PDA

View Full Version : Vintage (merk!)



pieter-jan1
19 december 2008, 17:04
hallo allemaal,

de zoekfunctie levert alleen de 'vintage' gitaren op zoals gibson, PRS e.d. vandaar even de vraag.

ik vind de laatste tijd meer en meer vintage les pauls (het merk vintage dus). Zijn die vergelijkbaar met een ander (meer bekender) merk? en valt de kwaliteit en afwerking mee? :p

ik vind ze persoonlijk wel lekker klinken, heb er vandaag nog één vast gehad. ze gaan ongeveer 300€ nieuw. iemand ervaringen ermee?

groeten Pieter-Jan

AgileGhost
19 december 2008, 17:07
Ik hoor er alleen maar goede verhalen over. Trevor Wilkinson, een of andere halfgod in gitaarland naar het schijnt, bemoeit zich met de productie.

Nico2
19 december 2008, 17:18
Ik heb een keer op een sg van Vintage gespeelt, maar die vond ik tegen vallen eerlijk gezegd. Speelde niet echt geweldig en afwerking was ook geen feest, verschrikkelijk lelijke inlays. Klank was niet opvallend beter of slechter dan andere gitaren in die prijsklasse. Maar goed dat kan ook gewoon een minder goed model geweest zijn.

Magic Bean
19 december 2008, 17:25
Ik vind de kwaliteit van de strats veel beter dan die van bijv. een Squier van dezelfde prijs.
De LP's zien er ook goed uit. Degelijk gebouwd, en tsja, Wilkinson hardware... Kan je geen buil aan vallen.

Snippo
19 december 2008, 18:36
Ik ben zelf van plan om er binnenkort een te kopen (een VRS100).
Dit is misschien wel een interessant topic als je meer te weten wilt komen over Vintage: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=88001&highlight=v100

Ik heb ontzettend veel positieve dingen over 'Vintage' gehoord en dan vooral over de Les Paul modellen. Op YouTube staan ook veel filmpjes over het Peter Green model (de V100MRPGM).
De reden dat ik niet voor een V100 ga is dat ik momenteel ook op een Les Paul speel en wel is wil wat anders wil proberen (dat neemt niet weg dat ik een V100 ook wel zou willen hebben :p).

pieter-jan1
19 december 2008, 20:57
hier hebben ze het vooral over metal als ik het goed gelezen heb ..
maar, volgens mij, moet het toch ook kunnen voor blues en funky stuff en soms wat rock .. ? of niet :p

pieter-jan1
19 december 2008, 21:09
hebben ze eigenlijk een site? ik vind het niet op google e.d.

bassmart
19 december 2008, 22:35
hebben ze eigenlijk een site? ik vind het niet op google e.d.

http://www.jhs.co.uk/vintageelectric.html

Misschien geen officiele site, maar het komt in de buurt

Snippo
19 december 2008, 22:51
hier hebben ze het vooral over metal als ik het goed gelezen heb ..
maar, volgens mij, moet het toch ook kunnen voor blues en funky stuff en soms wat rock .. ? of niet :p

Volgens mij is Peter Green een bekende blues-rock gitarist, ik denk dus dat zijn gitaar daar ook best geschikt voor is (een van de elementen is blijkbaar omgedraaid in die gitaar).

Voor zover ik weet is de site die bassmart heeft gepost de officiële site (er is iig niets beters te vinden dan dat). www.vintage-rocks.de heeft ook nog wel wat info, maar dan in het Duits.

WillemdaGuide
19 december 2008, 22:59
ken ze wel, op zich geen slechte gitaar, qua bespeelbaarheid en
"feel" dik in orde. De afwerking daarintegen was minder, slordig zeg maar, maar goed is al ff terug dus misschien inmiddels verbeterd?

Agent_Smith
19 december 2008, 23:45
de zoekfunctie levert alleen de 'vintage' gitaren op zoals gibson, PRS e.d.

PRS en vintage?? Hahaha! :D

Maar serieus: het merk vintage levert denk ik alle waar naar z'n geld. Misschien wel iets meer zelfs. Als jij m fijn vind is het toch goed? Dat is wat telt.

vulvasonic
20 december 2008, 00:34
Ik heb een paar strats getest, waaronder een van de 'relic' exemplaren. De kwaliteit is goed, al mag je er vanuit gaan dat je even moet zoeken naar de betere exemplaren. Voor de prijs zijn ze zelfs meer dan goed. Het is me een raadsel hoe ze zoiets voor dat geld kunnen bouwen.

Als ik ze vergelijk met de even verbazingwekkende London City strats, dan heb ik een lichte voorkeur voor de laatste (zijn nog goedkoper ook). Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat die voorkeur voor een belangrijk deel te maken heeft met het feit dat ik nogal gevoelig ben voor authenticiteit. De headstock van de Vintage wijkt af van de Fender en die van de LC niet. Er is echter nog een andere reden. De LC's waren zwaarder, waardoor ze steviger en 'betrouwbaarder' aanvoelden. De Vintage strats wogen haast niks. Het zegt waarschijnlijk niets over de kwaliteit, maar gevoel telt ook mee (denk ik dan).

Maar goed, je vroeg om onze ervaringen met de gitaren van Vintage. En mijn ervaring is zeker positief te noemen.
:)

Braindead
20 december 2008, 20:43
Ik heb 1 keer op zo'n vintage Les Paul gespeelt (geen representatieve steekproef dus) maar ik vond hem ontzettend goed. Weet bovendien dat ik de Gibson Les Pauls niet geweldig vind maar deze vond ik absoluut super en niet voor het geld dit keer. Wel moet ik erbij vermelden dat ik hem niet heb ingeplugged dus de pickups zouden zelfs crappy kunnen zijn... Verder had ik eigenlijk hetzelfde als vulvasonic; hoe maken ze het ervoor? Dat relicen lijkt me toch ook de nodige tijd kosten. Lage lonen dus waarschijnlijk.

Als ze die gitaar ook in het zwart hadden gehad had ik hem toen waarschijnlijk gekocht.

blademan
21 december 2008, 11:57
importeur van Vintage in Nederland is Electric Instruments, daar krijg je ook een link naar de website van Vintage
www.electricinstruments.nl

Magic Bean
21 december 2008, 20:31
PRS en vintage?? Hahaha! :D


Vintage treble en vintage bass...

J.G.
21 december 2008, 22:03
musik produktiv heeft ook vintage gitaren

Musik produktiv (http://www.musik-produktiv.de/shop/Artikelliste.aspx?wg_gruppe_id=16868&ag_gruppe_id=17047&ob_gruppe_id=17094&sort=relevanz&marke_gruppe_id=18958)

pieter-jan1
21 december 2008, 22:08
het merk vintage levert denk ik alle waar naar z'n geld. Misschien wel iets meer zelfs. Als jij m fijn vind is het toch goed? Dat is wat telt.

het is niet voor mij deze keer, ik ben advies aan het geven aan iemand, en aangezien ik het merk niet kende vroeg ik het even :p

vincent136
27 december 2008, 13:59
ik heb een jazzbass van Vintage en ik vind hem perfect. Goed afgewerkt en klinkt goed. En het leukste is, hij kost niet veel :)