PDA

View Full Version : Taylor Big Baby!!! Yeah!!



Sinner1980
21 december 2008, 16:29
Ik ben sinds gisteren een trotse eigenaar van een Taylor Big Baby.
Ik was op zoek gegaan naar een western en na een uur rijden belandde ik in Den Haag bij Rock Palace, leuke zaak trouwens.
Ik had zo'n €250 in mijn hoofd als budget...Waarom gaat dat nou altijd mis.
Eerst een Hudson getest en die was, voor die prijs (215,- incl. koffer) helemaal niet verkeerd. Vervolgens een DS10 van Washburn.. Leuk maar ik vond de Hudson sowieso al fijner spelen.
Toch maar even bij de Martins en de Taylors gaan kijken en daar ging het fout...
Als je eenmaal zo'n kwaliteitsgitaar oppakt dan ben je klaar en is dat goedkopere spul niks meer, in ieder geval veel minder!
De keuze ging uiteindelijk tussen een Martin(DX serie volgens mij, in ieder geval de goedkoopste) en de Taylor Big Baby..
Jullie weten inmiddels wat het geworden is en ik zal even vertellen waarom.
Ik vond het geluid van de Taylor prettiger, lekker schel en fris met een ongelofelijke sustain. Ook vond ik de taylor stukken lekkerder spelen: lekkere vlotte hals en een fijne slanke body (kleiner als standaard).
De Martin vond ik qua looks mooier maar daar koop ik geen gitaar voor natuurlijk. De taylor was ook nog eens €20,- goedkoper en er zat een mooie gigbag bij... Kortom, ik ben onwijs blij met mijn nieywe aanwinst:satisfie:

Otje
22 december 2008, 10:41
Foto's graag :dance: .

dacrow
22 december 2008, 12:47
Zat je dan in de prijsklasse 400-500€ ?
Is nog weinig voor een kwaliteitsgitaar als een Taylor.

Ik heb zelf ook een instapmodel een Taylor 110, prachtige heldere klank, en voor die prijs !
Heb ook 'alle' modellen van Martin en Gibson geprobeerd, omdat je daar de meeste artiesten mee ziet spelen,maar idd voor de looks alleen moet je het niet doen.

Proficiat met je aankoop en post maar wat fotootjes !

Sinner1980
22 december 2008, 13:26
Zat je dan in de prijsklasse 400-500€ ?
Is nog weinig voor een kwaliteitsgitaar als een Taylor.

Ik heb zelf ook een instapmodel een Taylor 110, prachtige heldere klank, en voor die prijs !
Heb ook 'alle' modellen van Martin en Gibson geprobeerd, omdat je daar de meeste artiesten mee ziet spelen,maar idd voor de looks alleen moet je het niet doen.

Proficiat met je aankoop en post maar wat fotootjes !

Hij kostte €469,- maar dat is ie ook dubbel en dwars waard.
Ik post vd week nog wat foto's (camera ligt op het werk!):satisfie: