PDA

View Full Version : Advies gevraagd



Meanbone
21 december 2008, 17:34
Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een Gibson Les Paul Slash signature gitaar. Ik heb een goedkoop versterkertje, welke ik wil gaan vervangen voor een versterker die past bij de klasse van mn gitaar.

Ik ben helemaal guns n' roses fan en wil graag in de buurt komen van de sound van Slash.
Wat voor een versterker zou het beste zijn? Een buizen? of gewoon een Marshall?

Prijsklasse tot ongeveer €.1250,-

Ik hoor het graag.

richwoodplayer
21 december 2008, 17:38
slash speelt over een marshall stack.
dus denk dat je het dichtstbij komt met een marshall.
ben ik overigens ook naar opzoek.
dit topic dus ook even volgen:D

Mitch
21 december 2008, 17:40
Staat voor die prijs een leuke Marshall Mk2 halfstack te koop, kom je een heel eind mee.

Gjalt
21 december 2008, 22:23
jcm800 ?? voor zover ik weet is dat de slash versterker bij uitstek (al ben ik geen slash kenner)

koentjo
21 december 2008, 22:32
jcm800 ?? voor zover ik weet is dat de slash versterker bij uitstek (al ben ik geen slash kenner)

speelt slash niet over een silver jubilee?

misschien kijken of je ergens een 2e hands combo op de kop kan tikken. volgens mij moet dat wel te doen zijn voor dat geld.

edit: hey, kijk nou http://link.marktplaats.nl/209501520

robert-gitarist
21 december 2008, 22:32
Klopt Gjalt maar het schijnt dat Slash ook oudere type Marshalls heeft gebruikt die gemodificeerd zijn. Slash heeft heel wat spul gebruikt ;) :)
Maar goed, al heb je z'n gitaar en z'n zelfde versterker, zijn vingers heb je helaas niet ;) maar je kunt het inderdaad zijn sound mee benaderen, erg toffe sound overigens.

*edit, JMP 2203's geloof ik dat het waren met mod's.

Mitch
21 december 2008, 22:47
Ja joh en nu schijnt -ie weer ergens een Vintage Modern voor te hebben gebruikt. Hoe dan ook, met een JMP, JCM800 of VM zou je er wel ongeveer moeten kunnen komen.

Meanbone
22 december 2008, 23:07
Staat voor die prijs een leuke Marshall Mk2 halfstack te koop, kom je een heel eind mee.

Waar staat deze te koop? Alvast bedankt :rockon:

robert-gitarist
22 december 2008, 23:37
Marktplaats dacht ik. Volgens mij denk ik dat ik al weet welke Mitch bedoeld :) Mooi dingetje zo op de foto. Ik heb helaas geen geld op moment maar anders had ik die graag even in real life willen zien/horen :)

AART
23 december 2008, 00:53
Marshall crunch met wat meer pit:

Silver Jubilee
Slash Sig
JCM 900 SL-X
DSL

Die amps moeten je redelijk in de buurt krijgen. Zijn sound op de platen is echter moeilijk te krijgen omdat ze veel lagen over elkaar gooien waardoor de gain dichter lijkt dan ie werkelijk is.

Gjalt
23 december 2008, 15:27
de JCM800 was ook maar een idee, en zit denk ik ook het dichste bij het budget van de topicstarter ;)

Arvoitus
23 december 2008, 15:45
Ga voor een JCM800.
Slash gebruikt zijn signature + silver jubilee en een Vintage Modern.

Zijn eigen signature is afgeleid van een Silver Jubilee en die is weer afgeleid van een JCM800.

JCM800's kun je op elk moment van het jaar wel voor een leuke prijs van marktplaats afpakken.

sjaak1990
23 december 2008, 17:20
Een jcm800 of superbass plexi achtige amp zou ik zeggen. Hangt wel van volume af, voor thuis is een jcm800 vreselijk, niet om aan te horen vind ik. Maar als hij open gaat dan is het geweldig! Dsl zal het niet zo heel goed doen naar mijn mening.

Meanbone
23 december 2008, 18:57
Hij is bedoeld voor in de woonkamer (circa 30m2) Eventueel in de toekomst voor optredens.

Sarco
23 december 2008, 20:50
Met een JCM 900 SL-X moet dat zeker lukken. Die versterker is eigenlijk een opgevoerde JCM 800 en kost geen drol. Heeft ook gigantisch veel preamp gain ter beschikking dus kan je op laag volume ook nog goed scheuren (maar het is wel veel leuker spelen op hoog volume natuurlijk). Deze amp heeft wel enorm veel laag, als het wat strakker moet klinken zal je een EQ of tubescreamer voor de preamp moeten hangen.