PDA

View Full Version : RC-booster/katana/Cot/?



the feable
21 december 2008, 14:12
Ik ben opzoek naar een goede transparante cleanboost/boost!
Welke vinden jullie goed? Op het moment overweeg ik de volgende:

Xotic RC-booster
Keeley Katana
Lovepedal COT

Ik sta open voor andere opties...

Nitefly7
21 december 2008, 15:30
ik heb ervaring met de RC en de 'Kentana' (eigen naam voor een Z.Vex SHO-boost):

de RC is geen echte clean-clean boost IMHO, maar laat je signaal wel zodanig intact dat het lijkt alsof je hetzelfde geluid 'maar dan iets harder' hebt; het voegt iets toe, maar dat is niet storend; als je de gain-knop laag houdt, is het een van de beste pedalen om een (clean) boost te geven..

de SHO is tot ongeveer 75% een clean boost (die ook wat 'shimmer' toevoegt), en daarna wordt 't toch weer overdrive'y (maar niet megalading gain)..

de RC vond ik 'n ge-wel-dig pedaal..

tillens
21 december 2008, 19:28
Kijk ook eens naar de hydra boost, waanzinnige clean boost, en evt te voeden met 18v...

grtz peter

Einzeln
21 december 2008, 20:17
barber launchpad is 100% clean

Bernardduur
21 december 2008, 20:25
De COT is ook niet echt een cleane boost.

EuroCinema
21 december 2008, 20:51
De RC is echt te gek. Geefte je sound een klein beteje meer power, zonder dat je kunt zeggen wara dat nou in zit. Maar de karakteristiek blijft behouden en dankzij een beetje gain en de dubbele EQ kun je een heel eind finetunen. Het enige nadeel is dat-ie zo lekker klinkt dat je 'm niet meer uit wilt doen.

Chiel
22 december 2008, 09:53
Sinds kort heb ik ook de Xotic RC cleanboost (Scott Henderson signature). Echt een te gek pedaal. Super transparant en met de gain instelling kun je, als je wilt, net dat vette randje erop krijgen. Werkt ook erg goed voor dat extra duwtje sustain bij wat forsere gain instellingen.