PDA

View Full Version : Cadeautip



Yoshida
21 december 2008, 22:12
Een van de technieken waar de elektrische gitaar bij uitstek geschikt voor is, is barré grepen. Ik vind die vrij vermoeiend om lang vol te houden (ik oefen er pas 2 maanden op) en het grootste struikelblok is de spanning die ik voel in mijn duim en elleboog. Omdat ik hiernaast ook nog aan bergsport deed had ik toevallig een apparaatje liggen waarmee je je handen kan trainen voor verschillende soorten handgrepen.
ff onorthodox toepassen en ziedaar, een greep waarmee ik barré akkoorden kan oefenen. Doe je voordeel met deze tip, de gripmaster word verkocht bij de betere buitensportzaken zoals Bever Zwerfsport.

http://www.padvindersband.nl/gripmaster.png

Dit is een goedbedoelde tip, naar mijn idee geen spam. Zoals gezegd: doe er je voordeel mee of laat het links liggen.

-=JEROEN=-
21 december 2008, 23:20
Ik heb ooit zo'n ding by Feedback gekocht. Zeker handig, vooral omdat ik mn vingers afzonderlijk er mee kon trainen (vooral mn pink was niet zo sterk).

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.gif

Thundermane
22 december 2008, 11:59
Ik heb er ook 1, gebruik ehm niet vaak genoeg :p...
Ik zie trouwens dat je dat ding verkeerd vast houd XD

Yoshida
22 december 2008, 12:02
Ik heb er ook 1, gebruik ehm niet vaak genoeg :p...
Ik zie trouwens dat je dat ding verkeerd vast houd XD

Ik zei al dat dit een onorthodoxe houding is, dit doe ik om de bolling van de hals te simuleren. In de goede houding maak je praktisch een vuist terwijl bij veel gitaargrepen je duim haaks op die richting staat.

Fijn om te zien dat dit praktische hulpmiddel niet onbekend is in gitaarland. ;)

aaronstonebeat
22 december 2008, 12:05
Ik vraag me af of dit wat uitmaakt. Ik kan me natuurlijk mijn eigen worsteling met barré akkoorden herinneren en ik zie het bij alle beginnende gitaristen die hier komen om wat op te steken.
Maar als het eenmaal lukt, heb je nauwelijks nog kracht nodig; volgens mij is het veel meer een bepaalde lenigheid in je vingers, een handigheid om ze goed over de toets neer te kunnen leggen, plus wat eelt.
De kracht die je wel nodig hebt, train je vanzelf door te spelen.

beruk
22 december 2008, 12:08
Is een leuk ding, deze past ook wel in het rijtje cadeau tips: de powerball, heeft mij erg geholpen in het sterker maken van mijn polsgewrichten en onderarmen (belangrijk ter voorkoming van RSI):http://www.bestthings.nl/product/images/321-regular.jpg kost een tientje ongeveer.

Thundermane
22 december 2008, 12:13
Ik zei al dat dit een onorthodoxe houding is, dit doe ik om de bolling van de hals te simuleren. In de goede houding maak je praktisch een vuist terwijl bij veel gitaargrepen je duim haaks op die richting staat.

Fijn om te zien dat dit praktische hulpmiddel niet onbekend is in gitaarland. ;)

Oh sorry dat ik er over heen had gelezen!
Maar ik heb trouwens zelf helaas nog weinig gemerkt van de gripmaster. Het was wel grappig, ik had dat ding besteld en kwam aan als "muziek-instrument onderdeel", heel apart. Het enige wat het misschien een beetje heeft geholpen is mijn pink, me pink is nu van "useless" naar "net wat minder useless maar nog steeds useless" gegaan.

@ Beruk: ja ik heb wel eens zo'n powerball geprobeerd maar ik kan er geen ritme in vinden :p dus ik kan er weinig mee.

Yoshida
22 december 2008, 12:50
Powerball heb ik ook, leuke gadget, gaat alleen vervelen om hem aan te moeten slingeren.
Om eerlijk te zijn merk ik zelf ook nog niet veel van de gripmaster, misschien dat ik het wel gemerkt zou hebben als ik hem níet gebruikt zou hebben maarja daar kom je ook nooit achter. ;) Wat ik wil zeggen is dat iets dat goed aanvoelt niet opvalt. Da's een beetje de paradox in alles eigenlijk.

Pais
22 december 2008, 21:31
De kracht die je wel nodig hebt, train je vanzelf door te spelen.

Mee eens hoor, maar ik denk dat veel mensen iets willen oefenen als ze niet kunnen spelen. Op kantoor of in de bus. Misschien heeft het amper profijt bij het spelen maar dan heb je tenminste nog de voldoening die je haalt uit het idee dat je goed hebt geoefend ;)

Wiellem
23 december 2008, 00:23
Is een leuk ding, deze past ook wel in het rijtje cadeau tips: de powerball, heeft mij erg geholpen in het sterker maken van mijn polsgewrichten en onderarmen (belangrijk ter voorkoming van RSI):http://www.bestthings.nl/product/images/321-regular.jpg kost een tientje ongeveer.

Hier ligt er ook een mar kan nou niet zeggen dat ik dat ding ooit gebruik.

Jeroensnake
23 december 2008, 11:11
Kneedgum werkt wel erg fijn. Al ben ik die van mij alweer jaren kwijt.
Multifunctioneel goedje; lichte voorwerpen op muren plakken, poppetjes
boetseren, moederbord/cpu isoleren, vingeroefeningen, penhouder, etc ...

Goede reminder om weer eens te zoeken (of kopen). Thnx!

beruk
23 december 2008, 11:55
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51e1PgQVs4L._SS500_.jpg
Amazon is your friend....

Ibanez666
23 december 2008, 11:57
Je kunt je vingers natuurlijk ook gewoon op je gitaar trainen. Maar goed niet iedereen heeft natuurlijk zo vaak een gitaar in de buurt als ik.

Yoshida
23 december 2008, 13:42
Ik merk de laatste tijd wel profijt als ik ff rlxd een film zit te kijken, en in gedachten met die gripmaster zit te spelen. Zo haal ik per dag toch wat extra 'speeluren' uit die linkerhand.