PDA

View Full Version : Nieuw projectje



Jailbird
19 december 2008, 12:43
Hey

Ik ben van plan een nieuw projectje te beginnen.
Ik ben een fan van Mark knopfler en de Dire Straits en vind zijn oude gitaar
(de fender squier red fiesta ) helemaal te gek.

http://namm.harmony-central.com/SNAMM03/Content/Fender/PR/Mark-Knopfler-Strat-lg.jpg
Omdat ik het geld niet heb voor een orginele, kwam ik op het idee om een goedkope rode squier aan te schaffen en er een DiMarzio FS-1 pick-up in te zetten voor dezelfde sound.

Ik heb gezien dat op de website van musicstore een DiMarzio FS-1 bridge pick up staat, maar als ik er nieuwe elementen op wil zetten heb ik er dan niet 3 nodig van dit merk?

Ik heb geen ervaring met het monteren e.d dus vraag ik jullie advies.





Jailbird

harrie-beton
20 december 2008, 07:39
Knopfler is een van de beste gitaristen in zijn genre die speel je niet maar zo na, hij is heel goed met zijn vingers. Check maar eens een video.

Je vraag, strats hebben een slagplaat en op deze plaat zitten de elementen via een simpele schroef, iedereen kan dit aanpassen. Je moet natuurlijk niet 3 dezelfde, iedere postitie heeft een iets ander element. Het middenste element is vaak in tegenfase. Je moet dus een setje kopen met "neck bridge middle" pickups.

http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/gear/fender/fender%20custom%20elementen%20inbouwen%202008%2000 1%20%28Medium%29.jpg

Les Strat
20 december 2008, 07:51
speelt(de) knopfler op een squier???

Jailbird
20 december 2008, 11:25
@ harrie-beton
Ja, Knopfler is een groot gitarist en ik sta verstelt hoe hij speelt met zijn vingers.

Bedankt voor de uitleg! ik was niet bekend met het monteren van elementen, maar het is erg logisch als je er over na denkt.


@ Les Strat
Ja Knopfler heeft op een 1989 Squier strat fiesta red gespeeld.


Rock on

barno
20 december 2008, 14:26
volgens mij is de gekende rode Knopfler strat toch een 60's Fender hoor

G.G.
20 december 2008, 15:17
volgens mij is de gekende rode Knopfler strat toch een 60's Fender hoor

Volgens Google was er inderdaad sprake van een squier, maar dan wel een '83 JV. Geen chinese brol.