PDA

View Full Version : Boss ME-8



GregoryGoris
10 maart 2003, 19:30
Ik zou deze tweedehands kunen krijgen voor 125€ inclusief adapter, is dit een goeie deal ? (is in zeer goede staat, goed verzorgd) dankuwel voor uw commentaar

Bouke
10 maart 2003, 20:08
Hey,

'k heb ook nog ergens zo'n ding. Speel ik al lang niet meer op. Heb nu weer alles als los pedaal.

De ME-8 is wel oke om mee te beginnen en ook wel als je wat verder komt. Je kutn er flink mee beuken, rustig mee beuken, goed mee chorussen en ja, zelfs watervalletjes mee nadoen.

Kortom, leuk apparaat. Waarom gebruik ik 'm dan niet meer? Nou, ik ben op zoek naar een wat eigener geluid en dat doe ik met wat andere, losse bakkies. Wel op een board gemaaktr zodat alles weer een beetje op de ME-8 lijkt :grin:

Bouke

PS

Zeker niet méér voor betalen dan die € 125,-!!

Henri_Ibanez
10 maart 2003, 22:00
Ik heb er ook een en voor mij werkt ie perfect. Eigenlijk gebruik ik hem alleen voor de effecten en niet voor de overdrives. Er zit nl. een functie op dat je een los distortion pedaal er op kan aansluiten en dit geluid kun je dus ook bewerken met de Equalizer die er opzit en opslaan onder verschillende presets. Een los distortion pedaal (ik heb boss metal zone) klinkt veel beter dan die er standaard inzitten (te veel ruis) Nieuw kostte die in '96 ongeveer 800 gulden dus 125 euro is een mooie prijs (dat heb ik er trouwens ook voor betaald incl expressie-pedaal). Ik gebruik maar een bank en dit zijn mijn presets:
1. clean met pitch-shifter op gemiddeld ingesteld (zo klinkt die als een soort chorus, de standaard chorus vervormd je toon een beetje)
2. metal zone pedaal met de eq eroverheen voor slag
3. metal zone pedaal met eq ingesteld voor solo's met meer mid en meer volume
4. hetzelfde als 3 maar dan een beetje delay erbij
5. weer hetzelfde maar dan weer wat andere delay.

Goed v/d me-8
eq, reverb, delay, pitch shifter, aansluiting voor distortion-pedaal

de rest vind ik niet zo goed maarja de fx die ik nodig heb klinken goed dus.