PDA

View Full Version : Heb footswitch nodig



Ibanez666
19 december 2008, 00:37
Maar heb 5 inputs aan de achterkant om te schakelen (channel switch, reverb aan/uit, boost aan/uit, enz). Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Dat woden dus 5 jacks+kabels, naar een box met 5 schakelaars. Zijn daar ook handigere/mooiere oplossingen voor?

Bernardduur
19 december 2008, 09:56
Je zou een DIN plug kunnen gebruiken en een 5 aderige kabel of een 8 aderige kabel (DIN standaarden)

Ibanez666
19 december 2008, 10:06
Je zou een DIN plug kunnen gebruiken en een 5 aderige kabel of een 8 aderige kabel (DIN standaarden)


Waar kan ik die vinden? Ik weet niet eens hoe zoiets eruit ziet.
Wat die verkoper me liet zien, was een dubbel aderige kabel met aan de ene kant een jack (voor in de amp) en aan de andere kant twee open koperen uiteinden en hij kon de amp schakelen door de uiteindes tegen elkaar aan te houden of los te maken. Hoe heet een schakelaar die dat ook doet?

iWishmaster
19 december 2008, 10:13
Tja, wat is handig?

Gebruik je een multi-effect of ander apparatuur wat midi-signalen uitstuurt? Dan kun je het beste een midiswitcher (Nobels MS4 bijv.) kopen denk ik.

Kijk wel even of het stereo of mono jacks moeten zijn en of het puls of maak/breek contacten zijn (hoewel stereo me onwaarschijnlijk lijkt). Misschien kun je een LEDje laten branden op je footswitch zodat je weet wat actief is en wat niet. Wanneer er iets van (DC) voeding uit de amp komt is dat mogelijk en het is toch wel handig.
Edit: ik lees nu je nieuwe post;
Het zijn dus Mono Jacks en je hebt Maak / Breek schakelaars (de simpelste standaard schakelaar die er is) nodig.

Weet niet zeker of het werkt, maar zoiets lijkt me de makkelijkste oplossing:
http://www.shiremusic.com.au/client_images/580930.jpg

Marshall TSL footswitch: verloopstukje maken van die DIN-stekker naar 5 jack pluggen en nieuwe labels bij de knoppen plakken.

macwilliams
19 december 2008, 10:28
Als je geduld hebt heb ik eventueel wel 8 aderige kabel voor je dwz 8 aders met daaromheen een gevlochten draadmantel die je als ground of 0 kan gebruiken dus je kan eventueel 9x schakelen. Afhankelijk hoe je het wilt hebben natuurlijk. Moet je zelf even bepalen wat voor lengte je nodig hebt. Maar niet voor de jaarwisseling.

Daar zoek je wat stekkertjes bij en schakelaartjes en hoppa een multi schakel is born

Ibanez666
19 december 2008, 10:35
Tja, wat is handig?

Gebruik je een multi-effect of ander apparatuur wat midi-signalen uitstuurt? Dan kun je het beste een midiswitcher (Nobels MS4 bijv.) kopen denk ik.

Kijk wel even of het stereo of mono jacks moeten zijn en of het puls of maak/breek contacten zijn (hoewel stereo me onwaarschijnlijk lijkt). Misschien kun je een LEDje laten branden op je footswitch zodat je weet wat actief is en wat niet. Wanneer er iets van (DC) voeding uit de amp komt is dat mogelijk en het is toch wel handig.
Edit: ik lees nu je nieuwe post;
Het zijn dus Mono Jacks en je hebt Maak / Breek schakelaars (de simpelste standaard schakelaar die er is) nodig.

Weet niet zeker of het werkt, maar zoiets lijkt me de makkelijkste oplossing:
http://www.shiremusic.com.au/client_images/580930.jpg

Marshall TSL footswitch: verloopstukje maken van die DIN-stekker naar 5 jack pluggen en nieuwe labels bij de knoppen plakken.

Bedankt voor het idee

Ibanez666
19 december 2008, 10:37
Als je geduld hebt heb ik eventueel wel 8 aderige kabel voor je dwz 8 aders met daaromheen een gevlochten draadmantel die je als ground of 0 kan gebruiken dus je kan eventueel 9x schakelen. Afhankelijk hoe je het wilt hebben natuurlijk. Moet je zelf even bepalen wat voor lengte je nodig hebt. Maar niet voor de jaarwisseling.

Daar zoek je wat stekkertjes bij en schakelaartjes en hoppa een multi schakel is born

Ok, ik kan wel even wachten. Wat ik wel op korte termijn nodig heb is dan een enkele schakelaar om van kanaal te switchen, of misschien een dubbele op ook de boost functie te bedienen.

macwilliams
19 december 2008, 10:40
Ok, ik kan wel even wachten. Wat ik wel op korte termijn nodig heb is dan een enkele schakelaar om van kanaal te switchen, of misschien een dubbele op ook de boost functie te bedienen.
Als je dan ipv dubbele schakelaars wissel schakelaars gebruikt kun je zo omschakelen naar de boost!! Ideetje??

Ibanez666
19 december 2008, 10:47
Als je dan ipv dubbele schakelaars wissel schakelaars gebruikt kun je zo omschakelen naar de boost!! Ideetje??

Oh man, ik snap helemaal niets van wat je zegt. Ik ben zoooo a-technisch. Heb je misschien een plaatje of zo voor me (waar is die schaam smiley?)


Die boost is op de versterker handmatig te bedienen via push pull, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt voor een eventuele schakelaar.

Ibanez666
19 december 2008, 11:02
Ik heb trouwens nog een Boss FS-5u is deze geschikt om in ieder geval mn kanalen te switchen?

marc_o
19 december 2008, 11:05
Maar heb 5 inputs aan de achterkant om te schakelen (channel switch, reverb aan/uit, boost aan/uit, enz). Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Dat woden dus 5 jacks+kabels, naar een box met 5 schakelaars. Zijn daar ook handigere/mooiere oplossingen voor?



Over welke versterker hebben we het hier eigenlijk?

Ibanez666
19 december 2008, 11:07
Over welke versterker hebben we het hier eigenlijk?

Das een probleem: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117312

onbekender kan eigenlijk niet

marc_o
19 december 2008, 11:08
Hm.....bij mij doen de foto's het niet, zie alleen 2 rode kruisjes..

macwilliams
19 december 2008, 11:09
Oh man, ik snap helemaal niets van wat je zegt. Ik ben zoooo a-technisch. Heb je misschien een plaatje of zo voor me (waar is die schaam smiley?)


Die boost is op de versterker handmatig te bedienen via push pull, ik weet niet of dat nog wat uitmaakt voor een eventuele schakelaar.

OK 'k snappet,

Je hebt dus ook geen soldeerbout,tin,multimeter ed. Schroevendraaier?

Als het een P/P pot is dan kun je er parallel ook een schakelaar op zetten lijkt mij dan stel je je pot in op de gewenste stand (draaien) en de schakeling tussen normaal en boost doe je dan met een (wissel) schakelaar.

ter verduidelijking op mega noob niveau de schakelaar onder aan de trap thuis en die boven aan de trap thuis die allebei de zelfde lamp bedienen zijn wissel schakelaars. In feite is een P/P pot hetzelfde maar dan met een ingebouwde dimmer.

macwilliams
19 december 2008, 11:12
Die amp is cool trouwens:rockon:
Daar moet je een coole oldschool trapkast bij maken
en niet fancy pancy midi

Ibanez666
19 december 2008, 11:17
OK 'k snappet,

Je hebt dus ook geen soldeerbout,tin,multimeter ed. Schroevendraaier?

Als het een P/P pot is dan kun je er parallel ook een schakelaar op zetten lijkt mij dan stel je je pot in op de gewenste stand (draaien) en de schakeling tussen normaal en boost doe je dan met een (wissel) schakelaar.

ter verduidelijking op mega noob niveau de schakelaar onder aan de trap thuis en die boven aan de trap thuis die allebei de zelfde lamp bedienen zijn wissel schakelaars. In feite is een P/P pot hetzelfde maar dan met een ingebouwde dimmer.


Heb soldeerbout (zelfs gebruikt ;-)), tin en schroevedraaier. Geen multimeter.

Ik snap je mega noob uitleg wel. Maar niet hoe ik het allemaal aan moet sluiten. Woont er iemand bij me in de buurt die zou kunnen assisteren?

Ibanez666
19 december 2008, 11:18
Hm.....bij mij doen de foto's het niet, zie alleen 2 rode kruisjes..

doen het prima hier.. Ctrl+refresh?

Ibanez666
19 december 2008, 11:18
Die amp is cool trouwens:rockon:
Daar moet je een coole oldschool trapkast bij maken
en niet fancy pancy midi

Was ook niets van plan met midi. ik wil gewoon een kastje met wat schakelaars erop waar ik op kan trappen :-)

macwilliams
19 december 2008, 11:32
Woont er iemand bij me in de buurt die zou kunnen assisteren?

HAHAHAHA, zulke gasten kun je beter een PM sturen.
Dat klusje gaat toch enige tijd in beslag nemen hoor
daar moet je niet te lichtzinnig over denken.

Ibanez666
19 december 2008, 11:47
Dat klusje gaat toch enige tijd in beslag nemen hoor daar moet je niet te lichtzinnig over denken.


Juist daarom vraag ik om assistentie :)

Ik denk dat anders eindig met 5 switches en 5 kabels of zo....

Ibanez666
19 december 2008, 11:48
Hey is Dirk Hendrik misschien een idee? Die woont in Amsterdam :-)

zal m ns PMen

macwilliams
19 december 2008, 12:33
De meeste schakelingen zijn toch al gedaan en te bedienen met jackpluggen ?
Hoeveel zijn dat er dan?
Wat zijn de opties die erbij komen?

Als er niet zo'n klotedijk tussen zat had ik wel even langs willen komen

Ibanez666
19 december 2008, 12:52
De meeste schakelingen zijn toch al gedaan en te bedienen met jackpluggen ?
Hoeveel zijn dat er dan?
Wat zijn de opties die erbij komen?

Als er niet zo'n klotedijk tussen zat had ik wel even langs willen komen

Clean:
-pull boost
-pull eq (die schuifjes)

Hot channel (drive):

-pull boost
-pull eq. (weer die schuifjes)
-pulll bright

Weet niet of deze allemaal met footswitch bediend kunnen worden.

Dan heb je nog reverb en channel switch. Deze zijn in ieder geval te switchen en er zit ook een ingang voor "boost" en EQ. achterop.
Check anders even op marktplaats bij muziekinstrumenten, op "Palmer" daar staan nog wat foto's van de achterkant....

macwilliams
19 december 2008, 13:13
Dat moet toch allemaal kunnen hoor

Ibanez666
19 december 2008, 13:20
Dat moet toch allemaal kunnen hoor

Ik hoop het ook, dan kunnen er weer eens wat OD/distortions op marktplaats. Verdorie net een OCD gekocht voordat ik deze amp zag

Ibanez666
19 december 2008, 13:33
Dat moet toch allemaal kunnen hoor

Ik wil anders best wel een keer jouw kant op komen hoor. Laat maar weten of dat een idee is en laat dan ook even weten wat we allemaal in huis moeten halen om het voor elkaar te krijgen. Ik heb DH al gemaild trouwens, misschien heeft hij ook og wel tijd en zin..

macwilliams
19 december 2008, 13:41
Ik vind het prima hoor dan maken we keer een afspraak. DH is ook een optie natuurlijk aangezien die in A'dam woont, lekker dichtbij. Mocht hij geen tijd hebben of wat dan ook doe ik het graag voor je.

Qua onderdelen weet ik zo niet wat we nodig hebben maar ik denk:

9 schakelaars
stekkers en bijbehorende stopcontacten
doosje om de schakelaars te monteren.


Maar hoeveel meter snoer wil je er aan?

piezo
19 december 2008, 13:47
Het zijn dus Mono Jacks en je hebt Maak / Breek schakelaars (de simpelste standaard schakelaar die er is) nodig.

Weet niet zeker of het werkt, maar zoiets lijkt me de makkelijkste oplossing:
http://www.shiremusic.com.au/client_images/580930.jpg

Marshall TSL footswitch: verloopstukje maken van die DIN-stekker naar 5 jack pluggen en nieuwe labels bij de knoppen plakken.
Ik wil even waarschuwen dat even een verloopje maken aan bovenstaande Marshall voetschakeldoos niet gaat werken, want die is niet bedoeld voor gebruik met eenvoudige maak/verbreek contacten. Ik heb die voetschakeldoos toevallig en daar zit naast 2 dpdt- en 3 spdt-schakelaars een print in met een boel actieve electronica: een IC/opamp, elco's, weerstanden en transistors.

(Ik heb trouwens niet eens een Marshall versterker bij dit schakeldoosje. Heb het ooit alleen gekocht vanwege het kastje en de schakelaars, om er later eens iets anders in te bouwen.)

Ibanez666
19 december 2008, 13:51
Ik vind het prima hoor dan maken we keer een afspraak. DH is ook een optie natuurlijk aangezien die in A'dam woont, lekker dichtbij. Mocht hij geen tijd hebben of wat dan ook doe ik het graag voor je.

Qua onderdelen weet ik zo niet wat we nodig hebben maar ik denk:

9 schakelaars
stekkers en bijbehorende stopcontacten
doosje om de schakelaars te monteren.


Maar hoeveel meter snoer wil je er aan?


sja hoeveel meter, ik speel over het algemeen alleen in de oefenruimte en kom heel soms in een klein kroegje terecht. Zal niet meer dan 4 meter zijn denk ik...

Ibanez666
19 december 2008, 13:51
Ik wil even waarschuwen dat even een verloopje maken aan bovenstaande Marshall voetschakeldoos niet gaat werken, want die is niet bedoeld voor gebruik met eenvoudige maak/verbreek contacten. Ik heb die voetschakeldoos toevallig en daar zit naast 2 dpdt- en 3 spdt-schakelaars een print in met een boel actieve electronica: een IC/opamp, elco's, weerstanden en transistors.

(Ik heb trouwens niet eens een Marshall versterker bij dit schakeldoosje. Heb het ooit alleen gekocht vanwege het kastje en de schakelaars, om er later eens iets anders in te bouwen.)


bedankt voor de waarschuwing

Ibanez666
19 december 2008, 13:55
Ik vind het prima hoor dan maken we keer een afspraak. DH is ook een optie natuurlijk aangezien die in A'dam woont, lekker dichtbij. Mocht hij geen tijd hebben of wat dan ook doe ik het graag voor je.

Qua onderdelen weet ik zo niet wat we nodig hebben maar ik denk:

9 schakelaars
stekkers en bijbehorende stopcontacten
doosje om de schakelaars te monteren.


Maar hoeveel meter snoer wil je er aan?


Heb je ff ge PM-t

iWishmaster
19 december 2008, 13:55
Ik wil even waarschuwen dat even een verloopje maken aan bovenstaande Marshall voetschakeldoos niet gaat werken, want die is niet bedoeld voor gebruik met eenvoudige maak/verbreek contacten. Ik heb die voetschakeldoos toevallig en daar zit naast 2 dpdt- en 3 spdt-schakelaars een print in met een boel actieve electronica: een IC/opamp, elco's, weerstanden en transistors.

(Ik heb trouwens niet eens een Marshall versterker bij dit schakeldoosje. Heb het ooit alleen gekocht vanwege het kastje en de schakelaars, om er later eens iets anders in te bouwen.)

Ow .. Dat wist ik niet. De DSL van een vriend van mij heeft ook alleen 2 maak / verbreek contacten, had verwacht dat deze ongeveer hetzelfde zou zijn dan, blijkbaar niet.

macwilliams
19 december 2008, 14:43
Heb je ff ge PM-t



Ja gezien!

HaroldA
19 december 2008, 14:48
Waar kan ik die vinden? Ik weet niet eens hoe zoiets eruit ziet.
Wat die verkoper me liet zien, was een dubbel aderige kabel met aan de ene kant een jack (voor in de amp) en aan de andere kant twee open koperen uiteinden en hij kon de amp schakelen door de uiteindes tegen elkaar aan te houden of los te maken. Hoe heet een schakelaar die dat ook doet?

Als je er ook een LEDje mee wil schakelen, kun je een DPDT footswitch gebruiken: http://www.banzaieffects.com/files/images_thumbnail/27898_th.gif

Wil je ook per se alles schakelen? Anders kan er misschien nog wel een universele switch bestaan die bijvoorbeeld 3 dingen kan schakelen, maar die zijn vrijwel altijd zonder LEDs.

Ibanez666
19 december 2008, 14:51
Wil je ook per se alles schakelen? Anders kan er misschien nog wel een universele switch bestaan die bijvoorbeeld 3 dingen kan schakelen, maar die zijn vrijwel altijd zonder LEDs.


Sja alles? In ieder geval de channels en de boost. Dingen als EQ en reverb kun je voor een nummer ook nog wel instellen.

HaroldA
19 december 2008, 15:04
http://www.banzaieffects.com/files/images_thumbnail/19861_th.gif + http://www.banzaieffects.com/files/images_thumbnail/19859_th.gif

En dan bekabeling aanpassen (en hopen dat er de juiste switches in zitten;))

http://www.banzaieffects.com/Amp-Footswitches-c-596-p-2.html

Ibanez666
19 december 2008, 15:11
http://www.banzaieffects.com/files/images_thumbnail/19861_th.gif + http://www.banzaieffects.com/files/images_thumbnail/19859_th.gif

En dan bekabeling aanpassen (en hopen dat er de juiste switches in zitten;))

http://www.banzaieffects.com/Amp-Footswitches-c-596-p-2.html

Da's wel erg op goed geluk he? ;)

Wat bedoel je precies met de bekabeling aanpassen? (op welke manier)

Las ik trouwens niet even terug dat een Marshall-type switcher geen optie is...

HaroldA
19 december 2008, 15:31
Da's wel erg op goed geluk he? ;)

Wat bedoel je precies met de bekabeling aanpassen? (op welke manier)

Las ik trouwens niet even terug dat een Marshall-type switcher geen optie is...

OK: http://www.banzaieffects.com/files/images_thumbnail//t_17491.gif met 5 DPDT switches, LEDs + LED houders, http://www.neutrik.com/client/neutrik/media/products/view/210_62021.jpg (RJ45 connector) en dan met een standaard netwerkkabel naar een ander kastje met dezelfde connector waar de jack pluggen uitkomen.

Ibanez666
19 december 2008, 15:33
OK: http://www.banzaieffects.com/files/images_thumbnail//t_17491.gif met 5 DPDT switches, LEDs + LED houders, http://www.neutrik.com/client/neutrik/media/products/view/210_62021.jpg (RJ45 connector) en dan met een standaard netwerkkabel naar een ander kastje met dezelfde connector waar de jack pluggen uitkomen.


Wow ok, bedankt voor je moeite :) Ik ga dit even in de groep gooien

macwilliams
19 december 2008, 19:07
Ik heb even gezocht op van die knoppies
en tot nu toe zijn dit de goedkoopsten die
er ook nog een beetje stevig uitzien. Als je
van die zooi gaat bestellen moetje je van
te voren even melden dan bestellen we met
z'n tweeën dat scheelt verzend kosten. Laat
maar even weten wat je vind????? (http://www.ampmaker.com/sw05x.asp)

ja 'tis een linkje:)

Ibanez666
20 december 2008, 08:51
Ik heb even gezocht op van die knoppies
en tot nu toe zijn dit de goedkoopsten die
er ook nog een beetje stevig uitzien. Als je
van die zooi gaat bestellen moetje je van
te voren even melden dan bestellen we met
z'n tweeën dat scheelt verzend kosten. Laat
maar even weten wat je vind????? (http://www.ampmaker.com/sw05x.asp)

ja 'tis een linkje:)

Tof man. Ik heb trouwens bericht gehad van DH, wil graag helpen maar dies op het moment even druk met andere zaken. Wat mij betreft is het samen bestellen wel een goed idee. We hebben nog wel meer nodig dan wat knopjes. Zijn er ook lege behuizingen te koop?

macwilliams
20 december 2008, 09:09
Het lijkt mij ook interessant om zelf een behuizing te maken. Daar waar ik werk
hebben we ook aluminium profielen en daar is met wat goodwil wel wat moois
van te maken dat ook nog eens heel degelijk is.

Het is natuurlijk maar een idee, maar ik denk als je lekker low budget wil blijven
en toch een monsterlijke degelijkheid wilt hebben dit het wel eens kan zijn.

Bij ons is een kort stukje al gauw een stukje afval dat voor de kiloprijs mee mag (moet niet elke dag gebeuren natuurlijk).

Ibanez666
20 december 2008, 10:36
Het lijkt mij ook interessant om zelf een behuizing te maken. Daar waar ik werk
hebben we ook aluminium profielen en daar is met wat goodwil wel wat moois
van te maken dat ook nog eens heel degelijk is.

Het is natuurlijk maar een idee, maar ik denk als je lekker low budget wil blijven
en toch een monsterlijke degelijkheid wilt hebben dit het wel eens kan zijn.

Bij ons is een kort stukje al gauw een stukje afval dat voor de kiloprijs mee mag (moet niet elke dag gebeuren natuurlijk).


Low budget is wel iets waar ik naar op zoek ben. Het moet gewoon simpel zijn en goed werken. Hoe het er uit ziet maakt me eerlijk gezegd niet uit.

macwilliams
20 december 2008, 15:16
Low budget is wel iets waar ik naar op zoek ben. Het moet gewoon simpel zijn en goed werken. Hoe het er uit ziet maakt me eerlijk gezegd niet uit.

....vriendin?










:seriousf:

Ibanez666
20 december 2008, 19:51
....vriendin?










:seriousf:

Heheh, getrouwd...voor de tweede keer..en weer een ukkie onderweg ;)

Meikel
20 december 2008, 20:49
Hmm, het is niet echt moeilijk om zelf een footswitch te maken.

Ik heb er pas eentje voor m'n Mesa gemaakt (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117015).
4 switches: Channel1/Channel2, EQ, Reverb, Boost.

Als je een schema van die amp hebt met connectors weet je ook hoe je ze moet schakelen. Je hebt stereo en mono jacks, in de meeste gevallen (voor mij alle) schakel je naar massa/gnd.

Als je hem open draait en bekijkt hoe de connectors zijn gewired geeft vaak ook al een hele aardige indruk van het geheel.

macwilliams
20 december 2008, 21:04
Hmm, het is niet echt moeilijk om zelf een footswitch te maken.

Ik heb er pas eentje voor m'n Mesa gemaakt (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117015).
4 switches: Channel1/Channel2, EQ, Reverb, Boost.

Als je een schema van die amp hebt met connectors weet je ook hoe je ze moet schakelen. Je hebt stereo en mono jacks, in de meeste gevallen (voor mij alle) schakel je naar massa/gnd.

Als je hem open draait en bekijkt hoe de connectors zijn gewired geeft vaak ook al een hele aardige indruk van het geheel.

:) Dat is ook wat ik dacht. Dit zijn ongecompliceerde schakelingen. Maar zonder een beetje technische feeling zou ik dit afraden om zelf te doen.


Maar goed daarom bied ik mn hulp ook aan. Ik bedoel maar......mijn hulp en materiaal.

Ibanez666
20 december 2008, 21:04
Hmm, het is niet echt moeilijk om zelf een footswitch te maken.

Ik heb er pas eentje voor m'n Mesa gemaakt (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=117015).
4 switches: Channel1/Channel2, EQ, Reverb, Boost.

Als je een schema van die amp hebt met connectors weet je ook hoe je ze moet schakelen. Je hebt stereo en mono jacks, in de meeste gevallen (voor mij alle) schakel je naar massa/gnd.

Als je hem open draait en bekijkt hoe de connectors zijn gewired geeft vaak ook al een hele aardige indruk van het geheel.

Mooi! Maarre niet moeilijk als je handig bent misschien. Het probleem is dat er zo weinig bekend is van deze amp, dat er gewoonweg geen enkele info te vinden is en al helemaal geen schema.

Ibanez666
20 december 2008, 21:18
:) Dat is ook wat ik dacht. Dit zijn ongecompliceerde schakelingen. Maar zonder een beetje technische feeling zou ik dit afraden om zelf te doen.


Maar goed daarom bied ik mn hulp ook aan. Ik bedoel maar......mijn hulp en materiaal.


En dat wordt ook op prijs gesteld :-)

Meikel
20 december 2008, 21:53
Mooi! Maarre niet moeilijk als je handig bent misschien. Het probleem is dat er zo weinig bekend is van deze amp, dat er gewoonweg geen enkele info te vinden is en al helemaal geen schema.

In dat geval zou ik um zelf open draaien en als eerst even kijken wat voor connectors het zijn. Zijn het stereo of mono jacks? In het laatste geval kun je gewoon de Tip en Sleeve schakelen, voor stereo is het vaak iets lastiger. Het kan zijn dat het een dubbel kanaal is (2 functies) of dat je schakelt tussen tip en ring.

Wat je verder zou kunnen bekijken als je hem open hebt is of toevallig de sleeves van alle jacks is door verbonden, dan heb je wellicht met een common schakelpunt te maken en kun je alles naar 1 punt schakelen.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Jack_plug.png/300px-Jack_plug.png
1. Sleeve
2. Ring
3. Tip
4. Isolatie

Let op: Een buizenamp werkt met zeer hoge spanningen die er vaak nog een tijdje staan nadat je hem uitgezet hebt. Wacht dus een poosje (30-60min) voordat je hem opendraait

Ibanez666
20 december 2008, 22:05
Voor zover ik weet zijn er gewoon maak en breek schakelaars nodig. De vorige eigenaar kon de amp schakelen door een twee draads kabel in te pluggen (jack) en vervolgens de koperen uiteindes tegen elkaar en van elkaar te houden (als voorbeeld)

Meikel
20 december 2008, 22:23
Voor zover ik weet zijn er gewoon maak en breek schakelaars nodig. De vorige eigenaar kon de amp schakelen door een twee draads kabel in te pluggen (jack) en vervolgens de koperen uiteindes tegen elkaar en van elkaar te houden (als voorbeeld)

Oke dat is dan stap één, je weet hoe je ze moet/kunt schakelen.

Als ik jou was zou ik toch even je controleren of je een common hebt waar je naartoe schakelt (schilt weer 4 aders ofzo). Je kunt je amp opendraaien om dit te zien of met een Multimeter het zaakje doormeten.

Voor mijn pedaaltje was het namelijk zo:
Common = GND
Rhythm/Lead (Tip) schakelen naar Common (Sleeve)
Eq (Tip) / Reverb (Ring) beide schakelen naar Common (Sleeve)
Reverb (cinch aansluiting) schakelen naar Common

Zoals je ziet heb ik 4 schakelaars en 1 common wat 5 aders oplevert voor 4 schakelaars omdat ik alle Commons van iedere plug kon kortsluiten.

Ik las ergens anders nog in 't topic wat over schakelaars. Ik heb de mijne van Newtone (http://www.newtone-online.nl) voor €4,-- per stuk. Dat is gegarandeerd (inclusief verzendkosten vanuit Engeland) goedkoper dan £2,99. Je moet inderdaad maak/verbreek schakelaars hebben aka DPDT.

macwilliams
20 december 2008, 23:20
Meikel,

De stroomvoorzienimg voor de led is die direct van de puls/signaal draad te halen of heb je een aparte voeding gebruikt. Het is wel net zo leuk als de te maken footcontroller dit ook krijgt.

Mocht het spanning zijn uit de draad zelf hoe hoog is die dan en zo niet gebruik je dan een gestabiliseerde voeding om eventuele brom te voorkomen?

Deze info kon ik niet uit je topic halen.

Ik ga er trouwens wel van uit dat de schakelaars een common ground krijgen

macwilliams
20 december 2008, 23:24
Alle 4 de opties vallen te schakelen naar massa. Voor Rhythm/Lead en Boost betekend schakelen naar massa dat het "aan" is terwijl voor EQ en Reverb dit juist "uit" is.

Opzet is als volgt. 2 doosjes, de eerste in de versterker om 3 jacks naar 1 plug te combineren en het tweede doosje met de voetschakelaars en de leds.



Dit scheelt alweer een "Oh ja natuurlijk" moment...:p

Meikel
21 december 2008, 10:12
Meikel,

De stroomvoorzienimg voor de led is die direct van de puls/signaal draad te halen of heb je een aparte voeding gebruikt. Het is wel net zo leuk als de te maken footcontroller dit ook krijgt.

Mocht het spanning zijn uit de draad zelf hoe hoog is die dan en zo niet gebruik je dan een gestabiliseerde voeding om eventuele brom te voorkomen?

Deze info kon ik niet uit je topic halen.

Ik ga er trouwens wel van uit dat de schakelaars een common ground krijgen

Alleen de Rhythm/Lead had een mogelijkheid om een led te voeden, maar met mijn leds begon het relais wat je schakelt te flipperen.
Dus ik heb een aparte voeding gebruikt om alle leds te voeden.

Je hebt toch 2 schakelaars bij een DPDT, één voor de led en ééntje voor functie op je amp.

Edit: om nog even terug te komen op die brom, ik heb de 2 circuits (van de Amp en Voeding) los van elkaar, zelfs niet de GND aan elkaar gekoppeld. Dus het is helemaal gescheiden en geeft dus ook geen brom.

Ibanez666
21 december 2008, 10:18
Woont meikel toevallig bij een van ons in de buurt? ;-)

Meikel
21 december 2008, 10:25
Woont meikel toevallig bij een van ons in de buurt? ;-)

Midden-Limburg en zowat m'n hele Kerstvakantie zit al vol gepland. Dus denk dat ik je persoonlijk weinig kan helpen.

Overigens... Moest ik toen ik um ging testen nog wat draadjes op m'n schakelaar omdraaien omdat ie verkeerdom schakelde. Led Uit = FX Aan en Led Aan = FX Uit. Maar dat zijn kleinigheden die je zo verholpen hebt.

Ibanez666
21 december 2008, 10:34
Midden-Limburg en zowat m'n hele Kerstvakantie zit al vol gepland. Dus denk dat ik je persoonlijk weinig kan helpen.

Overigens... Moest ik toen ik um ging testen nog wat draadjes op m'n schakelaar omdraaien omdat ie verkeerdom schakelde. Led Uit = FX Aan en Led Aan = FX Uit. Maar dat zijn kleinigheden die je zo verholpen hebt.

Limburg... ga bijna denken dat ik degene ben die in een uithoek woont :)

macwilliams
25 december 2008, 14:01
Alleen de Rhythm/Lead had een mogelijkheid om een led te voeden, maar met mijn leds begon het relais wat je schakelt te flipperen.
Dus ik heb een aparte voeding gebruikt om alle leds te voeden.

Je hebt toch 2 schakelaars bij een DPDT, één voor de led en ééntje voor functie op je amp.

Edit: om nog even terug te komen op die brom, ik heb de 2 circuits (van de Amp en Voeding) los van elkaar, zelfs niet de GND aan elkaar gekoppeld. Dus het is helemaal gescheiden en geeft dus ook geen brom.

Als ik een kleine inschatting mag maken dan is de amp al gemod door de vorige eigenaar. Ik betwijfel of dit met relais gedaan is maar met gewone schakelaars. Geen enkel probleem heb ervaring met beide.

Meikel
28 december 2008, 11:51
Als ik een kleine inschatting mag maken dan is de amp al gemod door de vorige eigenaar. Ik betwijfel of dit met relais gedaan is maar met gewone schakelaars. Geen enkel probleem heb ervaring met beide.

Ik heb gewerkt volgens het schema (http://www.schematicheaven.com/boogieamps/boogie_mkiib.pdf) van m'n amp. Je ziet links onder de schakeling voor de Rhythm/Lead foodswitch. En dat relais zie ik ook terug in de amp. Voor zover ik weet is alles nog zoals het in het schema staat. Je hoort ook een relais schakelen als je Tip en Gnd kortsluit.

Wel zitten er andere speakers en een fan extra in wat niet tot de standaard uitrusting behoort van 't ding. Dat zijn dingen waarvan ik weet dat ze customized zijn door een vorige eigenaar.

Hoe staat het met dit pedaaltje uit het topic trouwens?