar en heb nu 1 jaar les gehad.
Wil een western gitaar kopen en dacht aan deze gitaar.
Hoewel ik een aantal keren gelezen heb dat ik erop moet rekenen dat hij moet worden afgesteld , zijn de reviews meestal erg positief.

heeft nog iemand suggesties
alvast bedankt
peter baten

charles
22 december 2008, 01:28
Ik heb een Larrivee om-03, maar zit nog steeds aan een 200 serie Epiphone jumbo te denken die ze hier in de winkel net binnen hebben- ik vind ze hele leuke gitaren. Als je 'm mooi vind klinken, vind ik het een goede keus.

De ene die ik heb gespeeld was al vrij goed afgesteld (speelde in ieder geval lekker), maar elke gitaar is anders, natuurlijk. Maar afstellen kan altijd later, als je 'm al een tijdje heb bespeeld.

Otje
22 december 2008, 10:38
De EJ300S wordt bij mijn weten niet meer gemaakt. De "S" aan het eind geeft aan dat de gitaar niet uit gelamineerd maar uit massief hout bestaat. Ik heb zelf een EJ300S gehad en vond het geluid erg mooi. Qua bespeelbaarheid bleef er nog wel wat te wensen over, het was hard werken op die gitaar. Dat is natuurlijk prima op te lossen door een goede gitaarbouwer, maar de kosten daarvan kunnen oplopen tot zo'n 200 euro (afhankelijk van wat er allemaal nodig is om de zaak te verbeteren) en dat staat niet in verhouding tot de waarde van de gitaar. Daarom heb ik 'm weggedaan. Het geluid is echt mooi, dus als je zo'n ding voor een habbekrats kunt kopen en 'm dan kunt laten verbeteren door een bouwer voor een redelijke prijs, dan ben je spekkoper.