PDA

View Full Version : Suggestie - verbetering Topictitels



Realeigo
19 december 2008, 01:26
Naar aanleiding van dat er op het moment nu 2 topics in het Moderne Versterkers Forum zijn met de naam Nieuwe Amp!(!!)
En ook in het zelfbouw forum zijn echt de meest vage topics als:
"Mijn 3de project"

Dit ontmoedigt mij persoonlijk om al die topics door te spitten.

Wil ik eens een balletje op gooien of er misschien ook er een beetje regel van kan worden gemaakt dat topictitels wat duidelijker moeten gesteld worden.
Dus bijvoorbeld:
"Nieuw: Ashdown MAG 300H EVO II Bass Stack"
"Versterkerzoektocht: Metal, 1200 euro"
"3de Project: Precision Bass"


Disclaimer: Ik maak me zelf er ook aan schuldig. Maar ik merk nu zelf dat het gewoon verrotte irritant is dat sommige topics de vaagste titels hebben en dat ik die soms gewoon oversla terwijl er later blijkt dat er toch nog wel nuttige info instaat.

Han S
19 december 2008, 01:31
Had jij het net niet over 'geneuzel'?

Realeigo
19 december 2008, 01:44
Ja Han je hebt tegenwoordig overal wel weer een minpuntje voor klaar liggen.
Dat kwam me ff de strot uit en dat moest ik ff kwijt.

Maar laten we dat ff lekker in het chat topic of via de pb weg uitruzien, en dan hier lekker over kromme topictitels gaan neuzelen.

Bram+
19 december 2008, 08:41
Niks geneuzel, gewoon een terechte opmerking. Sommige forumgebruikers denken dat het handig/leuk is om een spannende niets verhullende topictitel te gebruiken voor hun interessante onderwerp, maar het wordt er alleen maar onoverzichtelijk van op een forum waar dagelijks weet ik niet hoeveel nieuwe onderwerpen uitgepoept worden. Men mag best wel eens een tweede keer nadenken over een topictitel.

Of er überhaupt iets te verzinnen is aan regels/beleid om vage topictitels tegen te gaan is een tweede, maar het mag van mij gezegd worden.

Kim Wilson
19 december 2008, 09:11
Had jij het net niet over 'geneuzel'?
Vind jij dit geneuzel dan? Ik niet namelijk. Hoe moeilijk kan het zijn om duidelijk in je titel aan te geven waar het topic over gaat? Ik ben het wel met de TS eens.

bert k
19 december 2008, 10:23
Dat is niet voor het eerst dat er iemand iets over zegt. Duidelijke topictitels zijn erg fijn, maar zie al die n00bs maar eens zo ver te krijgen...

Han S
19 december 2008, 10:36
Mijn opmerking over geneuzel ging niet over dit topic maar over een post van de TS in een ander topic.

whammy67
19 december 2008, 10:43
Geheel eens met de TS. Het forum wordt door velen? (in iedergeval door mij) als een soort kennis-data-base gebruikt. De vele hits ontmoedigen mij ook wel eens om verder te spitten, omdat je dan allerlei topics door moet banjeren met de hoop daar het antwoord op je vraag te vinden. Hoe vaak is het niet zo dat je een aantal pagina's hebt met welles-nietes zaken om vervolgens weer ontopic te belanden ........


Dat is niet voor het eerst dat er iemand iets over zegt. Duidelijke topictitels zijn erg fijn, maar zie al die n00bs maar eens zo ver te krijgen...
Ik zeg: Streng doch rechtvaardig optreden van de mods :satisfie: Maar da's een ondoenlijke zaak denk.....

Harry
19 december 2008, 10:46
dreigen met een slotje als de TS de titel niet aanpast? Maar iedere jandoedel kan toch zelf bedenken dat bijvoorbeeld een titel als 'Help' of 'Probleempje' niet erg helder is?

almarvk
19 december 2008, 12:33
Een mod kan heel makkelijk een titel aanpassen (dubbelklikken en direct muteren), dus dat is het probleem niet.

TS heeft gelijk dat dit soort titels verwarrend werken, dus ik heb er direct een paar aangepast.

Bram+
19 december 2008, 12:36
Mijn opmerking over geneuzel ging niet over dit topic maar over een post van de TS in een ander topic.
Dan regel je dat maar in dat andere topic, denk ik dan. Ik dacht dat het idee was dat iedereen zijn bagage en persoonlijke (mini-)vetes uit offtopic niet mee zou nemen naar de meer 'informatieve' gedeeltes van het forum.

Het zou in principe technisch mogelijk moeten zijn om onder het veld waar je het onderwerp moet invullen nog een opmerking te plaatsen over functionele en niet-functionele titels, alleen zou de admin dat moeten doen. Ik weet ook niet of dát helpt.

Mitch
19 december 2008, 16:25
Hmm, een bal kaatsen is tegenwoordig meteen een persoonlijke vete? :confused:

Anyway, ik deel de irritatie maar doe er ook regelmatig wat aan dus voor mij verandert er niks. En om hier nou regels voor op te stellen....please...
Ik bedoel daar dit mee: slechte topictitels worden doorgaans gemaakt door mensen die hier niet zoveel posten en die gaan ook echt geen reglementen doorlezen. Dan kun je dus een regel stellen maar die wordt toch niet gelezen. En er een maatregel tegenover stellen? Topic sluiten als het een slechte titel heeft? Gekke henkie, dan krijgen we daarna weer het verwijt dat we als mods te streng zijn, ons overal mee bemoeien etc.
Als een titel écht slecht is zal ik 'm zeker aanpassen, dat doe ik niet dagelijks maar zeker wekelijks. Het is dus niet zo dat er niks aan gedaan wordt.

Even in het algemeen: sowieso heeft iedereen die hier een tijdje zit een aantal irritaties over slechte topics, n00bvragen, beginners, etc. Daar kun je je dan aan gaan ergeren, je kan er ook gewoon overheen lezen. Doe dat dan ook en maak er verder geen probleem van.

Bram+
19 december 2008, 20:21
Hmm, een bal kaatsen is tegenwoordig meteen een persoonlijke vete? :confused:

Daarom staat er ook (mini-) voor, en desalniettemin vind ik dat ook offtopicballen weer in offtopic gekaatst mogen worden, of per PM als het persé moet.