PDA

View Full Version : Siroun - First Recording (acoustic)



artnaz
19 december 2008, 23:38
Na veel tijd, frustratie, en gejuich is de eerste demo van "Siroun" dan toch af. :D Zanger/gitarist Erik heeft een grote metal-periode gehad, en ik (Arthur) ben klassiek geschoold maar met een zeer brede "alles"-behalve-metal-smaak. Onze site, MySpace, en Hyve komt binnenkort online.

Ik ben behoorlijk tevreden met het resultaat van mijn eerste opname, vooral ook omdat het zo'n bevredigind gevoel geeft na dat uren klooien... Overigens gaat het nummer over een ziekte aan de oren (heeft Erik wat last van).

Siroun - Duel With Fear (http://artnaz.hyves.nl)

Ben benieuwd of het een beetje toegankelijk is! :)

classicrooock
20 december 2008, 01:26
me likes,echt zalige gitaar in het begin de stem vind ik wat minder maar qua muziek zeker in orde!

Stratman70
21 december 2008, 11:25
Ik vind het geheel erg mooi klinken. De zang is niet verkeerd, maar toch lijk ik iets te missen. Ik weet niet precies wat.
De gitaarpartijen zijn erg goed gespeeld en qua compositie is het een tof nummer.
Ik hoor al gelijk vrij in het begin een Blackmore-invloed... wat natuurlijk nooit verkeerd is. ;)

Qua opname lijkt me verder ook alles oké.

artnaz
22 december 2008, 02:29
Bedankt jongens!

De zang is wat minder mooi dan "in het echt", en Erik zingt ook niet zo heel lang, dus het is inderdaad nog geen wereldklasse. Maar buiten dat kan het beter, misschien met een betere microfoon. En is het misschien gebruikelijk om compressie over de zang te gooien of iets dergelijks?

Stratman, waar lijkt er iets te missen? In de zang, of in het gehele nummer? Blackmore-invloeden had ik zelf nog niet eens opgemerkt, bedankt daarvoor! ;)

Overigens is dit het meest "extreme" nummer, de andere nummers hebben een minder grote mix van verschillende stijlen.

Stratman70
22 december 2008, 17:44
Hey Artnaz, ik mis alleen iets bij de zang. Inderdaad iets van compressie ofzo, in die hoek moet je het zoeken. Of misschien toch iets van galm/echo, maar dan vrijwel niet hoorbaar, zodat het geluid voor het gehoor 'droog' blijft, maar toch stiekem dat beetje extra heeft.

Ja, die tokkel heeft een aardige Blackmore-invloed, en zeker die dingetjes die je doet bij bijv. 0.23 sec. Gaaf natuurlijk!

artnaz
22 december 2008, 18:06
Haha! Die staccato-dingetjes in de solo ook misschien? :)

Ik zal binnenkort eens met de zang kloten. Bedankt voor de uitleg!

artnaz
24 december 2008, 03:19
Zo, ik heb wat aan de zang gesleuteld. Is het beter zo (zie openingspost)?

En nog andere aanmerkingen (zelfs de kleinste dingen mag, ik wil het perfect hebben :D)?

Stratman70
24 december 2008, 14:50
Hey artnaz,
hoe vaker ik het hoor, hoe gaver ik het ga vinden. Je bent trouwens geweldig in het spelen van die "Blackmore-deining" in jouw tokkels. Superstrak, maar met het juiste (Blackmore) gevoel. Ik geniet daar van! En jouw arpeggio's zijn prachtig! Mooi geluid, mooi spel, mooie compositie.

De zang is nu zeer zeker verbeterd! Zo kun je 'm gerust houden denk ik. Alleen (jij wilde kleine details) op 1.55 min. is de overgang die de zanger maakt wat knullig qua mix.

En verder zou ik het zo niet weten. Gave muziek! Zal ik vaker gaan luisteren, dit nummer. Keep up the good work!

artnaz
24 december 2008, 15:38
Super Stratman! Doet me echt heel veel goed dat uitgerekend jij dat zegt!:):)

Maar we hebben het samen ingespeeld hoor. Bij de tokkels heb ik de partij gedaan die er later bijkomt, en voor de rest heb ik de lead.

Dat in de overgang van de zang vond ik ook niet kunnen, maar Erik was het daar niet mee eens. Na wat discussie hebben we het zo gehouden, ik heb ergens anders mijn zin gekregen... :p

Overigens misschien leuk om te weten: Het gaat dus over een kwaal aan de oren waar de ikpersoon zich tegen uit. Bij de outro hoor je Russisch/Armeens/Engels gefluister (van mij:satisfie:), dat is die kwaal die allemaal vloeken/verwensingen uitspreekt. Verder is het wel in te vullen denk ik. :)

zeiler
12 januari 2009, 22:09
het is echt heel gaaf!!!

stem vindt ik niet geweldig, de stem is gewoon leuk zeg maar, maar het gitaarwerk vindt ik echt heel gaaf!!!

ga zo door! Dat tweestemmig klinkt ook niet fout ofzo btw! Behalve een paar keer aan het eind zoals bij "dat Gooooooooooooooooooooooo..."

ook een leuke solo ;)!

artnaz
12 januari 2009, 22:14
Bedankt! :) Ben het ook helemaal met je eens qua alles, als zeg ik het zelf! :D