PDA

View Full Version : Pedaltrain vs Pedaltote



tvmartini
19 december 2008, 15:21
Ha,

Ik zit in twijfel. Ik wil een plankje kopen voor mn pedalen. Nu ga ik niks zelf bouwen, dus dan hou je, tenzij ik iets over het hoofd zie, 2 opties over: pedal train en de Gator pedaltote.
Ze hebben allebei voordelen (bij de train werk je de kabels beter weg, de tote heeft ingebouwde voeding), en dus ook nadelen. Zijn er mensen die een van deze twee gekocht hebben en er achteraf van balen - die me dus kunnen adviseren?

oe!

Nielsje
19 december 2008, 15:25
Ik heb zelf een pedaltrain, en het ding is heerlijk onverwoestbaar.
Maar, ik zou als ik jou was écht zoeken naar een board zonder ingebouwde voeding. Deze zijn vaak niet al te best, of sluiten niet aan bij je wensen. Bij een losse voeding is het altijd makkelijker switchen.

Verder zal de Pedaltote ook wel een prima bord zijn, maar heb hem nog nooit 'geprobeerd'.

duckman
19 december 2008, 16:14
ik heb een pedal tote pro ( die grote), nu ongeveer een maand of 8.
Bevalt prima, wel kun je met een pedaltrian de kabels beter wegwerken.

De voeding is een losse voeding ala de Dunlop DC brick.

Nitefly7
20 december 2008, 20:50
Ha,

Ik zit in twijfel. Ik wil een plankje kopen voor mn pedalen. Nu ga ik niks zelf bouwen, dus dan hou je, tenzij ik iets over het hoofd zie, 2 opties over: pedal train en de Gator pedaltote.
Ze hebben allebei voordelen (bij de train werk je de kabels beter weg, de tote heeft ingebouwde voeding), en dus ook nadelen. Zijn er mensen die een van deze twee gekocht hebben en er achteraf van balen - die me dus kunnen adviseren?

oe!

Tote vond ik handzamer dan de Train (zelfs JR is niet 'compact')
Tote is er ook zonder voeding (nog goedkoper)..

ik heb zelf de Tote, en de kleine versie heeft -helaas voor mij!- geen schouderdraagband... grote heeft dat wel
geen groot gemis, wel beetje jammer..

Eko
20 december 2008, 21:16
Er is ook nog een alternatief van T-Rex ( Tonetrunk), maar dat terzijde. Ik heb nu een tijdje een pedaltrain. Goed gebouwd en inderdaad kun je alle kabels goed kwijt. Koop een board met losse voedingen. Voor je het weet wil je iets er op zetten wat afwijkt ( 12V o.i.d.) en dan kun je weer aan het kloten.
Kijk goed naar de maatvoering. Niet alle boards zijn hetzelfde en veel hangt af van de plaatsing van je pedalen en plek waar de patchkabels uit en in de pedalen gaan. Een smal board met Bosspedalen kan lastig uitkomen als je ze boven elkaar wilt plaatsen.
Zet eerst eens je pedalen op de grond met alle kabels er aan vast. Meet dat op en koop dan een board wat er het meest geschikt voor is. Vergeet dan niet ruimte voor de voeding over te houden.
Merken als T-Rex hebben voeding met een dikke ( vaste) netvoedingskabel er aan . Dat werkt op podia stukken beter dan dunne kabeltjes die afbreken zodra je er tegen aan loopt of met je gitaarkabel achter blijft hangen.

EuroCinema
21 december 2008, 20:47
Ik heb de pedaltrain. Hij is behoorlijk zwaar, maar zit in een goeie tas met draagband. Verder erg geschikt voor optredens: je kabels zitten netjes weggewerkt en er is nul kans dat je hem omver of opzij schopt. En doordat-ie een beetje schuin staat, kun je goed bij de achterste pedaaltjes. De tote ken ik niet.

blindfaith85
22 december 2008, 15:43
Hoi,

Ik heb een pedaltrain (middelste model) en werkt perfect lekker stevig alles past erop.