PDA

View Full Version : Welke fender Stratocaster?



Pinkster-Aap
19 december 2008, 00:15
Ik bezoek deze forums al een tijdje, om informatie op te doen en dergelijke.
Ik speel nog niet zo heel lang gitaar, en verstand van gitaren heb ik al helemaal niet.
Ik heb momenteel een Epiphone SG en een Dean Dime Razorback waar ik op speel.
Maar vond het toch tijd om een fender stratocaster aan te schaffen, mede omdat ik dit mooie gitaren vind.
Dus ja, eindelijk genoeg geld opgespaard en weggelegd voor een "goedkope" Fender.

Nu is mijn vraag welke van de 2 is beter? ik weet dat een USA Standard en Deluxe beter zijn maar jah rijlessen en een auto betalen zichzelf niet.
Ik twijfel tussen deze 2:

Fender Classis 60's Stratocaster Black RW

http://www.rockpalace.com/product/Fender-Classic-60s-Stratocaster-Black-RW

of de, Fender Standard Stratocaster (mexico)
http://www.rockpalace.com/product/Fender-Standard-Stratocaster-Brown-Sunburst-RW

Bij voorbaad dank,

Pinkster-Aap

Luke-wannabe
19 december 2008, 00:42
De standard kun je je geen buil voor vallen. Als je een goeie hebt (! wel echt een goeie anders is het vaak niet denderend) zin het prima bang for the buck gitaartjes.

De CP is toch wel een klasse hoger. Erg goede gitaren voor een goede prijs.

Toch zou ik ook naar een 2dehands Japanse RI kijken. Dé Fender bij uistek voor mij!

sjaak1990
19 december 2008, 01:07
Misschien ook eens naar niet fender strats kijken? Ik vind dat er veel leuke alternatieven zijn. Blade, music man silhouette, suhr en nog veel meer. En ik vind het persoonlijk allemaal beter dan fender. Niks mis met fender, maar andere dingen ernaast proberen is erg nuttig, zie je vanzelf of je fender echt mooier vind, en dat kan ik me haast niet voorstellen.

Comfortably Daniel
19 december 2008, 10:22
Van de twee die noemt, zou ik voor de classic gaan. Zoals gezegd goeie gitaren voor een goeie prijs. Probeer er wel een paar, want je weet nooit of de eerste die je probeerd de juiste is. Hij kan dan wel lekker spelen, maar de tweede is misschien nog beter. Oftewel...quality control ;)

Orpheo
19 december 2008, 11:23
allereerst; USA is niet alles, en deluxe is ook niet alles. he tis niet per definitie beter. de verschillen in de 'low range' fenders zijn te klein onderling om te zeggen 'die of die is beter', behalve de mexico standard. dat vind ik echt 3 keer niks. beter neem je de 'gewone' classic dan, die is iets duurder, maar veel beter (mooier hout, betere tone, etc etc). de usa's die pas echt noemenswaardig beter zijn, zijn customshops. vaak genoeg gehoord dat de heren hier bijvoorbeeld de baja telecaster veel lekkerder en tele-achtiger vinden dan de usa standard.

Pinkster-Aap
20 december 2008, 01:24
was vandaag naar de winkel geweest om een beetje te testen incl een blade texas (geloof ik dat t was) en de 2 bovenstaande stratocasters.

maar het word tog een USA standard omdat ik van die het geluid het mooiste vind en hij speelt lekker. het word wel ff overwerken en ff wachten met een auto kopen. vind een gitaar belangrijker:P
maar nu is hij er in 2 uitvoeringen: maple en rosewood.
zit hier nog verschil qua geluid enzo of is dit puur voor het uiterlijk?

sjaak1990
20 december 2008, 17:36
Vergelijken met een blade die minder dan de helft kost? Hmm ok... Als ik jou was zou ik hem naast een blade rh2 of rh4 testen. Ik teste eerst een mark knopfler naar een blade rh2 en die rh2 speelde veel fijner, en klonk veel mooier, helderder, dikker en hij was ook nog eens lichter. Niet dat blade het enige merk is. Ik vind de music man silhouette ook geweldig.

Foxey Freddie
20 december 2008, 20:04
2 uitvoeringen: maple en rosewood.
zit hier nog verschil qua geluid enzo of is dit puur voor het uiterlijk?

verschil in geluid en in glijbaarheid; test het zelf maar eens, geluid is moeilijk te horen maar het verschil in glijheid is wel duidelijk.

rosewood is wat warmer van geluid en maple meer twangier-scheller van geluid.

jan jansen
20 december 2008, 20:10
[/QUOTE]


geen van allen..koop gewoon een telecaster...:blast::blast:

JJ

Eko
20 december 2008, 21:01
Ik vind van de twee opties de Classic 60`s de mooiste optie. Ik heb er een paar geprobeerd en die waren stuk voor stuk goed gebouwd en goed van klank.
Ook liggen ze prettig in de hand. Zeker een goed alternatief voor een USA Standard, zo niet een betere.

Pinkster-Aap
22 december 2008, 17:47
nou jah morgen is het dn zo ver, ff uitvoerig testen bij de lokale gitaarboer.
de keuze is en blijft tog de American standard Stratocaster.
alleen het houtsoort ben ik nog niet over uit.
want weet niet hoe maple aanvoelt.
me andere 2 gitaren hebben allebei een rosewood fretboard.
maar dat merk ik morgen wel.

bedankt voor de reacties