PDA

View Full Version : squir geluid verbeteren?



Nielsje
10 maart 2003, 18:53
Ik ben in het bezig van een squir strat, en ik ben het geluid een beetje zat, hij klinkt zo dof(zonder versterker) en met versterker zo gigantisch schel. iemand een idee hoe ik m'n geluid kan verbeteren? zeg nou niet koop een echte strat, geen geld voor, en nieuwe elementen weet ik ook zo niet of dat het wel waard is... misschien andere tone potmeters erin? of elementen vologorde veranderen?
ik hoor het wel...


groeten

-robbert-
10 maart 2003, 19:10
dan draai je de hoge tonen van je versterkertje een beetje weg, en je zet hem op de voorste stand van je switch, en ziezo

BLOK182
10 maart 2003, 19:25
Ik weet niet welk element je het meeste gebruikt? Soms hebben muziekzaken nog wel voor een eurootje of 30 een echt fender elementen, das niezo duur.

Nielsje
10 maart 2003, 19:31
Hm... ja tja ik speel vaak over een combi van de 1e en de 2e...
ik hou nie zo van brug elementen...
mij te schel.. en tja ik kan m'n versterker wel terug gaan draaien, maar daar speel ik ook op met m'n les paul (die klinkt wel vet :razz:) maar goed... tja misschien zijn fenders wel een idee..

Brat
10 maart 2003, 19:34
Om te beginnen gaat vind ik je veel slimmer dan die mensen die wel een "echte" strat willen. je betaalt er nl. al gauw twee keer zoveel voor. Het belangrijkste bij je squier is effe checken of tie van gelamineerd hout is, zo ja, dan kun je 'm beter weggooien. Nee, serieus. Betere hardware (elementen, zadels, potmeters, topkam) kan al een hoop schelen. Heb zelf ooit een keer een humbucker in een gelamineerde "echte" strat gezet en toch bleef ie nog wat schel. Als het echter een goed stukje hout is, dan is het absoluut de moeite waard 'm te verbouwen en bovengenoemde dingen te vervangen. Dan kan daar geen standaard fender aan tippen.

Neals
10 maart 2003, 19:37
ALs je een gibson les paul hebt ruil je die in voor een fender strat..

@lex
10 maart 2003, 19:41
mm ik heb ook een squier die ik nooit meer gebruik eigenlijk..
Alleen als ik ergens ga spelen waar ik (van tevore weet) dat ik teveel zuip.. want anders gooi ik me ibanezje straks nog kapot..

Maar hij klinkt zo klote.. zeker voor punk
Als ik er een humbucker in gooi bij de brug, wordt het dan zoveel beter??

Ic3gl0vE
10 maart 2003, 19:44
om te beginnen kun je je elementen naar beneden schroeven, dan worden ze minder fel. Betere toneknoppen kunnen ook helpen ja (ik weet niet wat je er dan in moet proppen) en een setje nieuwe elementen zal uiteraard wonderen doen

laatste optie: halselement gebruiken en de toneknop dichtgooien, dan is 'ie niet meer schel :smile:

Nielsje
10 maart 2003, 20:01
Hm..hoe kom ik er achter of die plank van mij gelamineerd is of niet?!

en ow ja, ik ga dus MOOI NIET mijn paultje verkopen, ik vind dat echt een geweldige gitaar! En tja, die strat wil ik gewoon gebruiken voor wat dire straits enzo, dat klinkt altijd wel mooi vind ik.
iemand die wel weet wat ik er verder aan kan veranderen?

BLOK182
10 maart 2003, 20:23
Hey verrek, Nielsje heeft precies de zelfde gitaarinstelling als mij!

JV
10 maart 2003, 20:33
als ik

alst goed is kun je met een verschillende waarde van de condensator op je tonepot een heel ander geluid creeëren wat veel zachter is zeg maar, moet je even bij voxhumana bijvoorbeeld informeren. wat ook nog een mogelijkheid is om flatwound snaren te nemen.

Neals
10 maart 2003, 21:05
Voor dire straits spelen zou ik juist een LP gebruiken, maar das mijn mening maar.

Ic3gl0vE
10 maart 2003, 22:06
flatwound snaren kan ook nog ja. Maar speelt dat niet totaal anders?