PDA

View Full Version : Nieuwe preamp buizen: Wat doet wat?



BartL
21 december 2008, 22:42
Edit: Topictitel klopt niet helemaal meer...

Hallo allemaal,
Momenteel zit ik erg te twijfelen over het aanschaffen van een nieuwe amp. Echer, een andere optie is het verversen van de buisjes, een flightcase voor mijn Suprema en een beamblocker erin. Dan zou ik er wel een backup bij moeten komen (goede transistor). Het liefst heb ik natuurlijk een nieuwe amp (GAS GAS GAS), maar ik denk dat investeren in mijn Suprema verstandiger is... Daarnaast wil ik wel heel graag een flightcase eromheen (daar ga ik nog eens voor searchen).

(1) Bij mijn Suprema is de ninja boost (boost op het cleane kanaal) een KEIHARDE volumeboost (in mijn setting: weinig gain, veel volume). Kan ik hier iets aan doen? Heb hem liever iets minder hard. Wat gain betreft MAG het hetzelfde blijven.

(2) Op het lead kanaal vind ik het juist een beetje te hoge gain boost, dat zou iets meer gain mogen zijn wat mij betreft.

(3) Als ik de reverb opendraai gaat mijn versterker op hoog volume feedbacken. Dit ligt wellicht aan de V4 lijkt me (als ik hieronder kijk). Aanraders voor die positie? (evt. met link www.thomann.de)

(4) Aanraders voor nieuwe eindbuizen? Ik zou wel meteen een matched quartet willen hebben, zodat ik meteen een nieuwe set voor handen zou hebben mocht het nodig zijn (er hoeven er maar 2 in[55 watt]).

Rivera Suprema:
V1 Input buffer and tone control driver for Channel 2, and also the first preamp stage of
Channel 1
V2 Tone control follower for Channel 2 and an additional gain stage for Channel 1
V3 Final stages for both channels before the mixer stage
V4 Reverb follower and the mixer stage, provides gain to the reverb pan
V5 Phase inverter driver tube for the power amp section
V6, V7 Power amp tubes--for best operation, they should always be changed in pairs





Hebben jullie tips of links naar nuttige topics?
Waar kan ik buizen het beste bestellen en weten jullie misschien goede plekken in (zuid)-limburg waar ik hem kan laten afstellen?