PDA

View Full Version : ik geraak er maar niet uit, welke pickup?



prowler
19 december 2008, 13:38
hoi,
ik zit met een probleem, overlaatst was ik lekker aan het repeteren met men groepje op mn usa standard strat en ik wil naar de brug switchen en ineens heb ik geen geluid meer(zelfs geen gekraak ofzo).. 'slecht contact aan de switch ofzo' dacht ik. éénmaal thuis heb ik hem dus opengevezen en heel de boel doorgemeten blijkt dat de switch en de pots wel degelijk contact geven, maar als ik over de polen van de pup zelf meet kreeg ik bij de bridge een oneindige weerstand.. is ie dan écht kapot???
wat jammer zou zijn omdat ik enkele jaren terug mijn strat voorzien had van handgewonden pickups uit de jaren 60.
Nu ik speel op een Marshall JCM 900, en ik was heel tevreden van men sound in nekpositie maar in de brug heb ik altijd wat gebrek gehad aan dat beetje extra sustain. Ik moet dus opzoek naar een nieuwe brugpickup en ik dacht eraan om een humbucker in single coil-formaat te kopen maar ik geraak er maar niet uit. Als ik bv. naar soundsamples van de seymour duncan hotrails luister vind ik ze mss toch net té ruig, maar ik speel op een amp die van zichzelf al niet al te veel gain heeft en daarom dat ze mss op mijn amp wel fantastisch zouden klinken.
Heeft er iemand suggesties voor een bepaalde bridge pickup?? ik speel zowat alles tussen blues en hardrock en heb in de brug toch graag veel sustain zonder dat ie té metal klinkt

Orpheo
19 december 2008, 13:45
een miniversie van de superdistortion. veel minder output dan de full sized versie, brult lekker, heel puur en rauw, maar niet een 'metal' pickup. tis geen fasttrack oid. of de lil'59.

marc_o
19 december 2008, 13:50
Dimarzio HS-3? Ziet eruit als een singlecoil, maar is een gestapelde humbucker...

Dick Wolkendeck
19 december 2008, 15:41
Dimarzio HS-3? Ziet eruit als een singlecoil, maar is een gestapelde humbucker...

Die heb ik ook. Mooi geluid, erg vintage, ook qua output. Warmer dan gewoon ook. Maar de hoeveelheid output is waarschijnlijk te weinig voor de TS.

Comfortably Daniel
19 december 2008, 16:54
't Is dan wel geen mini-bucker, maar is een Seymour Duncan SSL5 niks? Heeft wel wat meer output dan standaard fender pup's.