PDA

View Full Version : Nagelriem



stratestic
21 december 2008, 19:12
Jongens ik zit met een probleem mijn nagelriem laat op bepaalde vingers steeds los. Het velletje gaat dan in de weg zitten en dan trek ik het los wat soms een waar bloedbad tot gevolg heeft. Weet iemand of hier iets aan te doen is?

Beetje rare vraag misschien maar wel een serieus probleem, weet ook niet echt in welke categorie ik hem moet posten.

Joene1988
21 december 2008, 19:15
niet lostrekken;)

zeiler
21 december 2008, 19:16
een plectrum?

zonder heb ik het ook erg snel...

niet tot bloedens toe maar wel dat t begint te steken zeg maar ;)

Dj_Tuning
21 december 2008, 19:19
Een tekort aan vitamines, met name vitamine C ;)

soup
21 december 2008, 19:31
een plectrum?

zonder heb ik het ook erg snel...

niet tot bloedens toe maar wel dat t begint te steken zeg maar ;)
Huh een plectrum, het gaat toch om de hand waar je mee speelt, dus de noten zet.

stratestic
21 december 2008, 19:32
Precies, een plectrum is voor de ene hand misschien wel een oplossing maar niet voor de andere helaas.

Apenzoon
21 december 2008, 20:28
Kan je niet van tevoren een pleister om doen?

Pais
21 december 2008, 20:49
Na het afwassen/douchen je nagelriemen goed terugdrukken helpt ook.

Ik krijg die losse velletjes wanneer mijn nagelriem mee wordt getrokken met de steeds langer wordende nagel. Op den duur staat er zichbaar spanning op. Als ik het niet op tijd terug druk, krijg ik de losse pijnlijke velletjes.

zeiler
21 december 2008, 21:51
owh, sorry voor 't misverstand dan :$

dan is het denk ik minder gespannen spelen? -heb ik ook last van!-

maar vindt het wel raar blijvendat je dat met die hand hebt :s...

Wizz
21 december 2008, 22:01
Rook je ? Sinds ik niet meer rook is het probleem bij mij over...

Wizz

sanderz
21 december 2008, 22:45
Na het afwassen/douchen je nagelriemen goed terugdrukken helpt ook.

Juist! Oftewel: je nagels (laten) verzorgen.

Alberto
21 december 2008, 23:10
Er wordt niet gezegd om welke hand het gaat. Ik neem net als Zeiler aan dat het om de rechterhand gaat. Maar dan nog raken je snaren je nagelriemen niet? Maar ik geloof dat het met een ijzertekort te maken heeft.

budje
22 december 2008, 01:10
Ik werk veel met karton, daardoor ook altijd dit soort kuren, ook droge handen en kloven erin. Regelmatig handcreme gebruiken?

--=HANS=--
22 december 2008, 07:43
Ik werk veel met karton, daardoor ook altijd dit soort kuren, ook droge handen en kloven erin. Regelmatig handcreme gebruiken?

Wel even je handen wassen dan voordat je gaat spelen. Als je met een paar van die vette handen gaat spelen kun je zo ongeveer iedere dag je snaren vervangen.

Volgens mij kan het idd een vitaminen kwestie zijn. Als ik zelf een periode niet voldoende fruit en verse groente eet merk ik dat ook aan mijn nagels/nagelriem.

Rocketman
22 december 2008, 07:53
Gewoon doorspelen tot bloedens toe. Denk Keith Richard. :blast:

Harald
22 december 2008, 09:18
Nagelriemen met cuticle oil masseren helpt prima.

stratestic
22 december 2008, 14:39
Het gaat om beide handen. Ik denk dat het of een vitamine kwestie is of het niet (goed) verzorgen van mijn handen. Ik doe er eigenlijk niets aan behalve natuurlijk wassen en nagels knippen. Ik kwam al op het internet tegen dat er speciale olie voor is, zal binnnenkort even langs de drogist gaan.

Iemand nog algemene tips voor de verzorging van handen?

spykie
25 december 2008, 14:51
nagelriemolie (lijkt op nagellak) :cheerup:

Jedeel
25 december 2008, 16:53
Maar ik geloof dat het met een ijzertekort te maken heeft.

Ja klopt, zeker als je op nylon snaren speelt!
:)

(Kon het nie laten nie....)

snaarplukker
25 december 2008, 18:13
Er wordt niet gezegd om welke hand het gaat. Ik neem net als Zeiler aan dat het om de rechterhand gaat. Maar dan nog raken je snaren je nagelriemen niet? Maar ik geloof dat het met een ijzertekort te maken heeft.
Juist.;)

Cees

stratestic
26 december 2008, 12:27
Het gaat weer beter met mijn vingers. Ik heb de adviezen opgevolgd en ben beter mijn handen aan het verzorgen. Toch de goedkoopste manier om je toon te verbeteren...