PDA

View Full Version : Dean / Playmate Edge 09 bas - verschil?



syarych
20 december 2008, 01:03
Ik zou graag een basgitaar kopen, maar kamp met het probleem er eigenlijk heel weinig geld voor te hebben. Het moet dus vooral niet al te veel kosten. In eerste instantie viel mijn oog op 2 basgitaren, te weten de Dean Edge 09 en de Ibanez GSR-180. Deze laatste is inmiddels afgevallen door alle negatieve verhalen die ik erover gehoord heb. Dan blijft de Dean Edge 09 over. Echter, op de site van Feedback staat ook de Playmate Edge 09 vermeld (die ik overigens mooier vind (in het zwart)). Ook een Dean, maar dan wel 20 euro goedkoper. Maar wat is, afgezien van de afwerking / de lak, het verschil? Beide instrumenten lijken mij exact hetzelfde...

syarych
20 december 2008, 23:10
... of een Jack&Danny. Ik ken het merk niet, maar hoor er veel goeds over. Meer waar voor je geld voor zover ik kan beoordelen, niet?

Bassbitch
21 december 2008, 02:21
Ik kan je alleen maar de clichés antwoorden:

Spaar nog even door en koop een betere bas.

Ga de bassen uitproberen en neem degene die het beste voelt.

syarych
21 december 2008, 09:23
Dat ken ik ja... dat gaat helaas niet, even naar Keulen afreizen om een bas uit te proberen. En natuurlijk zou ik graag een betere bas hebben, een goede Soundgear bijvoorbeeld, zoals ik een paar jaar geleden nog had (SR700-WNF), maar dat zit er nu helaas niet in... het gaat mij nu dan ook even om de genoemde basgitaren en het verschil ertussen...

pueblo
21 december 2008, 16:22
ik weet niet van waar je komt, maar in belgië heb je Piens ( goed om te testen, maar veel te duur, dus als er je iets aanstaat koop je het gewoon bij thomann of musicstore) en keymusic heb je ook nog (thomann en musicstore zijn denk ik wel veruit het goedkoopst)

Blend
21 december 2008, 16:28
ik weet niet van waar je komt, maar in belgië heb je Piens ( goed om te testen, maar veel te duur, dus als er je iets aanstaat koop je het gewoon bij thomann of musicstore) en keymusic heb je ook nog (thomann en musicstore zijn denk ik wel veruit het goedkoopst)

Oei, gewaagde opmerking, en niet iedereen zal je dit in dank afnemen :satisfie:

syarych
21 december 2008, 23:55
Ik woon in Purmerend (nabij Amsterdam)... afreizen naar Belgie is wederom geen optie. Ik voel er veel voor de J&D 150 Special Bat Mark te bestellen... 30 dagen niet goed geld terug garantie...
Mooi ding, 2 pickups (P en J), meer controle over het geluid dan met de Dean Edge basgitaren... naar mijn idee meer waar voor mijn geld...

syarych
22 december 2008, 09:30
Inmiddels toch maar de JD-150 Special Bat Mark (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Jack-Danny-JD-150-Special-Bat-Mark-BKM/art-BAS0002328-000) besteld bij Music Store... :D

pueblo
22 december 2008, 10:55
Oei, gewaagde opmerking, en niet iedereen zal je dit in dank afnemen :satisfie:

gewaagd? ik weet het niet, maar het is toch waar dat piens ontzettend duur is. ik kreeg kortingsbonnen via email, en epiphone valve junior namaak: 199 euro > ik keek bij thomann: voor de valve junior: 149 euro

ik had ook eens aanvragen gedaan voor de prijs van een basgitaar, 1510 euro bij piens, voor dezelfde gitaar bij thomann was het 1111

Henkie spenkie
23 december 2008, 09:03
Inmiddels toch maar de JD-150 Special Bat Mark (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Jack-Danny-JD-150-Special-Bat-Mark-BKM/art-BAS0002328-000) besteld bij Music Store... :D

Gefeliciteerd!:hippie: Zodra je hem binnen hebt->Fotos!:satisfie:

syarych
14 januari 2009, 00:12
Gefeliciteerd!:hippie: Zodra je hem binnen hebt->Fotos!:satisfie:
http://www.freeimagehosting.net/uploads/1ced65a551.jpg

En man, dat ding speelt en klinkt lekker!
Ik zal wel eens wat opnemen...

Qua gewicht toch nog vrij pittig voor een 4-snaar trouwens met z'n 7 en een halve kilo...