PDA

View Full Version : Twang...! At last!



Luke-wannabe
18 december 2008, 21:57
Eindelijk is hij er dan.. Mijn Tele!

Hij voldoet aan al mijn eisen! Genoeg twang, helder genoeg en een net wat afwijkende look!

Het is een Crafted in Japan Fender '62 Custom Telecaster Reissue.

Honeymoon is good :cooler:

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/Foto292.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/Foto293.jpg

1 minpuntje: Het halselement fluit. Mijn pa zegt dat dat een 'tele kwaaltje' is. Dat herken ik wel, want hij had het destijds ook met zijn tele en heeft daarom het element vervangen. Hebben andere tele players hier dat ook? Hoe gaan jullie ermee om? Het is alleen als ik naar de versterker toe zit, niet als ik er vanaf zit.

Morgen komen betere foto's trouwens

Squier4ever
18 december 2008, 21:58
congrats! coole bakken die tele customs! misschien een gfs erin proppen ofzo?

Mr.Fingers
18 december 2008, 22:00
(even de ashdown volledig opengegooid, tele op halselement ervoor & spelen... en hij fluit NIET!)


Congrats luke! zwarte custom-telecasters zijn helemaal THE BOMB!!!

Squier4ever
18 december 2008, 22:01
overigens zou ik 'm in lake placid blue a la GG's equire willen hebben.

Luke-wannabe
18 december 2008, 22:01
Thnx dudes!

@ Mr. Fingers: Ook niet met Overdrive?

Lexvandoef
18 december 2008, 22:02
Coole bak man! Alstie net zo lekker is als die van mij heb je een heel fijn werkpaard! :cheerup:

Mijn elementen zijn ook ietwat microfonisch op hoog volume met veel gain, ik ga er na de kerst dan ook een setje Nocasters in gooien.

Heeft die van jou trouwens ook zo'n platte hals of niet?

Ohja, gefeliciteerd! :cheerup:

Mr.Fingers
18 december 2008, 22:03
ja, dan wel, maar dan piept bij mij iedere gitaar ;) Het is niet erger bij de telecaster dan bij een andere gitaar.

rock 'n roll
18 december 2008, 22:05
Gefeliciteerd, heb ook al zo'n ding in mijn handen gehad werkelijk geweldig.
Nog meer tele-gas nu, morgen naar de winkel voor een testronde :cheerup:

Nico2
18 december 2008, 22:11
Ziet er goed uit! Die binding is echt heel gaaf!
Gefeliciteerd!

VanBiLL.com
18 december 2008, 22:13
NICE, zwarte '62 Tele's zijn altijd gaaf!

Wat de pickups betreft, is een setje Texas Specials wat? Ik heb ze zelf ook, klinken heel lekker, iets meer mid maar wel lekker. Ik kan zelfs hi-gain pakken, amp vol open, recht er voor staan, no problem!

Maar damn, wat een gave plank...(bedankt voor het GAS btw :sneaky:)

Meneer I.
18 december 2008, 22:16
Wat een verschrikkelijk mooie tele is dat met die bindingen! Ik heb zelf nog nooit op zo'n versie gespeeld, ben zeeer benieuwd naar de sound. Ik moet nodig weer eens een middag een muziekwinkel induiken.

Ik ga eerst mijn GAS voor een electro-akoestische gitaar stillen dit jaar nog en dan volgend jaar dan toch eindelijk een Strat...of toch maar weer een Tele...
Enne ik heb geen fluitende Tele neck pups.

MarkV
18 december 2008, 22:27
Mooie tele hoor!

3 telecasters hier, geen fluittoon op hoger volume en met overdrive.

zjanke
18 december 2008, 22:36
Vette bak (mooie lamp ook :satisfie:).

Mijn orginele LC neck PU had ook een vette piep, mijn huidige SD heeft er geen last van. Ik heb dit ook bij een aantal fenders gehoord, inderdaad wel met een distortion ervoor.

Hendriks
18 december 2008, 22:39
Hehe , daar is hj dan ,maar geen half werk , super die jappen. gefeliciteerd.

grayfink
18 december 2008, 22:48
Mooi gitaartje, mijn jap. '52 reissue heeft trouwens geen microfonische pickups. Tele's hebben het bij mijn weten wel redelijk vaak op het brugelement juist, vanwege die plaatconstructie onder het element. Ik heb een paar jaar geleden toen ik 'herintreder' was een Richwoodje gehad die dat ook heel erg had. Daar kwamen later Zjanke's LC elementjes in en dat brugelement had er ook last van. Hals element juist niet.:confused:

zjanke
18 december 2008, 22:49
Ik heb een paar jaar geleden toen ik 'herintreder' was een Richwoodje gehad die dat ook heel erg had. Daar kwamen later Zjanke's LC elementjes in en dat brugelement had er ook last van. Hals element juist niet.:confused:

Je hebt ze er toch niet verkeerd om ingezet, he :eek:

:seriousf:

grayfink
18 december 2008, 22:57
Moest ik daarom zoveel zagen? :o

barno
18 december 2008, 23:08
geweldig mooi: zwart met dubbele bindings en de Japanse ri's zijn gewoon heel goed.

Luke-wannabe
18 december 2008, 23:44
Thnx iedereen! Even wat vragen beantwoorden:

@ Lex: Nee deze is vrij bol. Niet zo dik, maar wel bol. Ik heb al eens op een jap custom gespeeld met zo'n platte hals en hoopte toch wel stiekem dat deze dat niet zou hebben.
@ Vanbill: Nee Texas Specials lijken me niks, ik wil juist geen overwound pickups. Ze moeten gewoon naturel zijn qua sound.
@ Hendriks: Ja toch maar iets waar ik écht tevreden mee kan zijn!
@ Grayfink: Nee bij mij is het echt het hals element. Als ik die schakel begint ie te fluiten. Bij de brugpickup kan ik hem recht voor de amp houden en er gebeurd niks.
@ Barno: Thnx! Daar ben ik het volledig mee eens!

Orpheo
18 december 2008, 23:57
heel erg gefeliciteerd met deze gitaar. ik weet hoe lang je op zoiets als dit hebt zitten azen. speel ze!

Chroxy
19 december 2008, 00:01
ik speel ook op een tele; een Baja..

muziekstijl is zeer stevige rock en met een ronkende JCM800 achter me, inc TS9 aan... op halselement fluit hij absoluut niet, wat ik ook doe!

Luke-wannabe
19 december 2008, 00:06
Thnx Orph!

@ Chroxy: Dan moet ik wss waxpotten of een waxpotted puppie kopen. Komt wel mettertijd.

Lexvandoef
19 december 2008, 00:20
Thnx iedereen! Even wat vragen beantwoorden:

@ Lex: Nee deze is vrij bol. Niet zo dik, maar wel bol. Ik heb al eens op een jap custom gespeeld met zo'n platte hals en hoopte toch wel stiekem dat deze dat niet zou hebben.

Ah tof! Ik vind de zelf die plattere hals wel lekker, speelt weer anders dan die bolle halzen die op mijn andere gitaren zitten :)

Luke-wannabe
19 december 2008, 00:35
Ah tof! Ik vind de zelf die plattere hals wel lekker, speelt weer anders dan die bolle halzen die op mijn andere gitaren zitten :)
Snap ik! Ik bedoelde het ook niet lullig ofzo!

Lexvandoef
19 december 2008, 00:39
Snap ik! Ik bedoelde het ook niet lullig ofzo!

Zo vatte ik het ook niet op ;)

Ik gebruik mijn tele trouwens tegenwoordig echt non-stop, tele's zijn cool :)

humbucker
19 december 2008, 02:57
Congratz!!

Vette tele!! Wist niet dat dat gepiep een "tele-kwaal" is. Anyhow, mooi ding, speel ze!

fuchs
19 december 2008, 07:52
Erg mooie Tele! Gefeliciteerd! Is die zoektocht en de grote "Squier" discussie toch nog ergens op uitgelopen, het wachten is beloond. Veel plezier ermee.

almarvk
19 december 2008, 08:51
Mooie tele hoor! Vooral de binding is erg gaaf erop!

jurgend
19 december 2008, 09:34
Kan het fluiten met de aarding te maken hebben?

JeroenSchaaf
19 december 2008, 09:37
Gefeliciteerd!:cheerup:

Harry
19 december 2008, 09:49
mooi mooi mooi!!!!!!! gefeliciteerd!
Als ik een Tele koop wordt het er zeker een met een binding.

Harry
19 december 2008, 09:50
congrats! coole bakken die tele customs! misschien een gfs erin proppen ofzo?


je gaat in een mooie nieuwe gitaar lowbudget-elementen stoppen???? :???:

Kim Wilson
19 december 2008, 10:03
Wow, wat een mooi ding, Leon! Van harte gefeliciteerd!!!

MichaelSS
19 december 2008, 10:05
Hey, gefeliciteerd man!

Hele mooie gitaar. Niet mijn ding, maar wel erg mooi!

de_stoffel
19 december 2008, 10:37
Mooi mooi mooi!

Ik heb bij mijn tele net hetzelfde probleem als ik op het neck-element (met overdrive) speel.
Ik heb echter geen zin om er nieuwe pick-ups in te zetten, dus ik ben eveneens geïnteresseerd in een alternatieve oplossing!

pietjeekes
19 december 2008, 10:46
goh ja geef mij maar een GAS-aanval.

daankzij jouw mooie gitaar.

mss na de feestdagen en examens.

als deze goed zijn he bik ooit oo kwel eens een tele.


greetz

Hendriks
19 december 2008, 10:58
goh ja geef mij maar een GAS-aanval.

daankzij jouw mooie gitaar.

mss na de feestdagen en examens.

als deze goed zijn he bik ooit oo kwel eens een tele.


greetz

Word nog een lastig verhaal , die examens.

oliver538
19 december 2008, 11:05
Nice stuff!!

Er ligt er net zo eentje voor me klaar bij Muzikaza in Roermond, maar dan eentje in Candy Apple Red want die gaan sneller ! :punk:

Anyway, hoop dat ik komend weekend tijd heb dan ga ik 'm oppikken..!

Luke-wannabe
19 december 2008, 11:35
Thnx iedereen!

Ik heb nog even wat fotootjes snel gemaakt. Bij deze:

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN0740.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN0741.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN0743.jpg

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN0748.jpg

Man in Black
19 december 2008, 11:39
Mooie gitaar kerel!


Thnx iedereen!
Ik heb nog even wat fotootjes snel gemaakt. Bij deze:
http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSCN0741.jpg


Wel jammer dat je er hier f snel met je vettige chipsvingertjes aan moest zitten, alvorens een kiekje te schieten ;)

Luke-wannabe
19 december 2008, 11:47
Ach chipsvingertjes valt wel mee. En 't boeit me ook niet zo gek veel :p

Man in Black
19 december 2008, 12:01
D8 ik al.... was ook niet echt de essentie van mn post he?

nogmaals: MOOIE PLANK :seriousf:

Teleholic
19 december 2008, 12:22
Supervette Telecaster.

Dweezman
19 december 2008, 12:32
mooi ding, Leon! Dat wordt een gezellige kerst voor de open haard, jullie tweetjes.

Arjan12
19 december 2008, 12:41
Mooi ding, ik ben ook nog steeds erg tevreden met mijn sunburst-versie. Die Texas Specials die in de mijne zitten gaan er wel uit, rond de kerst komen de '51 Nocasters hopelijk binnen.

Veel plezier ermee!

stratlover
19 december 2008, 13:47
Leipe shit, ouwe !!

Luke-wannabe
19 december 2008, 13:53
mooi ding, Leon! Dat wordt een gezellige kerst voor de open haard, jullie tweetjes.
Dat word een lastige keuze! Mijn vriendinnetje of m'n Tele...

JeroenSchaaf
19 december 2008, 13:55
Waarom kiezen als het ook allebij kan ;)

pupanus1
19 december 2008, 13:56
Inderdaad er gaat niks boven een beetje pingelen terwijl je vriendin de fluit bespeeld

Orpheo
19 december 2008, 14:12
Inderdaad er gaat niks boven een beetje pingelen terwijl je vriendin de fluit bespeeld

tenzij ze dat zo goed doet, dat je alleen daar nog aandacht aan kunt besteden ;)

Pepe
19 december 2008, 15:21
Mooi werk man. Ziet er gelikt uit.
Dat fluiten komt bij sommige exemplaren voor, resonanties die door de brug worden opgevangen en weer worden doorgegeven aan de pickup.
Ja kan proberen te waxen, dat lost het probleem meestal wel op, of rubber tubes ipv veertjes te gebruiken.
Werkt dat niet dan is plan B een ander pickupje. Met een Nocaster of Duncan Broadcaster is dat ook geen straf.

treblemaster
19 december 2008, 15:34
Gaaf ding! Uiteraard wil je nu niks anders meer dan een Tele.....die dingen zijn echt verslavend!! Voor mij niks anders meer ;).

rocker_71
19 december 2008, 16:47
Leon, welkom bij de Telecaster clan. :cheerup:

hezz
19 december 2008, 20:06
Gefeliciteerd man! Kunnen we ook weer een nieuw filmpje op je youtube verwachten?

rickert
19 december 2008, 20:15
Congratz mate! Eindelijk!

Luke-wannabe
19 december 2008, 21:02
Thnx Rick!

@ hezz: Misschien wel ja. Maar heb nog geen ambities in die richting.

vulvasonic
20 december 2008, 00:14
Schitterende gitaar wederom!!!
Mijn droomtele komt heel erg dicht bij deze. Jammer dat ze niet verkrijgbaar zijn met maple boards (zou ik mooier vinden, ofschoon ik qua klank het rosewood verkies boven maple).

En voor wat betreft het halselement, mocht ie gaan fluiten, gewoon terug fluiten!

:D

Luke-wannabe
20 december 2008, 00:58
Dank u Vulva!
Terugfluiten ga ik proberen. Ongetwijfeld een gouden tip!

Jay75
20 december 2008, 20:48
Vet ding, ik heb net een Telecaster 52RI gekocht. Mijn 4e haha, deze hou ik echt man.
De eerste 2 moesten weg om plaats te maken voor wat anders, de 3e was een roze fiesta rode relic maar toen ik onlangs bij Feedback nog een keer op een echte speelde, was ik overtuigd, dus weg met de relic en een nieuwe gekocht met een klein beetje opleg ;)

EN deze lijkt nog lichter dan die anderen, heerlijk, wat een vet ding!!!

Eko
20 december 2008, 20:58
Gefeliciteerd. Ik heb zo`n zelfde ( American Vintage) en heb de slagplaat vervangen door een zwarte. De koosnaam van m`n vrouw er in gegraveerd. Hij is bekend in de band als de Black Lena.
Het model is gewoon killing vind ik. Zwart met dubbele binding. De USA pups fluiten nooit trouwens en ik gebruik hem bijna wekelijks live op allerlei volumes.
Spelen met dat ding !!

jimihattricks
21 december 2008, 13:57
die heb ik ook gezien.. helaas moet ik allerlei nieuwe spullen kopen voor mijn nieuwe woning, anders had ik er bovenop gezeten.. sunburst vind ik wel mooier bij een custom, maar zwart is mss wel cooler :)

Luke-wannabe
21 december 2008, 14:38
@ Jay: Haha Teles zijn de bom! Foto's!
@ Eko: Zwarte pg is ook cool. Ik had even de slagplaat eraf om de pu-hoogtes af te stellen en vond dat er ook erg classy uit zien.
Ik zit te denken om mettertijd een setje nocasters ofzo erin te zetten. Dat zal de gitaar wel ten goede komen denk ik!
@ Jimi: Zwart is gewoon erg cool ;)

hendrix_appendix
21 december 2008, 14:42
Damn, wat een mooi ding! Mooier imo dan een sunburst, misschien wel dem mooiste tele de er is, even over nadenken...

Daan_B
21 december 2008, 15:07
Dude dat is een hele mooie telecaster, in sunburst is ie alleen nog veel mooier.
Van harte in ieder geval:D!

Jay75
21 december 2008, 17:35
@ Jay: Haha Teles zijn de bom! Foto's!
@ Eko: Zwarte pg is ook cool. Ik had even de slagplaat eraf om de pu-hoogtes af te stellen en vond dat er ook erg classy uit zien.
Ik zit te denken om mettertijd een setje nocasters ofzo erin te zetten. Dat zal de gitaar wel ten goede komen denk ik!
@ Jimi: Zwart is gewoon erg cool ;)

Zal er vandeweek weer eens een paar maken van de collectie :)

Maar die vox AC15 van jou doet t nog steeds prima, echt vet dingske!!

Luke-wannabe
21 december 2008, 17:36
Zal er vandeweek weer eens een paar maken van de collectie :)

Maar die vox AC15 van jou doet t nog steeds prima, echt vet dingske!!
Mooi! Lekker ampie is dat heh! Vox komt hier ook ooit nog eens terug!

soup
21 december 2008, 19:41
Knappe gitaar, sunburst of dit --> moeilijke keuze.