PDA

View Full Version : boss gt-10



ibanez260
21 december 2008, 16:49
als je een multi-effecten-processor wilt kopen
waarom is een boss gt-10 dan wel een/geen goede keus??

Nielsje
21 december 2008, 16:52
als je een multi-effecten-processor wilt kopen
waarom is een boss gt-10 dan wel een/geen goede keus??

wel: als je voor weinig geld veel effecten wil leren kennen en proberen
niet: als je ook wil dat het ergens naar klinkt.

FNaRK
21 december 2008, 16:57
wel: als je voor weinig geld veel effecten wil leren kennen en proberen
niet: als je ook wil dat het ergens naar klinkt.

is wel erg snobistisch en kort door de bocht :confused:

Nielsje
21 december 2008, 17:00
is wel erg snobistisch en kort door de bocht :confused:

Wellicht, ik zal dan ook eerlijk zeggen dat ik de GT-10 nog gehoord heb, maar al z'n andere broertjes (t/m gt-8) wel, en die vond ik nou niet echt uitblinken qua sound en bruikbaarheid (binnen band verband).

Op de slaapkamer klinkt het allemaal wel interessant, maar prik er maar eens me door de mix..

Mitch
21 december 2008, 17:35
De GT10 is de nieuwste versie, da's geen 'goedkope' manier om ervaring op te doen met effecten. Het hangt trouwens sterk van de instellingen en de amp af, maar je kan er prima mee door de mix komen. Het is alleen bewerkelijk en je moet goed weten hoe je zo'n ding EQ't... ik ben een geduldig mens, maar ik heb er het geduld niet voor met zo'n bak.
Maar goed, ik heb zowieso liever dat de topic starter dat ding van FNaRK koopt. Dan zijn we van die sig af. Trouwens, die sig kan onderhant ook wel weer eens een tandje kleiner? De boodschap is toch wel duidelijk ;)

The Lo Lands
21 december 2008, 20:28
Als je een beginnend- semi gevorderde gitarist bent is de GT-10 een prima keuze als multi-effectprocessor. Zelf heb ik vanaf mijn 3e speeljaar zo'n 8 jaar op een GT-5 gespeeld waarmee ik door veel tweaken en als eerder gemeld EQ-en een zeer overtuigend en prima geluid binnen diverse bands wist te produceren. Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik de presets in de GT-5 compleet waardeloos vond klinken!! Als je serieus en geduldig ingesteld bent en weet wat je qua sound wil horen lukt het met de GT-10 of een ander merk effectprocessors prima. Nu ben ik wijzer en daarom 'less is more'. Maar ik heb zelf veel geleerd van de GT-5 en zijn vele mogelijkheden en effecten.

Manuvdv
22 december 2008, 11:35
Zelf heb ik een GT-8 (die te koop staat). Op zich zijn de presets wel leuk, maar ook niet 'waaw'. Met veel zoeken en proberen zijn er prachtige sounds uit te halen, maar je moet er dus wel tijd insteken. En net om die reden verkoop ik 'm, ik heb geen tijd...

ibanez260
22 december 2008, 12:45
is wel erg snobistisch en kort door de bocht :confused:

hoeveel vraag jij er dan voor?

ibanez260
22 december 2008, 12:46
Als je een beginnend- semi gevorderde gitarist bent is de GT-10 een prima keuze als multi-effectprocessor. Zelf heb ik vanaf mijn 3e speeljaar zo'n 8 jaar op een GT-5 gespeeld waarmee ik door veel tweaken en als eerder gemeld EQ-en een zeer overtuigend en prima geluid binnen diverse bands wist te produceren. Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik de presets in de GT-5 compleet waardeloos vond klinken!! Als je serieus en geduldig ingesteld bent en weet wat je qua sound wil horen lukt het met de GT-10 of een ander merk effectprocessors prima. Nu ben ik wijzer en daarom 'less is more'. Maar ik heb zelf veel geleerd van de GT-5 en zijn vele mogelijkheden en effecten.

wat raad je me dan wel aan??

iWishmaster
22 december 2008, 13:02
wat raad je me dan wel aan??

Hij raadt je juist de GT-10 (of gt-8) aan.

Ook heel simpel: wat wil je ermee doen? Wil je 'em alleen voor de effecten gebruiken of ook als modeler (preamp) gebruiken?
Veel effecten die erin zitten zijn best goed (zeker voor het geld). De amp / cab simulaties zijn niet super. De andere gitarist van mn band speelt met een GT-10 als preamp naar een (buizen) poweramp. Dat geluid is best goed te pruimen, vooral de high-gain (metal) sounds. De meer 'britse' crunch sounds vind ik dan weer erg slecht.

ibanez260
22 december 2008, 14:23
Hij raadt je juist de GT-10 (of gt-8) aan.

Ook heel simpel: wat wil je ermee doen? Wil je 'em alleen voor de effecten gebruiken of ook als modeler (preamp) gebruiken?
Veel effecten die erin zitten zijn best goed (zeker voor het geld). De amp / cab simulaties zijn niet super. De andere gitarist van mn band speelt met een GT-10 als preamp naar een (buizen) poweramp. Dat geluid is best goed te pruimen, vooral de high-gain (metal) sounds. De meer 'britse' crunch sounds vind ik dan weer erg slecht.

ik heb ook nog een boss metal-zone waar ik zeer zeer goede distortion uitkrijg, ik koop hem dus vooral voor de effects, niet dat de preamps enzo niet van belang zijn...

The Lo Lands
22 december 2008, 20:26
Ik raad je aan iets te kopen waar je lang plezier en profijt van hebt. Een multieffectprocessor met alles er in is altijd zekere concessies doen. Verwacht niet dat alle geluiden en effecten even goed zijn. Nadeel van de boss vind ik het digitale karakter van de preamps en distortions. Daarintegen zijn de modulatieeffecten juist weer erg goed en is het gebruikersgemak (bijv: meerdere effecten onder één knop) ook erg prettig. Zelf ben ik nu meer van de losse pedalen, koop wat je nodig hebt en meer niet. Mijn distortion haal ik uit mijn buizentop (Orange RV50H) en ook de reverb (buizen) komt uit mijn top. Een simpele overdrive en wah ervoor, een delay-, chorus- en EQ pedaal in de effectloop en ik ben klaar :) Dit alles kost wel dan wel weer meer dan een effectprocessor maar je krijgt een eerlijk en puur signaal en geluid. Ik speel nu zo'n 18 jaar gitaar dus ik ben wat kritischer geworden in mijn keuze van geluid en effecten. Dat ik net speelde was ik erg blij met m'n GT-5 en later kocht ik hier een losse wah en overdrive pedaal bij en toen ging het mis :seriousf: