PDA

View Full Version : Instelling Randall RG 75 G3



HUESSEN
21 december 2008, 18:28
Heb een Randall Rg 75 G3 maar krijg hier niet het gewenste geluid uit.Zoek een vette metalsound.Heb al zelf wat instellingen geprobeerd maar dat was het nog steeds niet.Weet dat een goede instelling iets persoonlijks is maar misschien heeft iemand al een mooie sound op deze versterker gevonden.Wil deze dan ook graag proberen.Wie kan mij helpen met een mooie setting? Speel trouwens met een Gibson Flying V met orginele elementen over de versterker.

Chuck_S.
21 december 2008, 22:39
Wat voor geluid zoek je precies? Ik speelde eerst regelmatig over dezelfde versterker en ik kreeg er altijd prima metalsounds uit!

Is het geluid te dun? niet strak genoeg? te schel? te bassig?
en bij wat voor instellingen vond je dat dan?

mvg

Jimwoud
22 december 2008, 00:30
Contour helemaal naar links draaien volgens mij(of was het rechts?), van daar uit beginnen. voor de rest krijg je met gain 2, vrij snel een goede metal sound uit.

marter544
22 december 2008, 16:26
Heb diezelfde versterker in de oefenruimte staan... Contour 2 uur (dus als je naar een klok zou kijken zegmaar, maar contour is erg afhankelijk van je gitaar), gain op 3 uur, mid ook op 3 uur (veel mid is belangrijk), laag op 10 uur, hoog op 12 uur en level op 11 uur. Master gewoon flink openslingeren, en klaar is je metalsound.

Contour zeker niet helemaal naar links draaien, krijg je een doffe boel van, en als je het helemaal naar rechts zet, vind ik het veeeel te schel zetten.

Owja, de gitaar die ik gebruik is een Les Paul-achtige met een SD JB.

LPplayer
22 december 2008, 16:37
I Agree with this one.
Alleen the gain kan je beter zetten op 6 a 7, omdat het anders te gruzelig wordt.
Check www.myspace.com/simonsays2real for some Randall G3 75watt sounds


Heb diezelfde versterker in de oefenruimte staan... Contour 2 uur (dus als je naar een klok zou kijken zegmaar, maar contour is erg afhankelijk van je gitaar), gain op 3 uur, mid ook op 3 uur (veel mid is belangrijk), laag op 10 uur, hoog op 12 uur en level op 11 uur. Master gewoon flink openslingeren, en klaar is je metalsound.

Contour zeker niet helemaal naar links draaien, krijg je een doffe boel van, en als je het helemaal naar rechts zet, vind ik het veeeel te schel zetten.

Owja, de gitaar die ik gebruik is een Les Paul-achtige met een SD JB.