PDA

View Full Version : Thomann betrouwbaar?



Roos.
18 december 2008, 20:46
Sorry, ik weet dat hier aparte topics voor zijn maar ik kon ze niet vinden.

ik ben dus op zoek naar een linkshandige elektrische gitaar maar nu had ik dus iets gevonden en ik vroeg me af of dit wel een betrouwbare site was en of de kwaliteit van de gitaar niet onmenselijk slecht is.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbl400bk_lh.htm

dit is de link ;)
ik wou dan bij die gitaar een Roland Cube 15x nemen.
en ik weet dat die gitaren pas 30 januari bij hen aankomen.
en als ik dan bestel weet iemand ongeveer de verzendkosten/tijden van Duitsland naar hier?

Groetjes Roos.

schwalbe
18 december 2008, 20:48
Thomann is wel betrouwbaar ja.

Squier4ever
18 december 2008, 20:51
Sorry, ik weet dat hier aparte topics voor zijn maar ik kon ze niet vinden.

ik ben dus op zoek naar een linkshandige elektrische gitaar maar nu had ik dus iets gevonden en ik vroeg me af of dit wel een betrouwbare site was en of de kwaliteit van de gitaar niet onmenselijk slecht is.

http://www.thomann.de/nl/harley_benton_hbl400bk_lh.htm

dit is de link ;)
ik wou dan bij die gitaar een Roland Cube 15x nemen.
en ik weet dat die gitaren pas 30 januari bij hen aankomen.
en als ik dan bestel weet iemand ongeveer de verzendkosten/tijden van Duitsland naar hier?

Groetjes Roos.

thomann is betrouwbaar, de gitaar die je daar kiest zou ik persoonlijk niet voor kiezen, eerder nog een Epi LP special dan ofzo. verzendkosten boven de 100€ zijn altijd 8 euri.

AgileGhost
18 december 2008, 21:47
Voor dat geld kan het amper een miskoop worden... Gewoon doen!

Gitaar4LifeDude
18 december 2008, 23:24
Voor dat geld kan het amper een miskoop worden... Gewoon doen!

ik vind 108 euro anders nog best zonde als 't helemaal niet goed klinkt.
ik zou even doorsparen voor een 2e hands epiphone gitaar als ik jou was roos.

snaarplukker
18 december 2008, 23:30
Tja, het is een LP copy van Chineese makelij. Harly Benton is een huismerk van Thomann. Chinese gitaren zijn vaak redelijk goed afgewerkt maar er worden goedkopere materialen in verwerkt, en gecombineerd met goedkope arbeid zijn de prijzen vrij laag als beginnersgitaar. Hij zal niet klinken als een echte Les Paul van Gibson. Ik heb al wat producten van Thomann en er is niets mis mee. Komen goed verpakt aan en bij creditcard betaling kan je het in 2 dagen al in huis hebben. Verzendkosten zijn € 8,-- ongeacht of je een plectrum van 10 cent of een gitaar van 3000 euro besteld.

Cees

PS. Ik zou eerder voor die Ibanez gaan die eronder staat. Die klinkt meer als een LP door de mahony body, en met 3 PU's veelzijdiger voor meerdere muziekstijlen, voelen ook lichter aan en speelt ook soepeler.

Ace 1.15.19
18 december 2008, 23:44
PS. Ik zou eerder voor die Ibanez gaan die eronder staat. Die klinkt meer als een LP door de mahony body, en met 3 PU's veelzijdiger voor meerdere muziekstijlen, voelen ook lichter aan en speelt ook soepeler.
Als je deze (http://www.thomann.de/nl/ibanez_grg170dxlbkn_lefthand.htm) bedoelt zie ik toch echt staan basswood body. Dan denk ik dat alder toch wat meer in de buurt komt.

Blend
18 december 2008, 23:57
Gewoon doen! zo slecht zijn die Harley Benton gitaartjes nou ook weer niet, en ja, voor 100 euro kan je geen buil vallen aan zo'n merk denk ik. Prima gitaartje om mee te beginnen, en als je later wat verder bent, humbucks vervangen / opstoken / nieuwe kopen.

Ace 1.15.19
19 december 2008, 00:08
Ik ga geen dingen roepen als 'gewoon doen' of 'eerst testen', maar ik denk dat het als beginnergitaar inderdaad wel te doen is. Die Roland Cube 15x is in ieder geval meer dan prima.

stonerdaf
19 december 2008, 09:49
Verzendkosten zijn € 8,-- ongeacht of je een plectrum van 10 cent of een gitaar van 3000 euro besteld.



Ik meen me te herinneren dat de verzendingskosten vervallen vanaf een bedrag van 200 € ?

The_Darkness
19 december 2008, 11:36
Ik meen me te herinneren dat de verzendingskosten vervallen vanaf een bedrag van 200 € ?

nope niet bij thomann

FruscianteFan
19 december 2008, 13:02
Ik meen me te herinneren dat de verzendingskosten vervallen vanaf een bedrag van 200 € ?Bij musicstore vanaf €100 geen verzendkosten meer, bij Thomann betaal je altijd €8. En je moet minstens €25 uitgeven, maar dat lukt meestal wel als je een gitaar wilt kopen.

Dio
19 december 2008, 13:03
nope niet bij thomann

Voor Belgi๋ wel.

Chow
19 december 2008, 14:25
Zelf net m'n amp ontvangen. Gaat prima via Thomann..

rufus
19 december 2008, 17:01
Ik vind thomann zelfs iets vlotter dan musicstore, maandagavond een pedaal besteld vanmiddag om 13u was hij er al.En dan betaal je nog naar een ibannummer, bij musicstore is het een nederlandse rekening en daar duurt het toch wat langer.
Maar een gitaar koop ik niet online.

jerome
19 december 2008, 19:11
Tot nu toe prima ervaringen met Thomann en Music Store.
Daar hoef je het imho niet voor te laten.
Maar een gitaar zou ik zelf nooit via internet kopen.
Als er 10 gitaren van hetzelfde merk en type op een rijtje hangen hangt er minimaal 1 bij die echt minder klinkt en de kans is dus behoorlijk groot dat jij die opgestuurd krijgt...

Roos.
19 december 2008, 19:57
mja, maar dat is in een gewone winkel toch ook?

ik denk eigenlijk wel dat ik hem ga bestellen, het is volgens mij ook wel beetje beginnersgitaar en die zoek ik juist ;)

bedankt trouwens voor de vele reacties, nu weet ik tenminste wel dat het een betrouwbare winkel is ;)

sjaak1990
19 december 2008, 20:16
Ik zou toch wat duurders kopen. Een cube is voor het geld een erg goed bakkie.

jerome
19 december 2008, 23:06
mja, maar dat is in een gewone winkel toch ook?


Nee tuurlijk niet, daar probeer je ze allemaal uit en dan neem je de beste mee...

Roos.
20 december 2008, 19:01
allemaal is groot woord als je linkshandig speelt :)

maar ik snap wat je bedoelt en ik denk ook wel dat je gelijk hebt, dus daarom ga ik toch maar eerst naar Utrecht daar zit volgens veel mensen een goede gitaarwinkel met veel leftygitaren.

jerome
20 december 2008, 20:19
Oh shit, linkshandig...dan zullen er idd niet gauw meer dan 1 van hetzelfde merk/type bij 1 winkel hangen...
BTW, je zou ook eens bij Kees Dee in Amersfoort kunnen gaan kijken.
Die heeft ook veel meer gitaren hangen dan de gemiddelde muziekzaak...:satisfie:

Wizz
20 december 2008, 20:39
In Rotterdam zit Peter Verspuy, die heeft ook veel links.

Wizz

grayfink
20 december 2008, 20:42
Ik zie dat Wizz reageert in een Thomann topic reageert, had ik toch een andere reactie verwacht :D

Farether
21 december 2008, 12:30
Ik meen me te herinneren dat de verzendingskosten vervallen vanaf een bedrag van 200 € ?

daar heb je gelijk in

FruscianteFan
21 december 2008, 12:59
daar heb je gelijk in
Niet voor de Nederlanders onder ons...

Roos.
21 december 2008, 16:25
ik had gehoord (weet even niet meer waar, sorry) dat Peter Verspuy veel meer geld vraagt voor linkshandige gitaren.

xSophie
21 december 2008, 18:39
Roos, ik weet niet of ik je al vertelt heb over die gitaar band met blokjes maar anders vertel ik dat nog wel eens ;) de lever tijd van peter verspuy is best wel lang... maar het plan was dat ik die gitaarband met de sinterklaas zou krijgen, maar dat word dus kerst want ze hadden die banden niet voor 5 december binnen.... dus als je daar je gitaar vandaan wilt halen (denk het niet als ze extra geld rekenen...) of andere dingen dat je toch wel heel lang moet wachten voordat ze iets binnen hebben... me moeder moest hemel en aarde bewegen voor die gitaarband :confused:

Mitch
21 december 2008, 18:43
Er is ook een topic over Thomannnn in het subforum Sites.