PDA

View Full Version : Ovation 2778 LX standard elite



rainier
21 december 2008, 04:14
hallo allemaal,

ik heb het geluk gehad dat de goede sint mij een ovation kwam brengen op 5 december.

Super blij met de gitaar alleen ik ben tegen een probleem aan gelopen. De actie is te laag, rond de 12e/13e fret ratelt hij als en gek en krijg ik er amper een toon uit rond die frets. Betekend dus dat ik hem weg moet brengen, maar hoe makkelijk is het om de snaren weer wat verder van de frets af te laten staan (als in kosten)?

nog een vraagje: Wat zijn goede snaren om op deze ovation te zetten aangezien het een unieke klank heeft? er zitten nu fabrieks snaren op en die moeten vervangen worden en snel ook!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

groetjes

Muzieknono
21 december 2008, 06:57
Ik zou eerst eens na laten kijken of de hals goed staat afgesteld en anders moet er een nieuw brugzadel in, het witte gedeelte van je brug, beiden zijn de kosten niet.
Heb je niet gespeeld op deze gitaar voor je hem aanschafte???
Ik vind d'addario en elixer snaren goed, de elixers zijn wel behoorlijk duurder.
Ik denk dat de unieke klank van ovation met name komt door de bouw en gebruikte materialen van de gitaar.
Mvgr. Dirk Jan :metal:

Buzz
21 december 2008, 12:43
Is de actie echt te laag, of is de afstelling nog niet goed?

Bovendien levert Ovation bij iedere gitaar twee shims (kleine hardhouten stripjes) die onder het brugzadel te plaatsen zijn. Hier mee verhoog je de actie.

rainier
21 december 2008, 15:36
ik heb de gitaar gekregen, dus niet op kunnen spelen van te voren, die stripjes heb ik inderdaad, snapte al niet wat het was haha. afstelling van hals zou ook het probleem kunnen zijn aangezien het geratel alleen tussen de 11e en 13e fret is, op de 15e fret bijvoorbeeld, klinkt ie weer prima.

mischien kwestie van hals goed afstellen?

Merkte trouwens toen ik met mn oom samen ging spelen in een ruimte die wat kouder was dat het vanaf de 9e fret al ging ratelen omdat het hout ging werken, dus toen wat extremer, mischien dat dit ook informatief is (ik heb geen idee over het afstellen van gitaren).