PDA

View Full Version : Squier JV Telecaster: microfonische elementen



PluueeR
21 december 2008, 16:31
Laatst heb ik een Squier JV Telecaster gekocht. Echt een super gitaar. Alles wat ik heb gelezen over JV Squiers lijkt te kloppen als ik hem vergelijk met mijn Fender USA Telecaster. Alleen een ding, de elementen lijken licht microfonisch te zijn (geen feedback dus). Nu heb ik dit al eens eerder gehad met een gitaar, daar zijn de elementen toen van in de was gezet en dit lostte het probleem voor mij op. Alleen nu is het zo dat ik de Squier wel zoveel mogelijk orgineel wil houden.

Is het dan wel een goed idee om de elementen te laten behandelen. Of is het gewoon iets waar ik mee moet leren leven (wat op zich niet het einde van de wereld is)?

Dirkdewaard
21 december 2008, 21:24
Toevallig had ik het hier laatst over met een bekende in de kroeg, alleen kon ik mijn verhaal niet afmaken omdat ik te veel had gedronken :)

Om een lang verhaal kort te maken,

nocaster elementen

Ken nog wel een winkel die ze heeft liggen volgens mij. :listen:

jaspie
21 december 2008, 21:37
Laatst heb ik een Squier JV Telecaster gekocht. Echt een super gitaar. Alles wat ik heb gelezen over JV Squiers lijkt te kloppen als ik hem vergelijk met mijn Fender USA Telecaster. Alleen een ding, de elementen lijken licht microfonisch te zijn (geen feedback dus). Nu heb ik dit al eens eerder gehad met een gitaar, daar zijn de elementen toen van in de was gezet en dit lostte het probleem voor mij op. Alleen nu is het zo dat ik de Squier wel zoveel mogelijk orgineel wil houden.

Is het dan wel een goed idee om de elementen te laten behandelen. Of is het gewoon iets waar ik mee moet leren leven (wat op zich niet het einde van de wereld is)?

tis maar kaarsvet hoor. Denk niet dat het echt uitmaakt voor de collectible waarde van de gitaar.

pasqual
21 december 2008, 21:53
of je monteerd er een niet microfonisch element in en als je 'm weer wilt verkopen als orgineel, geef je de orginele:strat: erbij of monteerd 'm terug. het ding moet wel bespeelbaar blijven, toch?

gefeliciteerd met je aankoop!

groeten pasqual.